8 مدل از بهترین صندلی غذای کودک موجود در بازار

صندلی غذای کودک
5/5 - (2 امتیاز)

صندلی غذای کودک چی بخرم؟

با مزیت‌های صندلی غذای کودک آشنا هستید؟ تغذیه مهم‌ترین دغدغه پدرها و مادرانی است که دوران نوزادی فرزندشان را پشت سر می‌گذارند و وارد مسیر پر پیچ و خم کودکی او می‌شوند. در این مرحله از زندگی وعده‌های تغذیه‌ای فرزند متناسب با استانداردهای غذایی تهیه می‌شود؛ اما خیلی از پدرها و مادرها در مقید کردن فرزند برای غذا دادن به او به شکل ایمن و موثر با چالش‌های زیادی روبرو هستند.

اگر فرزندتان بیش از یک سال دارد محال است که با مشکلات مرتبط با غذا دادن به او دست و پنجه نرم نکرده باشید. انواع صندلی غذای کودک خاص شما طراحی شده‌اند که علاوه بر تامین شرایط ایمن برای غذا خوردن کودک، از همین سنین ابتدایی فرزندتان را به مستقل شدن تشویق می‌کند.  ضمن این که با این صندلی‌ها شرایط ایده آلی برای خوردن غذا توسط کودک فراهم می‌شود و مخاطرات قبل را ندارد.

اگر این مقدمه باعث شده تا تصمیمتان برای خرید صندلی مناسب غذای کودک جدی شود همراه ما باشید. فاکتورهای زیادی در خرید این وسیله کاربردی مطرح هستند که به صورت مستقیم روی سلامت و نحوه شکل گیری بدن کودک تاثیر می‌گذارند.

معرفی و بررسی انواع بهترین صندلی غذای کودک و نوزاد

پیشنهاد خریداران

صندلی غذاخوری دلیجان

  • گروه سنی: 6 تا 36 ماهگی
  • ظرفیت وزنی: 18 کیلوگرم
  • قابلیت جداسازی سینی: دارد
  • زیر پایی با قابلیت تنظیم: دارد

صندلی غذاخوری دلیجان مدل Cute از 8 ماهگی تا 3 سالگی قابل استفاده است. نشیمنگاه مهم‌ترین بخشی است که در خرید صندلی غذا اهمیت دارد. نشیمنگاه این صندلی نرم و راحت بوده و همراه با کمربندهای ایمنی برای ثابت نگه داشتن کودک طراحی شده است.

این محصول تا 18 کیلوگرم تحمل وزن دارد و تمام بخش‌های آن از جمله سینی و زیر پایی متحرک هستند.

۷ رنگ

صندلی غذاخوری کودک نگاتیو

  • گروه سنی: نوزادی تا 5 سالگی
  • ظرفیت وزنی: 20 کیلوگرم
  • قابلیت جداسازی سینی: دارد
  • زیر پایی با قابلیت تنظیم: ندارد

صندلی غذاخوری کودک نگاتیو محصولی ماندگار تا سن 5 سالگی فرزندتان است. این صندلی با بند ایمنی و سینی تاشو طراحی شده و نشیمنگاه آن پلاستیکی است. این صندلی قابلیت تاشو ندارد و برای استفاده در منزل به صورت ثابت طراحی شده است.

زیبا و باکیفیت

صندلی غذاخوری کودک کیکابو

  • گروه سنی: نوزادی تا 5 سالگی
  • ظرفیت وزنی: 16 کیلوگرم
  • قابلیت جداسازی سینی
  • دارای زیر پایی با قابلیت تنظیم

صندلی غذاخوری کودک کیکابو مدل Woody با طراحی ارگونومیک برای کودکان تا سن 5 سال قابل استفاده است. سیستم مهار 5 نقطه‌ای در طراحی این محصول به ثبات بیش‌تر پایه‌ها و صندلی هنگام قرارگیری کودک کمک می‌کند.

یکی از مزایای این صندلی نشیمنگاه بادوام و راحت آن است. به جز پشتی این محصول سایر بخش‌ها از جمله زیر پایی و سینی در چند حالت تنظیم می‌شوند.

تاشو

صندلی غذاخوری کودک هانا

  • گروه سنی: 6 تا 36 ماهگی
  • ظرفیت وزنی: 16 کیلوگرم
  • بدون سینی
  • بدون زیر پایی

صندلی غذاخوری هانا مدل BCP با طراحی خاص و به صورت یک نشیمنگاه راحت به میز ناهارخوری با ضخامت 1 تا 8 سانتی متر وصل می‌شود. در طراحی مدرن این صندلی کمربندهای ایمنی مستحکم تعبیه شده که امنیت کودک را حین غذا خوردن تامین می‌کنند.

