خرید 14 مدل ظرف غذای کودک و نوزاد استاندارد و جذاب

4.4/5 - (7 امتیاز)

سلامتی کودک در گرو تغذیه سالم و مناسب است. اهمیت غذا و تغذیه در رشد جسمانی و روانی کودک برای همه آشکار شده است. البته این امر تنها به غذایی که کودک می‌خورد ارتباط ندارد، بلکه استفاده از ظرف غذای کودک مناسب نیز شما را در این راه یاری می‌کند. کودک شما از زمانی که شروع به غذا خوردن یا حتی آب خوردن می‌کند متوجه این امر خواهید شد که با توجه به حساس بودن بدن کودک، نیاز به ظرف غذای کودک، لیوان، قاشق و ظرف نگهدارنده‌ی غذای جداگانه دارد.

غذا دادن به کودک بسیار سرگرم کننده است. اما گاهی کودکان در غذا خوردن بدقلقی می‌کنند. اهمیت ظرف غذای کودک با شکل‌های کودکانه و رنگ‌های جذاب اینجا برایتان آشکار خواهد شد. زیرا کودک با دیدن ظرف‌های جذاب و رنگارنگ حین غذا خوردن سرگرم می‌شود و غذا خوردن را مانند بازی کردن دوست خواهد داشت.

مدل پر‌فروش

ظرف غذای کودک ملامین کسری یزد

مشخصات:

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • مقاوم در برابر حرارت: بله
  • نحوه شستشو: توسط دست، توسط ماشین ظرفشویی

این ظرف در ابعاد 25*25 سانتی‌متر و وزن 300 گرم ساخته شده است. وزن سبک آن از ویژگی‌های خوبش به شمار می‌آید. جنس آن پلاستیک است و فاقد مواد مضر و bpa است. کیفیت ساخت عالی دارد. طرح جذاب آن موجب جذب فرزند شما خواهد شد. قابلیت شست‌شو با دست و با ماشین ظرفشویی را دارد.

مدل کاربردی

ظرف غذای مدل Universal Gyro Bowl

مشخصات:

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • مقاوم در برابر حرارت: خیر
  • قابل استفاده در: ماکروویو
  • نحوه شستشو: توسط دست توسط ماشین ظرفشویی

این کاسه غذا برای کودکانی که غذا را می‌ریزند خوب است. وزن سبکی دارد. این کاسه به نظر می رسد مانند سیاره ی کیوان است ، که ظرف داخل آن ، می تواند 360 درجه چرخش داده شود تا مواد غذایی خشک را در داخل نگه داشته و از ریخته شدن مواد غذایی به جهت در دست گرفتن کودک و بازی کردن و تغییر زاویه جلوگیری شود.این امر به دلیل داشتن مرکز منحصر به فرد گرانش، بدون در نظر گرفتن موقعیتی که دارد، درست عمل می کند.یک کاسه به صورت معلق در وسط کاسه بزرگتر قرار دارد که به یک پایه و دسته نیز متصل است و نیروی جاذبه با حفظ کاسه معلق در محل خودش اجازه می دهد محتویات آن باقی بماند و از پخش شدن محتویات آن جلوگیری می کند.

از جنس پلاستیک خوبی ساخته شده است و نشکن است. همچنین در ساخت قاشق‌ از پلاستیک سیلیکونی استفاده شده که مانع از فشار آمدن به دندان و فک کودک می‌شود. این مجموعه وسیله‌ی مناسبی برای ایجاد انگیزه در کودکان برای بهتر غذا خوردن است.

ظرف غذای 5 تکه کودک طرح کد SH-624

مشخصات:

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • نحوه شستشو: توسط دست

این ظرف غذای نوزاد شامل یک بشقاب 2x19x19 سانتی متر و یک کاسه 4x13x13 سانتی متر و یک لیوان 7x6x7 سانتی متر و قاشق 1x3x14 سانتی متر است. مجموعه کامل است. از جنس پلاستیک فاقد bpa ساخته شده است. ظاهر آن بسیار جذاب و کودکانه است. رنگارنگ است و کودک شما آن را دوست خواهد داشت. جنس سبک و نشکنی دارد.

