راهنمای خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری با کیفیت

Rate this post

دوران بارداری یکی از حساس‌ترین دوران زندگی بانوان با تغییر تحولات چشمگیر فیزیکی و روانی است. همه این تغییرات برای مادرانی که به تازگی این دوران را تجربه می‌کنند دلچسب نیست و زمینه ساز تشویش و نگرانی‌های مختلف است. استفاده از لوازم آرایش هم یکی از همین چالش‌های اضطراب زا مادران است و دیدگاه‌های ضد و نقیضی درباره آن وجود دارد. خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری امری ضروروی در استفاده از مواد آرایشی است.

در بازار لوازم آرایشی محصولات اختصاصی برای مادران باردار وجود ندارد. شاید به همین دلیل باشد که شما هم به دنبال راهنمای خرید لوازم آرایش دوران بارداری باشید و احتمالا هنوز هم این جستجو راه به جایی نبرده باشد. با این حال در میان برندهای مختلف می‌توانید فرمولاسیون گیاهی و ارگانیک را برای استفاده کنترل شده در دوران بارداری امتحان کنید.

اگر تست بارداریتان مثبت شده تبریک می‌گوییم؛ از همین حالا باید به فکر استفاده از لوازم آرایش ایمن و ارگانیکی باشید که کم‌ترین آثار جانبی را برای سلامتی شما و کودک دارد. ما در راهنمای خرید مامان لیست در این راه همراهتان هستیم.

پیشنهاد ویژه

ریمل حجم دهنده کالیستا مدل Bold Volume

مشخصات محصول:

  • کاربرد: حجم دهنده، بلند و خوش‌حالت کننده مژه‌ها
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

ریمل‌هایی با برس‌های چندکاره بهترین گزینه جهت دوران بارداری هستند که برای استفاده از لوازم آرایشی با محدودیت روبرو هستیم. ریمل کالیستا با برس گرد برای حجم دهی و خوش حالت کردن مژه‌ها طراحی شده و رنگدانه‌های غلیظی دارد.

کرم مرطوب کننده و روشن کننده مدیلن مدل Vitamin C

مشخصات محصول:

  • کاربرد: روشن کننده پوست ضد لک، مرطوب کننده و آبرسان
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین C

در طول دوره حساس بارداری حفاظت از پوست در برابر عواملی محیطی ضروری است. کرم مرطوب کننده مدیلن دارای فرمولاسیون موثر برای ترمیم، لطافت و محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد است. این محصول با 20 درصد ویتامین سی غنی شده و استفاده از آن منعی برای بانوان باردار ندارد.

کرم دور چشم حاوی ضد آفتاب سان سیف SPF30

مشخصات محصول:

  • کاربرد: کاهش لک های تیره ناشی از افزایش سن، پوشانندگی تیرگی دور چشم
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

یکی از معیارهای انتخاب لوازم آرایشی مخصوص بارداری فرمولاسیون فاقد عطر و اسانس است. کرم دور چشم سان سیف بدون هر نوع اسانس با اثر محافظتی 24 ساعته فرموله شده است. بافت این محصول در برابر تعرق و آلودگی هوا مقاوم است و به کاهش لک و تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

کرم ضدلک گیاهی ترنجان مدل Glycyrrhiza Glabra

مشخصات محصول:

  • کاربرد: از بین برنده لک‌های قهوه‌ای، دارای اثر ضد التهابی و روشن کننده
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E و شیرین بیان

کرم‌های گیاهی ترکیباتی ایمن برای استفاده در دوران بارداری هستند. کرم ضد لک ترنجان محصولی گیاهی برای از بین بردن لک، بثورات پوستی، آکنه و ترمیم اثرات کهولت سن است. فرمولاسیون این محصول آنتی باکتریال است و هیچ نوع اثر جانبی روی پوست مادر و برای جنین ندارد.

کرم روشن کننده گیاهی هیدرودرم سری Lady

مشخصات محصول:

  • کاربرد: روشن کننده و ضد لک
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین C و گل گیاه بلیس پرتیس

روی اثرات شگفت انگیز روشن کننده و ضد لک گیاهی هیدرودرم هم در طول بارداری و هم در دوران بعد از حاملگی حساب کنید! این محصول یک ضد لک کاملا ارگانیک برای درخشان کردن و محو شدن تدریجی لک‌های صورت است. از این کرم می‌توانید حتی بعد از زایمان جهت برطرف کردن لک‌های صورت و گردن استفاده کنید.

کرم پودر BB کالیستا بیوتی مدل 02

مشخصات محصول:

  • کاربرد: پوشانندگی ملایم و سبک برای انواع پوست
  • عصاره/ ویتامین: گیاهی
نقاط قوت
  • دارای SPF و فاقد چربی

کرم پودر کالیستا انواع کرم‌های بی بی چندکاره است که استفاده از آن برای دوران بارداری نیز منعی ندارد. یکی از مزایای کرم‌های بی بی فرمولاسیون حاوی ضد آفتاب آن‌ها است. بنابراین نیازی نیست همزمان در دوره بارداری از SPF جداگانه استفاده کنید.