صندلی غذاخوری کودک زویه

  • گروه سنی: 6 تا 36 ماهگی
  • ظرفیت وزنی: 18 کیلوگرم
  • امکان جداسازی سینی
  • دارای زیر پایی با قابلیت تنظیم

صندلی غذاخوری کودک زویه مدل 1825 با صندلی چرم و ضد حساسیت طراحی شده که برای کودکان تا 3 سالگی قابل استفاده است. یکی از نقاط قوت این محصول دو عدد چرخ در پایه های جلو است که به جابجایی ساده‌تر صندلی کمک می‌کنند.

این صندلی علاوه بر پشتی قابل تنظیم سینی و زیر پایی با امکان تنظیم ارتفاع دارد.

صندلی غذاخوری کودک هپی بی بی

  • گروه سنی: نوزادی تا 5 سالگی
  • ظرفیت وزنی: 23 کیلوگرم
  • قابلیت جداسازی سینی: دارد
  • زیر پایی با قابلیت تنظیم: دارد

اگر به دنبال صندلی مناسب غذاخوری کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع هستید صندلی کودک هپی بی بی پیشنهاد ما به شما است. این صندلی تا 5 سالگی و برای تحمل وزن حداکثر تا 23 کیلوگرم مناسب است. برای جابجایی بهتر این صندلی دو چرخ تعبیه شده و تمام بخش‌های آن قابلیت جداسازی و شستشو مجزا دارند.

صندلی غذای خوری کودک کیکابو

  • گروه سنی: نوزادی تا 5 سالگی
  • ظرفیت وزنی: 20 کیلوگرم
  • قابلیت جداسازی سینی: دارد
  • زیر پایی با قابلیت تنظیم: دارد

صندلي غذا مدل SWEET NATURE یکی از ایمن‌ترین صندلی‌های بازار با طراحی ارگونومیک و کاربردی است. در ساختار این طراحی از کمربند 5 نقطه‌ای استفاده شده و ارتفاع آن در 7 حالت مختلف قابل تنظیم است.

در این صندلی دو سینی مجزا با قابلیت شستشو طراحی شده که ارتفاع آن قابل تنظیم خواهد بود.

صندلی غذای خوری کودک اسپرینگ

صندلی غذای کودک؛ گزینه ایمن و تشویقی برای تمام سنین

به خرید بهترین صندلی مخصوص غذای کودک مثل یک گزینه تشویقی نگاه کنید. صندلی‌های کودک معمولا ارتفاع بلندتری نسبت به صندلی‌های معمول دارند و باعث می‌شوند تا در تمام موقعیت‌ها دسترسی به کودک برای والدین ساده‌تر باشد.

ساختار صندلی‌های غذا ساده است. یک صندلی با پایه‌های بلند که میز سرو روی آن سوار شده و محیط محدودی را برای کودک به وجود آورده است. اکثر تولیدکنندگان تلاش می‌کنند ساختار و طراحی بدنه صندلی را با نقش و طرح‌های کودکانه جذاب برای کودکان هم سو کنند.

برخی از پدرها و مادرها تصور می‌کنند صندلی کودک برای سنین خاصی مناسب است و مثلا کودک کودکان سه تا چهار ساله نیازی به این صندلی ندارند. اما از آن جایی که ایمنی اصل اساسی در غذا خوردن کودک است همه بچه‌ها در هر سنین می‌توانند از صندلی غذای سایز خود استفاده کنند.

بهترین زمان برای استفاده از صندلی غذای کودک

اکثر پدرها و مادرها به محض این که کودک بتواند موقعیت قرارگیری بدن را ثابت نگه دارد از صندلی غذای کودک استفاده می‌کنند. شاید تا قبل از هشت ماهگی خیلی نتوانید روی صندلی مخصوص غذا حساب باز کنید. از طرفی صندلی غذای کودک باعث می‌شود تا کودک در کنار شما و در موقعیت مشابهی غذا بخورد و به این ترتیب انگیزه او برای مستقل شدن هنگام غذا خوردن تقویت شود.

البته ما بهترین سیسمونی کودک را به تفکیک در مقالات مختلف بررسی و معرف میکنیم.

