6 مدل از بهترین صندلی ماشین کودک ایرانی و خارجی

بهترین صندلی ماشین کودک
Rate this post

صندلی ماشین کودک از ملزومات خرید سیسمونی برای افرادی است که ماشین شخصی دارند و زیاد از آن استفاده می‌کنند. سوار شدن در ماشین برای کودک و بزرگسال نیازمند ایمنی است. ایمنی کودک و نوزاد در همه شرایط باید در نظر گرفته شود و والدین به آن اهمیت دهند. یکی از مهمترین مکان‌هایی که باید فکر امنیت کودک باشید، داخل ماشین است. با خرید بهترین صندلی ماشین کودک امنیت کودک را تضمین کنید.

در آغوش گرفتن نوزاد و کودک داخل ماشین بسیار خطرناک است. در زمان خطرات احتمالی این کار به ضرر کودک تمام می‌شود. همچنین در یک سفر طولانی، در آغوش ماندن کودک و نوزاد باعث خستگی مادر و کودک می‌شود. صندلی‌های ماشین و کمربند ایمنی آنها برای افراد بزرگسال طراحی شده است. صندلی خودرو کودک بهترین و ایمن‌ترین وسیله برای کودک داخل ماشین است.

مدل پرفروش

صندلی خودرو کودک جیکل

مشخصات:

  • مدل: Royz-89
  • رنگ: سرمه‌ای
  • رده سنی: از بدو تولد
  • ظرفیت وزنی: 25 کیلوگرم

این صندلی یکی از انواع بهترین مارک صندلی خودرو کودک است که تمامی ویژگی‌های یک صندلی خودرو کودک خوب را دارد. دارای کمربند ایمنی محکم و بادوامی است. پارچه روکش قابل شستشو و با کیفیت است. رنگ این صندلی سرمه‌ای است و یک رنگ و طرح است است و برای کودک پسر و دختر نیز مناسب است.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به دارای پد اضافی جهت پوشش گودی کمر با قابلیت جداسازی، دارای بالشتک قابل جداشدن، گردن برای نوزادان کمربند ۵ نقطه ای زاویه خواب کامل در ۴ وضعیت قابلیت تنظیم محافظ سر تا ۲ موقعیت قابلیت نصب با کمربند ایمنی در دو حالت، دارای دریچه‌های هوا برای جریان هوا برای راحتی بیشتر پد صندلی قابل جابجایی و قابل شستشو تست استاندارد اروپایی ECE R۴۴ / ۴ قابل استفاده در خودروهای داخلی و خارجی می‌توان اشاره کرد.

مدل ارزان

صندلی خودرو کودک دلیجان

مشخصات:

  • مدل: الیت پلاس
  • رنگ: مشکی، قرمز، سرمه‌ای، سفید
  • رده سنی: 6 ماه تا 4 سال
  • ظرفیت وزنی: 18 کیلوگرم
  • ابعاد: ۵۵x۴۵x۶۵ سانتی‌متر
  • وزن: 5 کیلوگرم

دلیجان از بهترین برندهای تولید انواع لوازم کودک مانند کالسکه، صندلی غذاخوری و صندلی خودرو است. دلیجان یک برند موفق داخلی است. این صندلی قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد. دارای چهار رنگ زیبا است. پارچه و روکش قابل جداسازی و شستشو در ماشین لباسشویی است. همچنین دارای تنظیم سه حالته برای راحتی کودک است. از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به دارای قفل ایمنی کودک، گارد جلو، نشیمن نرم و طبی، بالشتک سر دارای قفل ایمنی و نصب راحت و آسان اشاره کرد.