ظرف غذای کودک مدل کیتی

مشخصات:

  • جنس بدنه: ملامین
  • مقاوم در برابر حرارت: بله
  • نحوه شستشو: توسط ماشین ظرفشویی

این ظرف غذای نوزاد یک تکه است. اما شامل قسمت‌های مختلفی است و نیاز شما را کاملا بر‌آورده می‌کند. رنگ و طرح کودکانه و جذابی دارد. قابلیت شست‌شو با دست و با ماشین ظرفشویی دارد. در ساخت آن از ملامین سبک و باکیفیتی استفاده شده است. ابعاد ظرف 29x23x2 سانتی‌متر است.

ظرف غذای 5 تکه کودک بامبو کیدز

مشخصات:

  • جنس بدنه: فیبر بامبو
  • مقاوم در برابر حرارت: بله
  • قابل استفاده در: ماکروویو
  • نحوه شستشو: توسط دست توسط ماشین ظرفشویی

یکی از بهترین جنس‌ها برای ظرف غذا کودک بامبو است. این ظروف از بامبو ساخته شده‌اند. سبک، نشکن و باکیفیت هستند. شامل یک ظرف به ابعاد 26x23x7 سانتی‌متر، یک قاشق و چنگال و کاسه و لیوان است. اهمیت ظرف غذای کودک مجزا بر همه آشکار است. این ظروف دارای طرحی جذاب هستند و کودک شما با علاقه در آن غذا می‌خورد.

ظرف نگهدارنده شیر خشک بیبی موو

مشخصات:

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • مقاوم در برابر حرارت: خیر
  • نحوه شستشو: توسط دست، توسط ماشین ظرفشویی

گاه نیاز است به جای قوطی‌های بزرگ شیر خشک و سرلاک مقدار مشخص شده آن را با خود به مهمانی یا جای دیگر ببرید. این انبار غذا در چهار طبقه طراحی شده و شما را راحت می‌کند تا به راحتی در کیفتان جا بشود. جنس پلاستیک آن بسیار خوب است و مواد مضر ندارد. در طبقه آخر یک قیف متناسب با عرض شیشه شیرخوری قرار داده شده است تا شیر خشک را به راحتی درون شیشه بریزید.

مشخصات:

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • مقاوم در برابر حرارت: خیر

اگر به دنبال خرید یک لیوان تک هستید، این محصول بهترین گزینه است. وزن سبک و جنس پلاستیک درجه یک آن از مزیت‌هایش است. این لیوان کودک دارای یک سوپاپ است که نوشیدن را برای کودک شما راحت می‌کند. دارای ابعاد 8x8x25 سانتی‌متر و وزن 100 گرم است.

ظرف نگهدارنده غذای کودک هوبی لایف

مشخصات:

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • مقاوم در برابر حرارت: بله
  • قابل استفاده در: ماکروویو
  • نحوه شستشو: توسط دست توسط ماشین ظرفشویی

این مجموعه نگهدارنده ظرف غذا کودک شامل چهار ظرف در ابعاد مختلف است. رنگ روشن آن از مزایای آن است. از این محصول برای نگهداری غذا میتوان استفاده کرد و قابل استفاده در فریزر، مایکروفر می باشد . همچنین قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی و دست را دارد. این ظرف دارای کلیه استانداردهای بهداشتی و ایمنی مواد غذایی اروپایی است. برای نوزاد تا 15 سالگی مفید است.

ظرف غذای 5 تکه کودک طرح جغد شب

مشخصات:

  • جنس بدنه: فیبر بامبو
  • مقاوم در برابر حرارت: بله
  • قابل استفاده در: ماکروویو
  • نحوه شستشو: توسط دست توسط ماشین ظرفشویی

ظروف بامبو از بهترین مواد در تولید ظرف غذا کودک هستند. طرح جذاب این ظروف هم برای پسر هم برای دختر جذاب است. دارای ابعاد 26x23x7 سانتی‌متر است. از ویژگی‌های خوب آن قابلیت شست‌شو در ماشین ظرفشویی و قابلیت استفاده در مایکروویو است. وزن سبکی دارد.

