راهنمای کاربردی خرید تشک بازی نوزاد و کودک

تشک بازی نوزاد
1/5 - (1 امتیاز)

شاید این که بخواهیم از سنین نوزادی نسخه بازی و سرگرمی را برای کودکان بی‌قرار بپیچیم کمی زود باشد؛ اما برخلاف تصور همین بازی کردن است که می‌تواند امواج خشم و خوشحالی نوزادی را نسبت به مسائل پیرامونش تخلیه کند و چتر حامی روح و جسم فرزندتان باشد. یکی از بهترین وسیله‌ها برای بازی نوزاد تشک بازی نوزاد است.

اگر شما هم به اهمیت بازی و سرگرمی کودک پی برده‌اید احتمالا بهتر از هر کسی می‌دانید که انتخاب اسباب بازی مناسب برای این سن ظرافت‌های خاص خود را دارد. در بین اسباب بازی‌های مناسب سن نوزادی و کودکی تشک بازی نوزاد ایمن‌ترین وسیله‌ای است که می‌توانید از یک روزگی کودک تازه متولد شده از آن استفاده کنید.

تشک‌های بازی امکانات متنوعی دارند و با خرید آن‌ها همزمان قوای ذهنی و فکری کودک نیز تقویت می‌شود. در راهنمای خرید امروز مامان لیست نگاهی اجمالی به مزایای استفاده از تشک بازی و امکانات آن برای نوزادان و کودکان داریم. همراه ما باشید.

معرفی و بررسی انواع تشک بازی نوزاد

پیشنهاد مامان لیست

تشک بازی کودک و نوزاد مدل 80022

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 24 ماه
  • جنس تشک: پارچه
  • قابلیت پخش موزیک: بله

تشک بازی کودک و نوزاد مدل 80022 فضای ایمن و مهیجی برای نوزاد و جهت کشف دنیای پیرامونش فراهم می‌کند. این تشک از جنس پارچه و با عروسک‌های سرگرم‌کننده و قابل شستشو تولید شده و تنها 3 کیلوگرم وزن دارد. پد و عروسک‌های به کار رفته در این تشک ضد حساسیت بوده و با پوست کودک سازگار هستند.

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 24 ماه
  • جنس تشک: پولیشی
  • قابلیت پخش موزیک: خیر

الیاف مرغوب و ضد حساسیت تشک بازی نوزاد طرح گل در تماس با پوست کودک حساسیت ایجاد نمی‌کند. این مدل با چند عروسک، آویز و جغجغه طراحی شده و طرح کلی آن شبیه به گل است. تشک پولیشی این محصول جنس لطیف و فوق‌العاده نرمی دارد و بستر مناسبی برای استراحت نوزاد خواهد بود.

تشک بازی طرح حیوانات دریایی لمز مدل 1975

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 36 ماه
  • جنس تشک: فوم
  • قابلیت پخش موزیک: بله

قابلیت پخش موزیک سرگرم‌کننده، آینه و چند عروسک تزئینی از ویژگی‌های تشک طرح حیوانات لمز هستند. این تشک رنگارنگ از فوم نرم و ضد حساسیت تولید شده و عروسک‌های آویز و متحرک آن از بدو تولد تا سه سالگی برای کودک سرگرم‌کننده خواهد بود.

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 24 ماه
  • جنس تشک: پارچه
  • قابلیت پخش موزیک: خیر

اگر به دنبال بستری نرم و راحت در کنار سرگرم کردن نوزاد هستید خرید تشک بازی مدل a11 را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل تنها 2 کیلوگرم وزن دارد و یک بستر جمع و جور و نرم برای خواب، جابجایی و بازی نوزاد است. داخل این تشک بازی یک بالش کوچک برای استراحت و تنظیم ارتفاع گردن نوزاد نیز طراحی شده است.

تشک بازی نوزاد مدل رویا

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 8 ماه
  • جنس تشک: پارچه
  • قابلیت پخش موزیک: خیر
نقاط قوت
  • قابلیت استفاده از تشک بازی به عنوان سرویس خواب نوزاد

تشک بازی نوزاد مدل رویا از چهار بخش تشک، لحاف کاربردی، بالش و آویزهای سرگرم‌کننده برای نوزادان تا 8 ماهگی تشکیل شده است. این مدل به صورت چندمنظوره طراحی شده و می‌توانید با جدا کردن ابزار بازی آن را به سرویس لحاف و تشک برای استراحت نوزاد تبدیل کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم این تشک بازی امکان تاشدگی به صورت یک کیف زیپ‌دار و حمل و نقل آسان آن برای والدین است.

تشک بازی مدل ورسا کد 044

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 24 ماه
  • جنس تشک: پارچه
  • قابلیت پخش موزیک: خیر

استفاده از تشک بازی گزینه جذاب و مناسبی برای مادران شاغل و نوزادان بی‌قرار آن‌ها است. تشک ورسا به صورت خرسی، نرم و با پارچه قابل شستشو طراحی شده است. این مدل ابعاد کوچکی دارد و حداکثر تا دو سالگی برای نوزاد قابل استفاده خواهد بود.