صندلی ماشین کودک دلیجان

مشخصات:

  • مدل: هابر
  • رنگ: طوسی، مشکی، خاکستری
  • رده سنی: تا 12 سال
  • ظرفیت وزنی: 36 کیلوگرم
  • ابعاد: ۶۵x۴۷x۵۰ سانتی‌متر
  • وزن: 8 کیلوگرم

این صندلی ماشین نیز یکی دیگر از بهترین مدلهای صندلی ماشین کودک دلیجان است که نکته مثبت آن استفاده از آن تا 12 سالگی کودک و ظرفیت وزنی بالای آن است. از ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به کمربند ایمنی ۵ نقطه ای y شکل، اتصال رو به جلو و رو به عقب خودرو با ایزوفیکس، قابلیت تنظیم پشتی و قابلیت شستشوی پارچه با ماشین لباسشویی و قابلیت جذب ضربات ناشی از عقب خودرو در هنگام حادثه اشاره کرد. این صندلی تولید داخلی است و قیمت مناسبی دارد.

صندلی ماشین کودک ولدون

مشخصات:

  • مدل: 4523
  • رنگ: طوسی
  • ظرفیت وزنی: 36 کیلوگرم
  • رده سنی: 9 ماه تا 12 سال
  • ابعاد: ۴۸x۴۸x۶۰ سانتی‌متر

این صندلی یکی از انواع بهترین صندلی ماشین کودک با ویژگی‌های مثبت زیاد است. رنگ زیبا و طراحی شیکی دارد. این محصول ایزوفیکس دارد و نیاز نیست با کمربند خودرو بسته شود( البته برای من ماشین های خارجی و مونتاژی قابل استفاده است). فوم های صندلی نرم است و قابلیت شستشو دارند. قفل کمربند ایمنی صندلی خیلی کوچک بوده و واقعا بستن آن سخت است و ضعف عمده طراحی محسوب می شود. ظرفیت وزنی این صندلی زیاد است و کاربرد زیادی دارد.

صندلی خودرو کودک بی بی ماک

مشخصات:

  • مدل: مکس
  • رنگ: مشکی، طوسی
  • ظرفیت وزنی: 36 کیلوگرم
  • ابعاد: ۶۵×۴۵×۴۸ سانتی‌متر
  • رده سنی: از بدو تولد
  • وزن: 1100 گرم

این صندلی جزو انواع ارزان ترین صندلی خودرو کودک با کیفیت و ظرفیت وزنی بالا است. محصول وزن سبکی دارد و جابجایی آن راحت است. جنس پارچه عالی و قابل شستشو است. دارای کمربند ایمنی و محل قرار گیری سر است. این صندلی ماشین کودک دارای ایزوفیکس، فریم پلاستیکی به ‌همراه روکشی پارچه‌ای، دارای پدهای محافظ و محافظ‌های کناری سر و پهلو، دارای پدهای شانه‌ای و دارای صندلی ارگونومیک و بسیار نرم و صندلی ساخته شده از فوم سرد است.

صندلی خودرو کودک بوستر هنیش

مشخصات:

  • مدل: A01
  • رنگ: مشکی، طوسی، آبی، قرمز
  • ظرفیت وزنی: 36 کیلوگرم
  • ابعاد: ۴۲x۳۹x۲۷ سانتی‌متر
  • رده سنی: 3 تا 12 سال
  • وزن: 2600 گرم

برای کودکانی که بالای دو تا سه سال دارند، می‌توان به جای استفاده از یک صندلی کامل از بوستر بدون پشتی استفاده کرد. این محصول قیمت بسیار مناسبی دارد و ایمنی کاملی را برای کودک فراهم می‌کند. صندلی ماشین کودک هنیش دارای تشک بسیار نرم، راحت و قابل شستشو بوده و براحتی در داخل همه خودروها قابل نصب و استفاده می‌باشد.

یک بند تکمیلی با گیره قرمز رنگ نیز به این محصول اضافه گردیده که قابل تنظیم بوده و جهت عدم برخورد کمربند ماشین بعد از بستن با گردن و صورت کودک میباشد. که این بند کمربند را به سمت شانه کودک متمایل میسازد. این صندلی کودک در خودرو، دارای برگه راهنمای نصب میباشد.

