خرید بهترین بخاری برقی کم مصرف و ارزان 1402

Rate this post

نیاز به خرید وسایل گرمایشی در فصل سرما و زمستان در همه مکان‌ها احساس می‌شود. سرما غیر قابل تحمل است و مریضی‌های زیادی از جمله درد مفاصل، سرماخوردگی و ضعف سیستم ایمنی را به دنبال دارد. خانه، ادارات، مغازه و مطب و … همگی نیازمند سیستم و وسایل گرمایشی هستند. بخاری گازی، شومینه، کرسی، بخاری برقی و هیتر از جمله پرفروش‌ترین انواع این وسایل هستند.

در همه مکان‌ها دسترسی به سیستم گاز کشی وجود ندارد. بهترین گزینه استفاده از انواع هیتر و بهترین بخاری برقی است. بخاری‌های برقی در سایزهای مختلف برای مکان با مساحت‌های مختلف مانند یک مطب یا دفتر کار کوچک و یا بخاری برقی بزرگ برای مکانی مانند سالن ورزشی یا مسجد بزرگ تولید می‌شود. همچنین دارای انواع مختلف ساده المنتی، فن دار و … است. اگر قصد خرید بهترین بخاری برقی کم مصرف را دارید، با ما همراه باشید.

بررسی 5 مدل از بهترین انواع بخاری برقی کم مصرف

مدل پرفروش

مشخصات:

  • مدل: FH2000P
  • رنگ: سفید و مشکی
  • نصب: زمین، رومیزی
  • تنظیم دما و حرارت: دارد
  • ابعاد: ۲۶.۰x۲۶.۰x۱۲.۵ سانتی‌متر
  • ورودی برق: 220 ولت

پارس خزر از بهترین تولید کنندگان لوازم خانگی برقی داخلی است که در همه زمینه‌ها موفق بوده است. این فن هیتر دستگاهی کوچک و کاربردی است که توسط این شرکت معتبر عرضه ‌شده است. این محصول بدنه‌ی پلاستیکی با کیفیتی دارد و قابلیت فعالیت به‌عنوان فن را نیز دارد و در هوای گرم می‌تواند به‌عنوان پنکه از آن استفاده کرد. ابعاد کوچک این بخاری امکان استفاده از آن روی میز را به کاربر می‌دهد. فن هیتر پارس خزر در روزهای سرد به‌عنوان بخاری ‌برقی به کار می‌آید. کافی است پیچ تنظیم دما چرخانده شود تا المنت حرارتی دستگاه روشن شود.

هم‌زمان فن دستگاه، هوای داغ را به بیرون دستگاه هدایت می‌کند. پیچ تنظیم دما که در واقع یک ترموستات است هم در این دستگاه در نظر گرفته‌ شده است. یکی از آپشن‌های این فن هیتر ممانعت از یخ‌زدگی المنت‌های آن است. این دستگاه مجهز به عملکرد قطع حرارتی خودکار است و در صورت افزایش درجه حرارت دستگاه به هر دلیل (مانند بسته‌شدن شبکه‌ی ورود هوا یا سقوط دستگاه) به‌صورت خودکار جریان برق قطع می‌شود و فن و المنت‌ها خاموش می‌شوند. اگر به دنبال خرید بهترین بهترین بخاری برقی ایرانی هستید، این محصول گزینه خوبی است.

