راهنمای تخصصی انتخاب تا خرید بهترین دستمال مرطوب کودک

1/5 - (1 امتیاز)

مراقبت از پوست نوزاد نه در یک فصل و زمان خاص، بلکه درست از همان بدو تولد آغاز می‌شود و کوچک‌ترین اصطکاکی روی پوست کودک آثار سوختگی و تخریش ایجاد می‌کند. در عین حال از پاک کردن، شستشو کودک و ضد عفونی کردن نواحی مختلف پوست که احتمال ایجاد حساسیت به دنبال آن وجود دارد هم نمی‌توانیم به سادگی بگذریم. پس چاره چیست؟

در میان تمام وسایل‌های غیرضروری که در کیف نوزاد و کودک ممکن است وجود داشته باشد، دستمال مرطوب کودک یکی از ملزومات ضروری برای پاکسازی پوست کودک است. دستمال‌های مرطوب با بافت مشابه با دستمال‌های مرطوب آرایشی اما فرمولاسیون کاملا مجزا، ایمن و سازگار با پوست نوزاد و کودک تولید می‌شوند و با وجود آن‌ها مراقبت از پوست نوزاد ساده‌تر از همیشه خواهد بود.

در دوران خوش نوزادی و کودکی فرزند دلبندتان کوچک‌ترین خراش و قرمزی هم نگران کننده است. انواع بهترین دستمال مرطوب کودک فرمولاسیون ویژه و جایگزین شستشو دائمی سطح بدن هستند که با استفاده از آن‌ها هم در زمان و هم در انرژی صرفه جویی کرده‌ایم. انواع دستمال مرطوب از برندهای مختلفی در بازار وجود دارند؛ اما قبل از خرید لازم است راهنمای خرید امروز را مطالعه کنید.

پیشنهاد ما

دستمال مرطوب فیروز با عصاره آلوئه‌ورا

مشخصات محصول:

  • تعداد در هر بسته: 64 عدد
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E , ویتامین B5 , آلوئه ورا
  • بدون الکل و مواد صابونی

دستمال مرطوب فیروز با عصاره آلوئه‌ورا، روغن کالاندولا، شی باتر و دکسپانتنول غنی شده و فقط یک پاک کننده معمولی نیست. تماس این دستمال با پوست آثار مضر رادیکال‌های آزاد و سوختگی را خنثی می‌کند و قرمزی پوست را از بین می‌برد.
این محصول بدون پاک کننده صابونی و الکل تولید شده و با پوست لطیف و حساس کودک سازگاری دارد.

دستمال مرطوب کودک بانیو

مشخصات محصول:

  • تعداد در هر بسته: 120 عدد
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E
  • بدون الکل و مواد صابونی
نقاط قوت
  • فاقد عطر و اسانس
  • فاقد پارابن

اگر به دنبال دستمال پاک کننده ضخیم و لطیف برای پوست حساس فرزندتان هستید دستمال مرطوب کودک بانیو انتخاب مناسب و مقرون به صرفه‌ای است. هر بسته این محصول حاوی 120 دستمال نسبتا ضخیم، بدون عطر و جاوی ویتامین E است که در تماس با پوست به ترمیم آن کمک می‌کند.
این دستمال با PH سازگار با پوست کودک و بدون پارابن و سایر مواد نگهدارنده تولید شده است.

دستمال مرطوب مولفیکس مدل Aromatic

مشخصات محصول:

  • تعداد در هر بسته: 70 عدد
  • ویتامین/ عصاره: ندارد
  • بدون الکل و مواد صابونی

در مواقعی که دسترسی به آب وجود ندارد دستمال مرطوب برای پاکسازی پوست حساس کودک ضروری است. دستمال مرطوب مولفیکس حاوی لوسیون، مواد معطر و ترمیم کننده پوست است و به رفع خشکی و پیشگیری از حساسیت پوست لطیف نوزاد و کودکان کمک می‌کند.

مشخصات محصول:

  • تعداد در هر بسته: 72 عدد
  • ویتامین/ عصاره: عسل
  • دارای الکل

دستمال مرطوب وی کر مدل 119 مخصوص پوست بدن کودک تولید شده و بافت لطیف و ضخیمی دارد. این محصول بدون پارابن و مواد صابونی فرموله شده و حاوی ترکیبات نرم کننده، روغن گیاهی و عصاره عسل است که در ترمیم پوست آسیب دیده موثر هستند.