انواع صندلی ماشین کودک:

کریر:

کریر ابتدایی‌ترین نوع صندلی ماشین کودک است که دارای بدنه محکم و محل قرار گیری نوزاد است. تشک و خمیدگی‌های کریر و همچنین سایز آن برای نوزاد طراحی شده است. تا به راحتی در آن بتواند در ماشین قرار بگیرید و بخوابد. کریر قیمت کمتری نسبت به سایر انواع صندلی ماشین کودک دارد و قابل جابجایی و سبک است.

تشک کریر قابل جداسازی و شستشو است و حالت آن مطابق بدن نوزاد طراحی شده و به گردن و پشت و سایر قسمت‌های بدن نوزاد آسیب نمی‌زند.

صندلی ماشین کودک تبدیلی:

پرفروش‌ترین نوع صندلی ماشین کودک نوع تبدیلی است. این مدل قابل تبدیل است و هم رو به جلو و هم رو به عقب نصب می‌شود. دارای تنظیم پشتی چند حالته است. و برای نشستن، لم دادن و خواب کودک نیز قابل استفاده است. این صندلی از بدو تولد قابل استفاده است. برای تولد تا یکسالگی بهتر است آن را رو به عقب تنظیم کنید و بعد از آن رو به جلو باید تنظیم شود.

بوستر:

نوع دیگر صندلی ماشین کودک بوستر است. بوسترها خود سه مدل دارند. برای زمانی که جثه و سن کودک بالا می‌رود ولی کاملا با کمربند و صندلی ماشین تناسب ندارد، بوستر بهترین گزینه است.

بوستر بدون پشتی:

این مدل شامل یک نشیمنگاه است که قد کودک را بلندتر می‌کند و با کمربند ماشین تنظیم می‌شود و البته نشیمنگاه بوستر با کمربند به صندلی خودرو متصل می‌شود. نشیمنگاه بوستر ویژگی کاهش ضربات احتمالی به کودک را دارد.

بوستر با پشتی و محافظ:

نوع دیگر بوستر شامل محافظ فوم در کنراه‌ها برای محافظت از پشت و سر کودک را دارد. قیمت این مدل بیشتر است. این مدل نیز با کمربند خودرو هماهنگ میشود.

بوستر ترکیبی:

این مدل نیز با توجه به جثه و سن کودک قابل تبدیل است و می‌توان قسمت‌های پشتی و فوم را جدا کرد تا کودک راحت باشد.

نکات مهم در خرید بهترین صندلی ماشین کودک:

ایزوفیکس:

ایزوفیکس یکی از قابلیت‌های ویژه صندلی ماشین کودک است که ایمنی آن را چند برابر می‌کند. صندلی‌های که ایزوفیکس هستند در قسمت پشت با کمک نگهدارنده قوی به صندلی خودرو متصل می‌شود. در ایالات متحده ایزوفیکس را با نام LATCH می‌شناسند. این صندلی‌ها دارای دو میله فلزی هستند که بین بالشتک و صندلی خودرو قرار می‌گیرد.

قابلیت انعطاف:

بدن نوزاد و کودک در حال رشد است و نشستن طولانی مدت به یک حالت خشک باعث اختلال در رشد آنها می‌شود. همچنین با بزرگ شدن کودک فرم بدن او تغییر می‌کند و باید از صندلی قابل انعطاف برای آنها استفاده شود.

روکش و تشک قابل شستشو:

تشک و روکش صندلی ماشین کودک باید قابل جداسازی و شستشو باشد. وگرنه در کمترین مدت کثیف می‌شود و رنگ و شکل بدی به خود می‌گیرد. جنس پارچه آن نیز باید مرغوب باشد و در شستشو رنگ پس ندهد.

ایمنی:

معمولا یک صندلی خودرو کودک بدون ایمنی وارد بازار نمی‌شود. صندلی ماشین کودک باید خود ایمنی کودک را فراهم کنند. قسمت‌های مختلف صندلی مانند نشیمنگاه، پشت سر، ستون فقرات و … همگی باید به بهترین شکل از کودک محافظت کنند.