ست 6 تکه غذاخوری و آبمیوه گیری کودک چیکو

مشخصات:

  • نحوه شستشو: توسط دست، توسط ماشین ظرفشویی
  • وزن: 400 گرم

طرح و رنگ جذاب احتمالا اولین چیزی است که در مورد ظرف غذای نوزاد به چشم می‌آید. این ست بسیار زیبا و جذاب است. این ظرف غذا کودک به دلیل داشتن آبمیوه‌گیری بسیار کامل است. همچنین شامل شامل قاشق، چنگال، لیوان و دو نوع بشقاب گود و مسطح است.

جنس اجزای این سرویس غذاخوری از پلاستیک بوده و مانند سایر محصولات برند خوشنام و باسابقه چیکو فاقد ماده مضر BPA هستند. در طراحی بشقاب‌ها و لیوان این سرویس غذاخوری این نکته در نظر گرفته شده است که با توجه به جنب‌وجوش کودک ثبات این وسایل روی میز حفظ شود. به‌همین‌خاطر این محصولات روی میز لغزش ندارند و با تعادلی که در وزن آنها وجود دارد احتمال وارونه شدن و ریختن محتویات آن تا حد زیادی پایین می‌آید.

ظرف نگهدارنده غذای بچه گانه

انواع ظرف غذای کودک:

فنجان و لیوان کودک:

معمولا نوزادان از شش ماهگی شروع به نوشیدن آب و سایر مایعات می‌کنند. شما باید از بهترین برند و با‌کیفیت ترین نوع آن لیوان نوزاد بخرید. توجه به نبودن مواد مضر برای سلامتی کودک در تولید لیوان کودک بسیار مهم است. بیشتر کودکان با لیوان ‌هایی که دارای دسته هستند، راحت‌ترند. لیوان‌های نی دار در ماه‌های اول برای کودک شما بیشتر کاربرد دارد.

در هنگام خرید لیوان کودک به دو چیز توجه کنید: اینکه نوشیدن از آن راحت باشد و نوشیدنی از آن چکه نکند و سرازیر نشود. لیوان‌های با جنس سبک استفاده کنید تا اگر کودک خودش خواست آن را در دست بگیرید اذیت نشود.

قاشق و چنگال نوزاد:

یکی دیگر از اقلام مهم در غذا خوردن کودک قاشق است. توجه داشته باشید قاشق دارای نوک و لبه گرد باشد. لبه‌های قاشق کودک نباید تیز باشد. اگر قاشق پلاستیکی خریداری کردید به مواد بکار رفته در تولید آن توجه داشته باشید. قاشق فلزی به علت داغ شدن موجب سوزاندن دهان نوزاد می‌شود پس قاشق فلزی نخرید.

بعد از 18 ماهگی نوزاد دوست دارد خودش قاشق را در دست بگیرد، پس سعی کنید قاشق سبک انتخاب کنید. ظاهر قاشق کودک نیز باید جذاب و کودکانه باشد تا کودک شما جذب آن بشود.

بشقاب (ظرف) نهار و شام کودک:

بشقاب کودک بیشتر از اقلام دیگر به چشم می‌آید و کودک بیشتر به آن توجه می‌کند و گاهی اوقات سعی در بلند کردن و جابجایی آن دارد. پس سعی کنید در انتخاب و خرید آن به این نکات توجه کنید: ظرف غذای کودک سبک، رنگ روشن، طراحی جذاب و کودکانه و از جنس با‌کیفیت خریداری کنید.

بشقاب‌های دارای تصاویر شخصیت‌های کارتونی برای سرگرم کردن کودکان بیشتر به کار شما می‌آید. جنس ظرف غذای نوزاد پلاستیکی، چینی، آرکوپال، استیل و بامبو است. در انتخاب هر کدام سعی کنید با‌کیفیت‌ترین آن را انتخاب کنید. ظروف لبه گرد و صاف (بدون زبری و تیزی) و دارای لبه‌ی بلند انتخاب کنید تا غذا از آن سرازیر نشود.