با این اوصاف بهتر است به محض این که کودک در تثبیت نواحی کمر و مهره‌های گردنی توانایی کافی کسب کرد از این صندلی‌ها استفاده کنید. تجربه نشان داده بچه‌هایی که به شکل مستقل روی صندلی مخصوص غذا می‌خورند زودتر از سایر کودکان مراحل مختلف رشد و نمو را طی می‌کنند.

راحتی و موقعیت قرارگیری بدن اصل اول است!

راحتی کودک هنگامی که او را در صندلی غذا قرار می‌دهید اصل اول خرید این محصولات است. کودک باید به اندازه کافی راحت باشد و از صرف یک وعده غذایی لذت ببرد. در عین حال والدین هم با قرار دادن کودک در این صندلی لحظاتی آرام را بدون نگرانی بابت غذا خوردن کودک سپری می‌کنند.

بهترین راهنمای شما در خرید صندلی مخصوص غذا فرزندتان و سن او است. البته شاید بد نباشد برخی از فاکتورهای ارتوپدیک را در خرید خود دخالت دهید.

قانون 90:90:90 در خرید بهترین صندلی غذای کودک

طبق این قانون لازم است برای تامین آرامش و راحتی فرزندتان سه گام اساسی را طبق قانون 90:90:90 طی کنید:

  1. گام اول: زاویه قرارگیری کمر و نشیمنگاه کودک باید 90 درجه باشد.
    • بنابراین از خرید صندلی‌هایی که پشتی آن‌ها انحنای بیش‌تر یا کم‌تری دارد خودداری کنید. در برخی از صندلی‌ها امکان تغییر زاویه پشتی صندلی نظیر کریر فراهم شده است. بنابراین نیازی نیست بابت زاویه پشتی نگران باشید و به گام دوم بروید!
  2. گام دوم: زاویه بین مچ پا و انگشتان کودک هنگام نشستن 90 درجه باشد؛ نه بیش‌تر و نه کم‌تر!
    • در صورتی که این زاویه در طراحی صندلی رعایت نشده باشد کودک تمایل زیادی به نشستن روی صندلی نشان نمی‌دهد. برخی از تولیدکنندگان مدل‌هایی با زیرپایی طراحی کرده‌اند که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. بنابراین کودک می‌تواند پاها را روی سطح صاف استراحت دهد.
  3. گام سوم: لازم است زاویه 90 درجه بین آرنج و راستای بدن رعایت شود.
    • در این حالت کودک دسترسی راحت‌تری به میز پذیرایی خود دارد و اشتیاق بیش‌تری هم برای این که به تنهایی غذا بخورد نشان می‌دهد.

قابلیت‌های جانبی انواع صندلی غذای کودک خوب

صندلی‌هایی که برای کودک طراحی می‌شوند تا حد زیادی دردسر والدین را برای غذا دادن به کودک کم می‌کنند. بد نیست هنگام خرید به چند فاکتور زیر دقت کنید که باعث می‌شوند صندلی غذای کودک ارزش خرید بالاتری داشته باشد:

قابلیت تغییر ارتفاع، تاشو و تنظیم پشتی

بهتر است صندلی‌ کودک و تمام بخش‌های آن قابلیت تغییر ارتفاع یا زاویه داشته باشند. در صورتی که صندلی تاشو باشد می‌توانید از آن حتی در طول سفر هم استفاده کنید و در هر موقعیتی آن را همراه خود داشته باشید.

حمل و نقل و شستشو آسان صندلی غذا

به وزن محصول قبل از خرید دقت کنید. صندلی غذا و ساختار آن فضای مناسبی برای ماجراجویی و کنجکاوی کودک حین خوردن غذا فراهم می‌آورد. بنابراین لازم است تمام بخش‌های صندلی قابل شستشو و جدا شدن باشند.

قیمت صندلی غذای کودک:

قیمت این محصول با توجه به چندکاره بودن آن، جنس و سایر امکاناتش متفاوت است. انواع ساده آن قیمتی در حدود 500 هزار تا یک میلیون دارند. انواع پیشرفته آن قیمتی بالای دو میلیون دارند.

در آخر:

خرید صندلی غذای کودک انتخابی ایمن برای تشویق کودکان به مستقل شدن از همان سنین اولیه زندگی است. صندلی غذای کودک قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و روبرو آن سینی پذیرایی قابل شستشو تعبیه شده است. در اکثر مدل‌های بازار زیرپایی هم برای راحتی کودک طراحی شده و برای ایمنی بیش‌تر از کمربندهای چند نقطه‌ای استفاده می‌شود.

هنگام خرید به قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه و قابل شستشو بودن تمام اجزای صندلی دقت کنید.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.