مدل ارزان

بخاری برقی اخوان فرید

مشخصات:

  • مدل: 1200A-3
  • رنگ: قرمز
  • نصب: رومیزی
  • توان مصرفی: 1200 وات
  • تنظیم حرارت: دارد
  • ابعاد: ۱۲×۲۳×۳۸ سانتی‌متر

این بخاری برقی دارای ابعاد کوچک و وزن کمی است. بهترین گزینه برای جایگزین کردن انواع دیگر بخاری در اتاق‌های کوچک، ادارات ، مغازه و دفتر است. این بخاری دارای قیمت بسیار کم و ارزانی است. این محصول دارای دارای 3 المنت سرامیکی با کیفیت مطلوب می باشد که توان مصرفی هر کدام از المنت ها 400 وات است. این بخاری برقی کم مصرف بوده و در نهایت با روشن شدن هر 3 المنت توان مصرفی 1200 وات را دارا می باشد. این بخاری برقی دارای دو کلید است که با روشن نمودن یکی از کلید ها ، یک المنت روشن می شود و با روشن نمودن کلید دیگر ، دو المنت دیگر روشن می شود و از این طریق می توان گرمای آن را مدیریت کرد.

بخاری برقی اخوان فرید با استفاده از 24 میله فلزی مقاوم از المنت ها محافظت می کند. لطفا توجه نمایید که برای حفظ ایمنی خود جهت استفاده از این محصول از پریز برق مجزا استفاده نمایید و روی آن را نپوشانید، همچنین برای جلوگیری از برق گرفتگی از وارد کردن اشیا خارجی به این محصول خودداری نمایید . به طور کلی بخاری برقی سه المنت اخوان فرید با توجه به قیمت اقتصادی آن، محصولی ایده آل برای گرمایش در فصل سرما ، ویلا ، مناطق سردسیر و ییلاقی میباشد.

مشخصات:

  • مدل: ch 2500 xe
  • رنگ: مشکی
  • نصب: رومیزی
  • توان مصرفی: 2500 وات
  • تنظیم حرارت: دارد
  • ابعاد:  ۱۳۰۰x۴۰x۴۰ سانتی‌متر
  • مصرف انرژی: گرید A

این محصول ظاهر شیکی دارد و به راحتی قابل استفاده است. این دستگاه می‌تواند در فضاهای مختلفی چون تراس‌ها، رستوران‌ها، کنار استخرها، ورزشگاه‌ها و حتی در محل‌های نگهداری حیوانات مانند اسطبل‌ها و مرغداری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌توان از آن در سونا‌های خشک به منظور بهره‌مندی از فواید درمانی اشعه مادون قرمز و ایجاد گرمایش استفاده کرد.

توان بسیار بالایی در گرم کردن محیط دارد. دارای سیستم قطع خودکار و قابلیت تنظیم دما است.

مشخصات:

  • مدل: 341F
  • رنگ: سفید
  • ابعاد: ۴۲x۷۰x۲۰ سانتی‌متر
  • ولتاژ برق: 220 ولت
  • نصب: دیوار، رومیزی
  • قابلیت: دارای فن
  • تنظیم دما و حرارت: دارد

آبسال از بهترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی برقی است. این بخاری مجهز به فن است که گرما را به خوبی به سمت بالا و جلو هدایت می‌کند. بخاری برقی فن دار آبسال با طراحی بسیار زیبا و ابعاد و اندازه مناسب به بازار عرضه شده است و توانسته است سهم خوبی از فروش را در این هوای سرد زمستانی از آن خود کند. این محصول فضای کمی را در محیط شما می‌گیرد و دارای دو پایه در زیرین دستگاه است.

صدای بسیار کمی دارد و در شب هنگام افراد را آزار نخواهد داد و فقط صدای هدایت باد را خواهید شنید. نصب بخاری برقی فن دار آبسال کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را در گوشه کنار محیط کار یا منزل قرار دهید. بخاری برقی فن دار آبسال مدل 341F در دو حالت زمینی و دیواری قابل استفاده است و با باز کردن پایه ها می توانید آن را به دیوار متصل نمایید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این بخاری فن دار این است که این دستگاه مجهز به ترموستات اتوماتیک می باشد که به طور خودکار درجه حرارت محیط را تنظیم می کند. این محصول ارزشمند دارای سه درجه برای تنظیم گرمی و حرارت میباشد که بر اساس میزان سرمای محیط تغییر میکند. با روشن کردن بخاری برقی فن دار آبسال در مدت زمان بسیار کمی در حد چند ثانیه گرمای خود را به محیط منتقل میکند.