رویه پولیشی این تشک نرم و لطیف بوده و عروسک‌های آویز آن برای نوزاد سرگرم‌کننده است.

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 12 ماه
  • جنس تشک: پولیشی
  • قابلیت پخش موزیک: بله

تشک بازی کودک مدل Bear یکی از جذاب‌ترین محصولات بازار برای نوزادان تا یک سالگی است. این تشک دو عروسک پولیشی، یک جغجغه پولیشی، دو دسته کلید بازی و یک آینه نشکن بزرگ دارد. سطح رویی این تشک یک بالش نرم و چسبی قرار دارد که می‌توانید از آن به صورت جداگانه و حتی جهت شیردهی به نوزاد استفاده کنید.

تشک بازی طرح سگ مدل n171

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 6 ماه
  • جنس تشک: پولیشی
  • قابلیت پخش موزیک: خیر

اگر به دنبال یک تشک ساده، نرم و جذاب برای نوزاد بی‌قرار خود هستید تشک بازی طرح سگ را در لیست خریدتان قرار دهید. این مدل به صورت ساده و بدون عروسک‌های آویز و تزئینی طراحی شده است. از تشک می‌توانید به عنوان بستر استراحت و حتی جهت جابجایی نوزاد استفاده کنید.

برای جلوگیری از لغزش این تشک روی سطوح سنگ و سرامیک سطح زیرین به یک لایه‌ ضد لغزش مجهز است.

تشک بازی بیبی فور لایف مدل 359

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 36 ماه
  • جنس تشک: پولیشی
  • قابلیت پخش موزیک: بله

تشک بازی بیبی فور لایف محصولی با پایه مستحکم و 5 آویز با قابلیت جداسازی است که قابلیت پخش موزیک هم دارد. بالای این تشک چند عروسک آویز نرم و زیبا قرار دارد که نوزاد را برای تحرک بیش‌تر در بستر تحریک می‌کند. این تشک انگیزه نوزاد را برای حرکت کردن تقویت و از این راه به تنظیم تعادل و برقراری هماهنگی بین حرکات دست و پا کمک می‌کند.

تشک این مدل به صورت جداگانه در ماشین لباسشویی و با دمای پایین قابل شستشو است.

تشک بازی کودک طرح خرگوش کد 39

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 24 ماه
  • جنس تشک: پولیشی
  • قابلیت پخش موزیک: خیر

طرح خرگوشی این تشک برای همه نوزادان تا 24 ماهگی جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود. رویه پولیشی تشک طرح خرگوش قابلیت شستشو دارد و در تماس با پوست لطیف نوزاد حساسیت ایجاد نمی‌کند.

این مدل همراه با یک کیف زیپ‌دار عرضه می‌شود و به به سادگی قابل حمل است.

تشک بازی طرح جوجه مدل n270

مشخصات محصول

  • مناسب برای گروه سنی: 0 تا 6 ماه
  • جنس تشک: پولیشی
  • قابلیت پخش موزیک: خیر

تشک طرح جوجه بستری نرم و ساده برای استراحت و بازی کودک فراهم می‌کند. این تشک را می‌توانید روی سطوح سخت و سنگی بگذارید و همزمان وسایل بازی مختلف را در اختیار نوزاد قرار دهید.

این تشک زیبا علاوه بر رویه نرم پولیشی طراحی و رنگ جذابی برای نوزادان دارد.

نقش تشک بازی در شکل‌گیری مهارت‌ حرکتی نوزاد

حرکت و دست و پا زدن نوزاد از همان روز اول شروع می‌شود؛ اما این که این حرکات چه زمانی به یک مهارت نظیر در دست گرفتن اشیا تبدیل شود ممکن است مشخص نباشد.

طراحی تشک بازی نوزاد متناسب با حال و هوا و روحیه او در این سن صورت گرفته است. برخی از انواع تشک‌ها اسباب بازی و عناصر سرگرم کننده متنوع‌تری دارند که باعث جلب توجه نوزاد در این سن می‌شود. نوزادان به مرور زمان تمایل زیادی برای به دست گرفتن و بازی کردن با این اسباب بازی‌ها نشان می‌دهند که می‌تواند یک عامل محرک در شکل‌گیری مهارت‌های حرکتی باشد.

تقویت حواس کودک با تشک بازی

تولیدکنندگان اطلاعات کافی نسبت به ساختار روانشناختی کودک و نوزاد دارند و طراحی تشک‌های بازی هم اصولا بر اساس همین شناخت صورت می‌گیرد. حتما شما هم رنگ‌های متنوع و شادی که در تشک‌های بازی استفاده می‌شوند را دیده‌اید. این رنگ‌ها در وهله اول حواس بصری کودک را هدف قرار می‌دهند و کودک محو سایه رنگ‌ها، تضاد رنگی موجود و خلاصه این دنیای رنگی رنگی جذاب می‌شود.