قابلیت چرخش:

صندلی ماشین باید به طور 360 درجه قابلیت چرخش داشته باشد تا کودک را به هر حالت که می‌خواهد بچرخاند تا خسته نشود.

نوع کمربند:

کمربند ایمنی بهترین صندلی ماشین کودک باید دارای سه حالت بسته شدن روی شانه، دور سینه و قسمت پایین پا باشد. در اینصورت از تمامی قسمت‌ها کودک و نوزاد در ایمنی است.

تنظیم پشتی:

پشتی صندلی کودک باید قابل تغییر و سه حالت خوابیده، نیمه خوابیده و نشسته باشد.

سن و جثه کودک:

برای انتخاب و خرید بهترین صندلی ماشین کودک باید به سن و جثه کودک و مدل صندلی و ظرفیت وزنی آن توجه کنید.

نصب آسان صندلی ماشین کودک:

صندلی ماشین کودک باید دارای دفترچه راهنمای نصب باشد و همچنین نصب آن آسان و برای هر کسی امکان پذیر باشد. زیرا نصب این وسیله یکبار برای همیشه نیست و در هنگام شستشو و تمیز کردن و یا تعویض ماشین نیاز به درآوردن و نصب دوباره است.

راحتی:

نشستن کودک در صندلی خودرو کودک باید راحت باشد و در طول سفر باعث خستگی او نشود.

SPS در صندلی ماشین:

یکی از ضرباتی که در حین تصادف ممکن است به کودک آسیب بزند، ضربات جانبی است. اس پی اس لایه محافظ طرفین است که در هنگام خطر با جذب نیرو و توزیع آن از سر و گردن کودک محافظت می‌کند.

بهترین مارک صندلی ماشین کودک خارجی و ایرانی:

صندلی ماشین کودک دلیجان، صندلی ماشین چیکو، صندلی ماشین الیت نیو، صندلی ماشین کیکابو، صندلی ماشین ببکو و صندلی ماشین نونا از بهترین برندهای تولید صندلی خودرو کودک هستند.

صندلی ماشین کودک ایرانی یا خارجی؟

دوام، ایمنی و استحکام صندلی ماشین کودک خارجی کیفیت بالاتری دارد اما قیمت آن نیز بیشتر است. تولید کنندگان داخلی نیز انواع صندلی ماشین کودک با کیفیت و قیمت ارزانتر و مناسب تولید می‌کنند.

صندلی ماشین کودک ارزان:

اگر قصد خرید صندلی ماشین کودک را دارید و بودجه شما کم است، سراغ انواع صندلی ماشین دست دوم نروید. برندهای دلیجان و چیکو انواع صندلی ماشین کودک ارزان و باکیفیت تولید می‌کنند.

قیمت بهترین صندلی ماشین کودک:

قیمت صندلی ماشین کودک با توجه به نوع آن، جنس تمامی قطعات، ایرانی و یا خارجی بودن و سایر ویژگی‌های آن متفاوت است. انواع صندلی ماشین کودک ایرانی ارزان در حدود 3 میلیون به بالا در بازار وجود دارد. صندلی ماشین کودک خارجی قیمتی بین 8 تا 30 میلیون تومان دارد.

سخن آخر

به عنوان والدین قطعا دوست دارید، کودک شما در آرامش، راحتی و ایمنی بزرگ شود. زندگی امروز، زندگی ماشینی است و هر خانواده قطعا یک ماشین دارد و با آن به سفر، کارهای روزمره و … می‌پردازد و باید به فکر ایمنی و راحتی کودک در ماشین با خرید بهترین صندلی ماشین کودک باشید. وجود کالسکه، آغوشی و سبد حمل نوزاد از دیبگر وسایل برای راحتی و ایمنی نوزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.