دستمال مرطوب کودک پنبه ریز

مشخصات محصول:

  • تعداد در هر بسته: 70 عدد
  • ویتامین/ عصاره: کالاندولا، آلوئه ورا و عصاره چای سبز
  • بدون الکل و مواد صابونی
نقاط قوت
  • فاقد عطر و اسانس

دستمال مرطوب کودک پنبه ریز علاوه بر پاک کردن موضع به نرمی، مرطوب شدن، رفع التهاب و تسکین پوست کمک می‌کند. یکی از مزایای این دستمال بدون عطر بودن آن است که حساسیت زایی استفاده از محصول را به حداقل می‌رساند.

دستمال مرطوب نستا بیبی

مشخصات محصول:

  • تعداد در هر بسته: 120 عدد
  • ویتامین/ عصاره: ندارد
  • بدون الکل و مواد صابونی

دستمال مرطوب بچه نستا بیبی ضخامت مناسبی برای پاکسازی تمام نقاط پوست بدن کودک دارد. روی بافت این دستمال از ویتامین‌های گیاهی ترمیم کننده، مرطوب کننده و تسکین دهنده پوست استفاده شده است.

دستمال مرطوب کودک دافی

مشخصات محصول:

  • تعداد در هر بسته: 50 عدد
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E
  • بدون الکل و مواد صابونی

دستمال مرطوب کودک دافی با ویتامین E فرموله شده و به رفع سوختگی، ترمیم و تسکین پای بچه کمک می‌کند. این محصول ضد حساسیت و آلرژی زا بوده و با PH سازگار با پوست نوزاد تولید شده است.

دستمال مرطوب کودک لوسین

مشخصات محصول:

  • تعداد در هر بسته: 50 عدد
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E , ویتامین B5 , بابونه و آلوئه ورا
  • بدون الکل و مواد صابونی

دستمال مرطوب کودک لوسین از پنبه ارگانیک تولید شده و پوست لطیف کودک را آبرسانی می‌کند. عصاره بابونه و ویتامین‌های گروه B و E به کار رفته در این دستمال به رفع سوزش و سوختگی دست و پای کودک کمک می‌کند.

مراقبت از پوست نوزاد و کودک با انواع دستمال مرطوب

انواع دستمال‌های مرطوب مخصوص پوست کودک به صورت یکبار مصرف و حتی چند بار مصرف تولید می‌شوند و ایده طراحی آن‌ها بار سنگینی از دوش پدرها و مادرها برداشته است. هر بار شستشو پوست کودک با آب یا ترکیب آب و مواد شوینده عوارض زیادی به دنبال دارد. از طرفی هر نوع دستمالی با پوست لطیف کودک سازگار نیست و عوارض جانبی استفاده از دستمال کاغذی‌های معمولی به سرعت روی سطح پوست نوزاد ظاهر می‌‌شود.

از نظر تخصصی هم توصیه می‌شود حداقل تا یک ماهگی برای پاکسازی پوست کودک از انواع دستمال مرطوب استفاده شود. دستمال مرطوب علاوه بر قابلیت پاک کنندگی به نرمی و حفظ رطوبت پوست نیز کمک می‌کند؛ البته اگر از برندهای معتبری استفاده کنید که ترکیبات تقویتی و مغذی پوست هم در فرآوری محصولات خود استفاده کرده باشند.

استفاده از دستمال مرطوب برای کودک مضر است؟

یکی از عواملی که باعث می‌شود خیلی از پدرها و مادرها از دستمال‌های مرطوب استفاده نکنند عوارض جانبی و شایعاتی است که پیرامون استفاده از آن‌ها وجود دارد. خیلی از والدین از پارچه‌های کتانی نرم و سبک برای پاک کردن پوست کودک استفاده می‌کنند و قید ترکیبات شیمیایی دستمال‌های مرطوب را می‌زنند. اما این شایعات تا چه اندازه صحت دارند؟

درست مثل خیلی از محصولات مراقبتی نظیر ضد آفتاب مخصوص کودکان، دستمال‌ مرطوب هم یک ترکیب صناعی است که در خرید آن باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید تا استفاده از دستمال مرطوب کودک کم‌ترین عوارض جانبی را به دنبال داشته باشد:

در استفاده از دستمال مرطوب زیاده روی نکنید

خیلی از کارشناسان توصیه می‌کنند از دستمال‌های مرطوب در زمان عدم دسترسی به آب و شرایط خاص استفاده شود. بنابراین شاید بهتر باشد در منزل و زمانی که به آب پاک دسترسی دارید هنگام تعویض پوشک پوست را نیز شستشو دهید.

