راهنمای خرید 11 مدل دستگاه ماساژور دستی پا، صورت و بدن

5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید بهترین دستگاه ماساژور دستی برای نواحی مختلف بدن

بدن درد، کوفتگی، خستگی و دردهایی را که گاه و بی گاه و بی دلیل ظاهر می‌شوند را همه ما کم و بیش تجربه کرده‌ایم. شاید در این شرایط استراحت در منزل بهترین راهی باشد که برای تسکین دردهایتان به ذهنتان برسد؛ اما خود شما هم می‌توانید به سبک ماساژورهای حرفه‌ای نقاط مختلف بدنتان را از درد رها کنید.

دستگاه ماساژور دستی یکی از ارزان قیمت‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌هایی است که برای تسکین دردهای مزمن بدن استفاده می‌شود. حتی اگر گرفتار هیچ یک از این مسائل نباشید با یک ماساژور می‌توانید خستگی چندین ساعت کار روز را از تن بزدایید و خواب راحت‌تری را تجربه کنید. البته به شرط آن که با انواع مدل‌های دستی و نحوه استفاده از آن‌ها برای نقاط مختلف بدن آشنا باشید.

ماساژورهای دستی ابزارهای پرتابل و ارزان هستند که ارزش یکبار امتحان را در محل کار یا منزل دارند. ما تمام اطلاعاتی که پیش از خرید این دستگاه نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ماساژور بدن تن زیب مدل بادی

مشخصات محصول:

  • مناسب برای تمام بدن
  • مدل رولی
  • دسته پلاستیکی

ماساژور بدن تن زیب مدل بادی به صورت رولی تولید شده و با چرخش روی پوست خونرسانی را افزایش می‌دهد. رول این محصول برجستگی‌های ریزی دارد که نواحی ضخیم‌تر پوست را بهتر تحریک می‌کند. این محصول در مجموع قیمت مناسب و طراحی ارگونومیک و قابل قبولی دارد.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای سر
  • مدل چنگکی
  • دسته استیل

ماساژور سر AEP مدل Head دارای 12 میله فلزی متصل به بدنه است و طراحی چنگکی برای قرار گرفتن روی پوست سر دارد. انتهای هر میله کره‌های کوچکی قرار دارد و باعث می‌شود انتهای میله‌ها به پوست سر آسیب نرسانند. این محصول از جنس استیل ساخته شده و ماندگاری بالایی دارد.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای تمام بدن
  • مدل گوی و پایه
  • دسته پلاستیکی

ماساژور الیپس مدل Handy برای تمامی نواحی بدن قابل استفاده است. استفاده از این محصول را با طراحی ارگونومیکی که برای در دست گرفتن دارد برای محل کار، بعد از ورزش و قبل خواب توصیه می‌کنیم.

ماساژور بدن تن زیب مدل Pinch Rolling

مشخصات محصول:

  • مناسب برای تمام بدن
  • مدل گوی و پایه
  • دسته پلاستیکی

ماساژور بدن تن زیب مدل Pinch Rolling با طراحی ارگونومیک و دسته بلندتر برای نواحی مختلف به خصوص قسمت‌های دور از دسترس نظیر شانه و پشت کمر مناسب است. نوع ماساژ این دستگاه حرکتی و چرخشی است.

ماساژور کف پا تن زیب مدل فوت 9093

مشخصات محصول:

  • مناسب برای پا
  • مدل غلطکی
  • ساخته شده از پلاستیک

ماساژور کف پا تن زیب مدل فوت 9093 از 5 غلطک برای حرکت زیر کف پا ساخته شده است. این غلطک‌ها با حرکت زیر کف پا به افزایش خونرسانی در موضوع کمک می‌کنند.

ماساژور دی.آر.اس مدل درمارولر

مشخصات محصول:

  • مناسب برای سر
  • مدل رولر
  • دسته پلاستیکی

ماساژور دی.آر.اس مدل درمارولر با ابعاد ظریف مناسب نواحی مختلف صورت و پوست سر طراحی شده است. این محصول با یک زیره برای قرارگیری ماساژور روی آن طراحی شده است.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای سر
  • مدل انگشتی
  • بدنه پلاستیکی

ماساژور سر زاین مدل P5 طراحی خاص و خلاقانه‌ای برای استفاده راحت دارد. بدنه ماساژور زاین شبیه به انگشتان سر طراحی شده و به راحتی مثل یک دستکش می‌توانید نواحی مختلف سر را با آن ماساژ دهید. این محصول در رنگبندی متنوع تولید می‌شود.