ظرف نگهدارنده غذا و انبار غذای کودک:

از همان ابتدا تا زمان مهد‌کودک و مدرسه کودکتان ظرف نگهدارنده غذا برای شما بسیار مفید است. گاهی به علت کمبود وقت باید برای دو وعده برای کودک غذا درست کنید و باقی‌مانده را در ظرفی مناسب و سالم نگهداری کنید. هنگام مهد رفتن کودک نیز باید همراه او در ظرف سالم غذا بفرستید. برای رفتن به مهمانی یا هر جای دیگر گاهی مقدور نیست قوطی شیر‌خشک و سرلاک و… را با خود ببرید. شما می‌توانید در این انبار‌های طبقه طبقه مقدار مورد نیاز را با خود ببرید. توجه کنید در انتخاب هر دو از جنس خوب استفاده کنید، زیرا جنس بدون کیفیت موجب ضرر رساندن به سلامتی کودک شما خواهد شد.

ظرف غذای کودک برای مدرسه و مهد:

برای رفتن به مدرسه مهد هم ظرف نگهدارنده لازم است و هم قاشق و چنگال و در واقعا ظرف باید چند تکه باشد.

نکات ایمنی در انتخاب و خرید ظرف غذای کودک:

  • همانند شیشه شیر نوزاد، بعضی از ظروف پلاستیکی شاید دارای BPA باشند. شما حتما باید ظرف غذا کودک فاقد BPA خریداری کنید.
  • از ظروف سبک مانند ملامین، بامبو و پلاستیک استفاده کنید.
  • توجه کنید در ساخت ظرف غذای کودک از مواد اولیه با‌کیفیت استفاده شده باشد.
  • ظرف غذای نوزاد با رنگ‌های روشن و طراحی جذاب و کودکانه خریداری کنید.
  • ظرف غذای کودک باید نشکن باشد.
  • ظرف غذا باید قابلیت شست‌شو در ماشین ظرفشویی و استریل کردن را داشته باشد.

BPA چیست؟

یکی از مواد اولیه در تولید پلاستیک است، که آن را سخت و شفاف می‌کند. استفاده از این ماده در تولید اقلام مربوط به کودک و نوزاد از سال 2012 ممنوع شده است.، زیرا باعث مختل شدن سلامتی در دراز مدت خواهد شد. اکثر ظروف پلاستیکی مربوط به کودک BPA_free یعنی فاقد این ماده هستند. اما والدین باز هم باید در توجه به این امر حساس باشند.

ظرف غذا کودک پسرانه:

برای خرید ظرف غذا برای کودکان حتما به جنسیت آنها توجه کنید. ظرف غذای پسرانه رنگ آبی یا سبز و به شکل مینیون و یا باب اسفنجی است.

ظرف غذای کودک دخترانه:

ظرف غذای بچگانه دخترانه به رنگ‌های صورتی، قرمز و زرد بیشتر در بازار وجود دارد. همچنین طرح کیتی یا اسب تک شاخ نیز مورد علاقه دختران است.

قیمت ظرف غذا کودک:

با توجه به جنس و تعداد تکه‌های ظرف، قیمت نیز متفاوت است. ارزاننرین مدل‌ها قیمتی در حدود 50 هزار و مدلهای خوب قیمت بالای 200 هزار دارند.

سخن آخر

با صبر و حوصله به کودک و نوزاد غذا بدهید و تمام موارد ایمنی از جمله خرید ظرف غذای نوزاد خوب را رعایت کنید. اینگونه فرزند شما سالم‌تر خواهد بود و رشد بهتری خواهد داشت. ظرف غذای کودک باید جداگانه باشد. آن را از بهترین برند انتخاب کنید و از غذا دادن به کودکتان لذت ببرید.

18 نظر

  1. فاطمه پاسخ

    بین ظرف غذای کودک چینی ، ظرف غذای کودک ملامین و ظرف غذای کودک بامبو بهترین گزینه بامبو هست. تنوع بامبو رو بیشتر کنید

  2. ناشناس پاسخ

    یه زمانی تو گوگل سرچ میکردی تحقیق میکردی یه چیزی میفهمیدی ؛ الان یه عده مثل همین صفحه ، از دیجی کالا درصد میگیرن ؛ محصولات اونا رو تبلیغ میکنن ؛ خداییش اینکار منصفانه نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.