پالت سایه چشم میبلین مدل Urban Light

مشخصات محصول:

  • جلوه: مات، اکلیلی
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

پالت سایه چشم میبلین مدل Urban Light یک محصول چندکاره است که هم برای چشم و هم برای سطح گونه می‌توانید استفاده کنید. ترکیب رنگ این پالت متنوع است و فرقی نمی‌کند تناژ پوستتان گرم باشد یا سرد؛ از این پالت می‌توانید برای ایجاد جلوه مات و اکلیلی روی پوست استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده سی گل مدل Sunpro

مشخصات محصول:

مناسب برای: پوست‌های معمولی , پوست‌های خشک

عصاره/ ویتامین: ویتامین E

حاوی SPF 30

استفاده از ضد آفتاب حتی در دوران بارداری هم حائز اهمیت است؛ به شرط آن که تحت نظر پزشک از ترکیبات سبک، فاقد نگهدارنده و بافت رنگی استفاده کنید.
کرم ضد آفتاب سی گل علاوه بر این که حاوی کمپلکس‌های ضد اشعه UVA و UVB است خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده سی گل مدل Sunpro

مشخصات محصول:

مناسب برای: پوست‌های معمولی , پوست‌های خشک

عصاره/ ویتامین: ویتامین E

حاوی SPF 30

استفاده از ضد آفتاب حتی در دوران بارداری هم حائز اهمیت است؛ به شرط آن که تحت نظر پزشک از ترکیبات سبک، فاقد نگهدارنده و بافت رنگی استفاده کنید.
کرم ضد آفتاب سی گل علاوه بر این که حاوی کمپلکس‌های ضد اشعه UVA و UVB است خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

رژ لب مایع گیاهی جویل مدل 261

مشخصات محصول:

  • بافت: مات و اکلیلی
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E و عصاره چای سبز

استفاده از رژ لب در دوره بارداری چهره شما را حتی بدون استفاده از سایر اقلام آرایشی بشاش‌تر نشان می‌دهد. رژ لب جویل با عصاره گیاهی فرموله شده و حتی اگر پوستی حساس دارید ترکیبات آن به مرطوب کردن لب کمک می‌کند. این محصول ماندگاری بالایی بدون سرب دارد و با انواع پوست سازگار است

خشکی لب‌ها دو دوران بارداری موضوعی است که ممکن است شما را اذیت کند. در این صورت نیاز به استفاده از بالم لب دارید. توجه کنید که از محصولاتکاملا گیاهی استفاده کنید. ایوروشه یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم آرایشی است که کاملا گیاهی است و هیچ ضرری برای زن باردار ندارد.

بانوان باردار هم نیاز به آرایش دارند!

هیچ چیز ارزشمندتر از لطافت و زیبایی پوست صورت و بدن نیست. در دوران بارداری حساسیت بانوان نسبت به پوست صورت و بدن بیش‌تر می‌شود و موضوع حیاتی سلامت جنین مطرح است. اما بر خلاف تصورتان پوست حتی در دوران بارداری هم به مراقبت و آرایش نیاز دارد!

از چهل هفتگی به بعد روزهای طلایی بارداری برای مراقبت از پوست و آرایش صورت آغاز می‌شود. در این دوره حتی اگر آرایش روزمره را کنار گذاشته باشید فونداسیون، کانسیلر و لایه بردار سه جز اساسی روتین مراقبت از پوستتان را تشکیل می‌دهند؛ چرا که سوخت و ساز بدن برای تغذیه جنین سرعت می‌گیرد و همزمان بازسازی لایه‌های مختلف پوست نیز سریع‌تر از قبل انجام می‌شود.

بنابراین استفاده از بهترین اسکراب‌های ایرانی و خارجی، کرم‌های لایه بردار و کانسیلرهای ارگانیک از برندهای شناخته شده آرایش و در کل لوازم آرایش مخصوص بارداری مانعی ندارد. تنها چالشی که در این راه وجود دارد انتخاب و خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری است که فرمولاسیون طبیعی داشته باشد.

لیست مواد ممنوعه آرایشی در دوران بارداری

ترکیبات ممنوعه زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها حتی در حالت عادی ریسک سلامتی محسوب می‌شود. با این حال در دوره حساس بارداری لازم است از ترکیبات زیر دوری کنید:

محصولات آرایشی حاوی پارابن

پارابن مهم‌ترین ترکیبی است که استفاده از آن‌ها برای تمام سنین تهدید آور تلقی شده است. از میان تمام اقلامی که در درون کیف‌های لوازم آرایشی خود قرار می‌دهید رژ لب و فونداسیون بیش از هر محصول دیگری احتمال دارد حاوی پارابن باشند؛ چون ماندگاری طولانی مدت این اقلام اهمیت بیش‌تری برای تولیدکننده و مصرف کننده دارد.