ماساژور تن زیب مدل Roller

مشخصات محصول:

  • مناسب برای کل بدن
  • مدل ملیه‌ای
  • دسته اسفنجی

ماساژور ملیه‌ای تن زیب از یک میله با سه غلطک خاردار تولید شده است. این غلتک‌های ژله‌ای علاوه بر تماس موثر با سطح پوست از آسیب به آن حین ماساژ جلوگیری می‌کنند. این محصول برای تمامی نواحی بدن مناسب است؛ اما با توجه به طول بلندتری که نسبت به ماساژورهای دیگر دارد استفاده از آن را برای پشت شانه و کمر توصیه می‌کنیم.

ماساژور پا تن زیب مدل Sandal

مشخصات محصول:

  • مناسب برای پا
  • مدل دمپایی ماساژ
  • بدنه پلاستیکی

ماساژور پا تن زیب مدل Sandal طراحی مشابه با دمپایی‌های معمول دارد؛ با این تفاوت که کف محصول برجستگی‌های خاصی برای ماساژ و تسریع خونرسانی دارد. این دمپایی کفی پلاستیکی چسبنده‌ای دارد و برای حمام و استخر توصیه می‌شود.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای تمام بدن
  • مدل گوی و پایه
  • بدنه تیتانیومی و ضد آب

ماساژور دستی مدل AL-206 قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد که برای تمامی نقاط بدن از جمله سر کتف، شانه، دست، پاها و پهلو مناسب است. بدنه این محصول از جنس تیتانیوم تولید شده و ابعاد جیبی آن برای حمل و نقل مناسب خواهد بود.

ماساژور دستی مدل Ice Ball

مشخصات محصول:

  • مناسب برای صورت
  • مدل گوی و پایه
  • دسته ابری

ماساژور دستی مدل Ice Ball برای لیفتینگ، ماساژ درمانی و طب فشاری مناسب است. این محصول به صورت گوی و پایه طراحی شده و برای مدیریت بهتر یک روکش ابری روی دسته‌های آن تعبیه شده است. استفاده از این محصول را با توجه به ابعاد برای ماساژ اختصاصی صورت و سر پیشنهاد می‌کنیم.

آشنایی با انواع ماساژورهای بدن و نحوه کار با آن‌ها

به جز صندلی‌های ماساژور، هیچ نوع ماساژوری چه برقی نمی‌تواند همزمان تمام نقاط بدن را درگیر کند. کارکرد مدل‌های ماساژور برقی ارتعاشی، ضربه‌ای یا لغزشی است. اما مدل‌های دستی بر اساس میزان فشار و سرعت دست شما اثرگذاری دارند.

ماساژور در دو مدل ماساژور برقی و ماساژور دستی موجود است. با انواع ماساژورهای دستی می‌توانید از پوست سر تا کف پاها را به خوبی ماساژ داده و آرام کنید. مدل‌های دستی به جز کاربرد بر اساس موضع، چند دسته بندی مشخص بر اساس شکل ظاهری دستگاه دارند:

ماساژورهای دستی ضربه‌ای

مدل‌های ضربه‌ای به صورت فشار و ضربه بر موضع عمل می‌کنند. این نوع ماساژورها برای بافت نرم بدن، بازسازی و ترمیم آن مناسب هستند. از دیدگاه پزشکی مدل‌هایی که به صورت ضربه‌ای عمل می‌کنند جریان خون سرخرگی و لنفاوی را در نقاط مختلف بدن افزایش می‌دهند. این مدل‌ها را می‌توانید به صورت مستقیم روی ناحیه شانه و پاها قرار داده و ماساژ دهید.

ماساژورهای رولی

مدل‌های رولی فشار متوسطی روی بافت‌های نرم بدن وارد می‌کنند و استفاده از آن‌ها راحت است. مدل‌های رولی انواع و اقسام مختلفی دارند و بر اساس ابعاد موضع ممکن است سایز کوچک، متوسط تا بزرگ داشته باشند. سری ماساژور رولی معمولا ناهموار است و حرکت رولی در کنار این دندانه‌های ریز به خونرسانی بیش‌تر در ناحیه کمک می‌‌کند.