به ترکیبات روی دستمال مرطوب توجه کنید

پلی سوربات، پارابن، فنوکسی اتانول و سدیم بنزوات از ترکیباتی هستند که پتانسیل ایجاد آلرژی و حساسیت را روی پوست نوزاد دارند. خیلی از دستمال‌های مرطوب کودک خاص پوست‌های حساس تولید می‌شوند و از این رو فاقد فنوکسی اتانول در ترکیبات خود هستند. متاسفانه خیلی از برندهای شناخته شده تولید پوشک و دستمال مرطوب در بازار فعلی از برخی از این ترکیبات نگهدارنده استفاده می‌کنند. برخی هم حاوی الکل هستند که علاوه بر حساسیت زایی پوست را خشک می‌کنند.

دستمال مرطوب نوزاد با بو یا بدون بو؟ کدام بهتر است؟

یکی از انواع محصولات مراقبت از پوست و بهداشت کودک که استفاده از عصاره، اسانس و عطر در تولید آن لزومی ندارد همین دستمال‌های مرطوب هستند. خیلی از برندهای بازار دستمال‌های مرطوب کودک بودار تولید می‌کنند و استفاده از آن‌ها هم در لحظه اول خوشایند و لذت بخش است. با این حال همراه با این عطر و اسانس معمولا از فتالات و پارابن استفاده می‌شود که اثرات جانبی زیادی به دنبال دارند.

توصیه می‌کنیم از دستمال‌های مرطوب مخصوص کودک بدون بو استفاده کنید که تا حد امکان برچسب "فاقد پارابن" داشته باشند.

ترکیبات مغذی و مجاز در انواع دستمال مرطوب کودک

حتی استفاده از دستمال‌های مرطوبی که حاوی روغن‌های گیاهی و اسانس و عصاره باشند هم با مخالفت‌های خاص خود روبرو بوده است. با این حال می‌توانید از دستمال‌هایی که حاوی عصاره آلوئه ورا، روغن درخت چای، روغن آرگان، عصاره جو، دکسپانتنول و روغن‌های گیاهی مشابه هستند روی پوست کودک بدون نگرانی استفاده کنید.

اهمیت ضخامت دستمال مرطوب نوزاد و ارتباط آن با پاک کنندگی

دستمال‌های آرایشی و بهداشتی کودک با ضخامت بیش‌تری تولید می‌شوند. حتی دستمال‌های مرطوب مخصوص کودک ممکن است تا چهار لایه مجزا داشته باشند تا هنگام استفاده از نشتی جلوگیری شود.

به جز ضخامت برگ‌های دستمال مرطوب نحوه بسته بندی محصول و سهولت استفاده از آن نیز مهم است. رطوبت دستمال‌های مرطوب دائمی نیست و باید با توجه به میزان مصرف روزانه از پکیج‌های مختلف استفاده کنید.

خرید دستمال مرطوب کودک با توجه به کاربرد

انواع دستمال مرطوب هم مثل کرم‌های مرطوب کننده و آرایشی برای تیپ‌های پوستی مختلف تولید می‌شوند. مهم‌تر این که برخی از دستمال‌های فرمولاسیون و PH سازگار با پوست صورت دارند و برای سایر نواحی بدن قابل استفاده نیستند. بنابراین در خرید انواع دستمال مرطوب به کاربرد آن‌ها روی پوست کودک نیز توجه کنید.

قیمت بهترین دستمال مرطوب:

دستمال مرطوب قیمت کمی دارد و برای همه قابل خرید واستفاده است.

خرید اینترنتی بهترین دستمال مرطوب برای کودک:

شما می‌توانید به راحتی در منزل و به صورت آنلاین تمامی لوازم مورد نیاز کودک و نوزاد را خریداری کنید. دستمال مرطوب نیز به صورت تکی و عمده با قیمت ارزان در فروشگاه های اینرنتی موجود است.

سخن آخر

به دلیل حساسیت پوستی و مشکلاتی نظیر سوختگی به دنبال استفاده از پوشک، مراقبت از پوست نوزاد و کودک از همان بدو تولد آغاز می‌شود. شستشوی پوست نوزاد با آب همیشه امکان پذیر نیست و لازم است یکی از بهترین دستمال مرطوب کودک را در هر کجا به همراه داشته باشید.

انواع دستمال مرطوب مخصوص کودک بدون پارابن و مواد نگهدارنده و با بافت لطیف و آبرسان تولید می‌شوند. PH اکثر دستمال‌های مرطوب مخصوص کودکان 5.5 است و حاوی ویتامین‌‌های گروه B، ویتامین E و عصاره‌های گیاهی هستند.

2 نظر

  1. پریسا پاسخ

    پوست بزرگترا هم حساسه و نوع دستمال خیلی مهمه، دیگه چه برسه به پوست نازک و حساس کودک و نوزاد. هرچی تو انتخاب بهترین دستمال مرطوب کودک وسواس باشیم باز کمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.