به مرور زمان و بعد از سن دو ماهگی کودک به جز مشاهده رنگ‌ها تمایل زیادی برای لمس اجسام از خود نشان می‌دهد. بنابراین حتی بافت تشک بازی هم می‌تواند سایر حواس نظیر حس لامسه را در کودک و نوزاد تقویت کند.

ایجاد تنوع در روتین روزانه کودک با تشک بازی

این روزها با وجود پاندمی و آلودگی هوا دنیای نوزادان و کودکان محدود به منزل و فضای محدود آپارتمان است. در این شرایط قطعا پدرها و مادرها به یک وسیله جذاب برای ایجاد تنوع در روتین روزانه فرزندان نیاز دارند.

پدرها و مادرها هم می‌توانند به تشک بازی به عنوان یک وقت استراحت یا زنگ تفریح نگاه کنند. زمانی که نوزاد در تشک و در سطح صاف و ایمن قرار می‌گیرد می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط محیطی دقایقی به امور شخصی بپردازید.

توسعه مهارت شناختی کودک با تشک بازی نوزاد

شاید در نگاه اول تشک بازی فقط یک وسیله جذاب بصری باشد که رنگ آن تا مدتی برای نوزاد جالب توجه است. اما امکانات تشک‌های بازی فراتر از رنگ‌ها است و برخی از آن‌ها قابلیت پخش موزیک دارند. بنابراین همزمان با تقویت حس بینایی احتمالا مهارت شنوایی، لامسه و شناخت کودک نسبت به محیط و اطرافیان تقویت شود.

تشک بازی برای چه سنی مناسب است؟

شاید بخواهید بدانید در شرایطی که نوزادتان توانایی بلع اشیای مختلف را دارد آیا استفاده از تشک بازی با عروسک‌های پولیشی داخل آن مجاز است یا نه.

درباره زمان استفاده از تشک بازی نمی‌توانیم به صورت دقیق عدد و رقم بیان کنیم. اکثر محصولات موجود در بازار برای سن یک روزگی تا 24 ماهگی و حتی بزرگ‌تر قابل استفاده هستند. اما به صورت تجربی از زمانی که دیگر در آغوش گرفتن کودک به تنهایی به آرام کردن یا سرگرم شدن او کمک نمی‌کند می‌توانید از تشک بازی نوزاد استفاده کنید.

برخی از منابع زمان استفاده از تشک بازی کودک را بین شش هفتگی تا دو ماهگی اعلام کردند. با افزایش سن، نوزاد می‌تواند زمان بیش‌تری در بستر تشک بازی سپری کند.

قبل از انتخاب انواع تشک بازی بخوانید

تشک‌های بازی معمولا سبک و قابل حمل هستند و اکثر آن‌ها را می‌توانید به سادگی شستشو دهید. قبل از انتخاب تشک بازی مناسب پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را بررسی کنید:

  • قابلیت جداسازی عروسک‌های آویزان: اکثر تشک‌های بازی نوزاد با مجموعه عروسک و اسباب بازی‌های آویز طراحی می‌شوند. بهتر است اسباب بازی‌ها قابلیت جداسازی داشته باشند تا بتوانید در سن مناسب در اختیار کودک قرار دهید.
  • گروه سنی تشک نوزاد: گروه سنی از نظر طراحی تشک هم حائز اهمیت است. در تشک‌هایی که برای سنین بالاتر طراحی می‌شوند آویزها ارتفاع بیش‌تری از قسمت مسطح تشک دارند. این تغییر ارتفاع متناسب با رشد بدنی کودک صورت می‌گیرد؛ چون اکثر نوزادان تمایل دارند عروسک‌های آویز را در دست بگیرند.

قیمت تشک بازی کودک:

تشک بازی در انواع مختلفی مانند ساده یا موزیکال و چراغ دار تولید می‌شود. بنابراین قیمت‌های متفاوتی دارد. انواع ساده آن قیمت در حدود 300 هزار و بالاتر دارند.

سخن آخر

یادگیری و درک محیط اطراف توسط نوزاد از همان روزهای اول زندگی آغاز می‌شود. بازی و سرگرمی بهترین راه برای هشیار کردن و آگاه‌سازی کودک نسبت به محیط اطراف است. انواع تشک بازی نوزاد یکی از همین راهکارهای ایمن است که همزمان با سرگرم کردن فضایی مهیج، سرگرم‌کننده و جذاب برای نوزاد فراهم می‌کند.

تشک‌های مخصوص بازی نوزاد از جنس پارچه، فوم یا پولیش تولید می‌شوند و ممکن است موزیکال باشند. برخی از تشک‌ها کاملا ساده هستند و می‌توانند به عنوان یک بستر نرم و راحت همراه با بالش برای استراحت نوزاد استفاده شوند. انتخاب شما کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.