ماساژورهای رولی به نام‌های دیگر مثل درمارولر هم استفاده می‌شوند که کاربردهای تخصصی نظیر لایه برداری پوست دارند.

ماساژورهای مخصوص سر

مدل‌های مخصوص سر ساختاری شبیه به یک چنگک دارند و زائده‌های مختلف آن‌ها به صورت مستقیم روی پوست قرار می‌گیرد. این ماساژورها معمولا از جنس استیل طراحی می‌شوند و با حرکت آن‌ها زوائد پوست سر را برای خونرسانی بیش‌تر تحریک می‌کنند.

ماساژورهای گوی و پایه دار برای تمام بدن

مدل‌های گوی شفاف که ممکن است از جنس سنگ شفاف هم تولید شوند برای کل بدن استفاده می‌شوند. این ماساژورها طراحی هندسی یا غیر هندسی و چند پایه دارند که می‌توانید به صورت مستقیم روی گردن، پا، شانه، صورت و ... استفاده کنید.

ماساژورها و دمپایی‌های دستگاه ماساژور دستی مخصوص پا

جدیدترین مدل‌های ماساژور دستی برای پا به شکل دمپایی تولید می‌شوند و به نظر می‌رسد تاثیرگذاری قابل قبولی داشته‌اند. کف این دمپایی‌ها زوائد مشابه با ماساژورهای دستی طراحی می‌شود و هنگام راه رفتن فرد کم‌تر احساس خستگی می‌کند. البته باید به طراحی طبی و ارگونومیک دمپایی در کنار ماساژورهای کف آن دقت کنید.

ماساژورهای میله‌ای برای کل بدن

مدل‌های ملیه‌ای طراحی مشابه با میله بارفیکس دارند، با این تفاوت که سطح رویی آن‌ها با چند غلتک پوشیده شده که حین تماس با پوست خونرسانی را افزایش می‌دهند. مدل‌های میله‌ای برای نواحی گسترده‌تر و غیر قابل دسترس نظیر کمر، شانه و روی شکم مناسب است هستند.

فاکتورهایی که در خرید ماساژور دستی باید بدانید

هزینه خرید ماساژورهای دستی نسبت به مدل‌های برقی پایین‌تر است؛ اما این دلیل نمی‌شود که بدون تحقیق دست به خرید بزنید! قبل از خرید چند فاکتوری که طبق تجربه ما و سایر کاربران از هر چیز دیگر مهم‌تر هستند را در نظر داشته باشید:

نوع حرکت دستگاه ماساژور دستی روی بدن

ظاهر ماساژورها تا حد زیادی نحوه کارکرد آن‌ها را نشان می‌دهد. برخی از مدل‌ها به صورت ضربه‌ای کار می‌کنند و برخی هم مطابق با طب فشاری روی بافت فشار وارد می‌کنند. رایج‌ترین ماساژورهای بازار به صورت ارتعاشی و دورانی کار و حرکات دست را روی پوست شبیه سازی می‌کنند.

قابلیت حمل و نقل دستگاه ماساژور دستی

به جز قیمت، پرتابل بودن ماساژورهای دستی مهم‌ترین فاکتوری است که آن‌ها را نزد مشتریان و مصرف کنندگان محبوب می‌کند. خیلی از کاربران از ماساژور در محل کار استفاده می‌کنند و به این شکل دردهای ناشی از نشستن‌های طولانی مدت در محل کار را تسکین می‌دهند. اگر از خرید ماساژور این هدف را دنبال می‌کنید حتما وزن دستگاه و قابلیت حمل و نقل آن را زیر نظر داشته باشید.

قیمت ماساژور دستی:

این مئل از ماساژورها قیمتی زیادی ندارند. انواع ساده آن قیمت کمتر از 100 هزار تومان دارند.

سخن آخر

انواع دستگاه ماساژور دستی قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به مدل‌های برقی دارد و می‌توانید از آن‌ها به صورت جیبی استفاده کنید. ماساژورهای دستی بر حسب عملکرد به صورت رولی ( درمارولر)، گوی و پایه، غلطک، میله‌ای و … طراحی می‌شوند. برخی از مدل‌ها کاربرد عمومی دارند و برخی با ابعاد مشخص برای نقاط خاصی از بدن مثل سر، صورت یا گردن طراحی می‌شوند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.