در بازار لوازم آرایش به هر برندی نمی‌توانید در ارتباط ترکیبات حاوی یا بدون پارابن آن اعتماد کنید. برخی از لوازم آرایشی از برندهای معتبر با برچسب paraben-free تولید می‌شوند که به نظر می‌رسد استفاده از آن‌ها در طول دوره بارداری ایمن‌تر باشد.

لوازم آرایشی سرب دار:

وجود سرب در لوازم آرایشی نه تنها برای زن باردار بلکه برای تمامی اشخاص معمولی نیز مضر است. پس حتما به این نکته توجه کنید که، لوازم آرایشی مخصوص بارداری بدون سرب باشد.

لوازم آرایش حاوی ویتامینA

فرمولاسیون حاوی ویتامین همیشه یک نقطه قوت برای محصولات آرایشی محسوب شده است؛ به ویژه اگر این ویتامین‌ها منشا گیاهی داشته باشند. با این حال در دوران بارداری برخی از این ترکیبات نظیر رتینول منع مصرف دارند. رتینول در اکثر کرم‌های دور چشم بالای 40 سال، کرم‌های ضد آفتاب و حتی مرطوب کننده‌ها و آبرسان دیده می‌شود.

وسایل آرایشی فاقد بو و اسانس

از آن جایی که برخی از برندهای آرایشی از فتالات تحت عنوان اسانس و بو استفاده می‌کنند بهتر است استفاده از لوازم آرایش مخصوص بارداری با رایحه‌های مختلف در این دوره محدود شود. هر چند که تجربه خیلی از بانوان در استفاده از لوازم آرایشی گیاهی و ارگانیک حاوی عطر و اسانس خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

کدام لوازم آرایشی برای دوران بارداری کم خطر‌تر است؟

حذف برخی از لوازم آرایشی در طول دوره نه ماهه بارداری دشوار است؛ به ویژه اگر فردی اجتماعی باشید و قرار باشد در موقعیت‌های رسمی مختلفی حضور پیدا کنید.

بنابراین تصمیم گرفتیم لوازم آرایشی کم خطرتر را برای استفاده در این دوره حساس لیست کنیم تا چالش‌های این دوره کم‌تر و کم‌تر شود:

بی بی کرم و سی سی کرم با فرمولاسیون سبک‌تر

در مقایسه با انواع فونداسیون و کرم‌ پودر گریم، انواع بی بی کرم و سی سی کرم ترکیبات سبک‌تر و ایمن‌تری دارند. در کرم پودر گریم بیش از 70 ترکیب آرایشی و نگهدارنده استفاده می‌شود اما در کرم بی بی این میزان به 40 ترکیب کاهش یافته است. ضد آفتاب‌ها هم مشابه با کرم پودر ترکیبات سینگینی هستند که استفاده از آن‌ها باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.

انواع کانسیلر صورت با فرمولاسیون گیاهی

کانسیلرها به شرط آن که از برند معتبری باشند و ترکیبات ارگانیکی داشته باشند ایمن هستند. یکی از بخش‌های اصلی در آرایش پوشاندن و کاور چین و چروک، پف و سیاهی زیر چشم و دور لب است. با کانسیلر می‌توانید آرایش لایت و ایمن بدون استفاده تلفیقی از انواع و اقسام لوازم آرایش داشته باشید.

استفاده محدود از انواع ریمل و انواع سایه چشم

به نظر نمی‌رسد آرایش چشم با ریمل و انواع سایه چشم با دوره بارداری در تضاد باشد. در این مدت می‌توانید از ریمل و سایه چشم فاقد تالک، پودر آلومینیوم و اوره استفاده کنید.

خرید آنلاین لوازم آرایشی مخصوص بارداری:

همانطور که می‌دانید بیرون رفتن و گشتن بین مغازه‌ها در بارداری مشکل است.پس با پیدا کردن سایت‌های معتبر لوازم آرایش مورد نیاز خود مانند کرم ضد آفتاب مخصوص بارداری، رژ لب و یا ریمل را خریداری کنید.

سخن آخر

استفاده از لوازم آرایش در طول دوره حاملگی محدودیت‌های خاص خود را دارد. شاید خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری در این دوره کمی زمانبر و چالش برانگیز باشد؛ چون هیچ محصولی با برچسب اختصاصی برای دوره بارداری تولید نمی‌شود. با این حال می‌توانید با کمی دقت روی ترکیبات محصول، لوازم آرایش ایمن و مطمئن خریداری کنید.

در دوره بارداری بهتر است از ترکیبات آرایشی فاقد فتالات، پارابن، عطر و اسانس و رتینول استفاده کنید. بعضی از لوازم آرایشی نظیر کانسیلر به تنهایی تغییرات چشمگیری در چهره شما ایجاد می‌کنند و ترکیبات سبک‌تر و ایمن‌تری برای دوره حاملگی دارند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.