بخاری برقی هالوژنی ارشیا

مشخصات:

  • مدل: wall classic a plus
  • رنگ: مشکی
  • نصب: دیواری، رومیزی
  • تنظیم دما: دارد
  • ابعاد: ۶۰ × ۴۳ × ۳۴ سانتی‌متر

این بخاری که با سری به قطر 43 سانتی متر تولید شده است. سیستم گرمایشی این محصول با استفاده از اشعه مادون قرمز صورت می گیرد. بخاری برقی ارشیا قابلیت گردش به چپ و راست را دارد.همچنین برای این دستگاه قابلیت تنظیم 2 حالت گرمایی در نظر گرفته شده است؛ برای اعمال تنظیمات می‌توانید از دکمه‌های استفاده شده بر روی بدنه دستگاه استفاده کنید. همچنین ریموت کنترل بدون‌سیمی که برای دستگاه در نظر گرفته شده است امکان تنظیم آن را از فاصله دور به شما می‌دهد. حداکثر توان گرمایشی این دستگاه برابر با 1000 وات است. علاوه بر این بخاری برقی ارشیا قابلیت تنظیم تایمر از 30 دقیقه تا 4 ساعت را دارد. این دستگاه دارای استاندارد ISO 9001 است و برای تمام کسانی که علاوه‌بر کارکرد با کیفیت محصول به زیبایی خانه خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند مناسب است.

مشخصات:

  • مدل: GWH285215
  • رنگ: سفید
  • نصب: دیواری
  • تنظیم دما: دارد
  • اقلام همراه: ریموت کنترل
  • ابعاد: ۵۶۵x۱۳۵x۲۱۵ سانتی‌متر

این طرح از بخاری برقی بسیار شیک است و طراحی خاص آن منزل شما را شیک‌تر نشان می‌دهد. برند جی پاس از بهترین برندهای تولید لوازم خانگی در سطح اروپا و آسیا است. این فن هیتر قابلیت تنظیم اتوماتیک حرارت را در دمایی که توسط کاربر تعیین شده و بر روی پنل دستگاه هم نشان داده می شود، را دارد. همچنین در دو توان 1000 و 2000 وات قابل تنظیم می توان آن را قرار داد. تایمر 8 ساعته دستگاه امکان بسیار خوبی برای کاربر می باشد تا بعد از ساعت معینی دستگاه را بطور خودکار خاموش کند. نصب دستگاه بسیار آسان بوده و بر روی دیوار چوبی و یا هر دیوار دیگری با دو پیچ قابل نصب است.

با ریموت کنترل می توان تنظیمات دستگاه را انجام داده و آن را کنترل کرد. سیستم حفاظتی قطع اتوماتیک در اثر افزایش دما نیز از امکانات ایمنی آن می باشد. بعد از خاموش کردن هیتر، فن دستگاه ( بدون گرمایش )به مدت 30 ثانیه کار می کند تا حرارت مانده در قطعه گرم کننده را از دستگاه خارج کند. دقت شود که با تنظیم دما توسط ریموت کنترل و یا از روی پنل دمای نشان داده شده همان دمای تنظیم شده می باشد اما بعد از 3 ثانیه دمای محیط نشان داده می شود و این فقط برای نمایش دما است و دمای تنظیم شده همان است که در لحظه تنظیم مشاهده شده است.

نحوه عملکرد بخاری برقی:

در این بخاری‌ها برخلاف بخاری گازی نیاز به گاز و لوله گاز کشی نیست. این بخاری‌ها گرمایشی الکتریکی هستند. یعنی نیروی الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کنند. برخی از انواع بخاری برقی دارای یک یا چند المنت هستند. وقتی نیروی الکتریکی به این المنت‌ها می‌رسد تبدیل به گرما می‌شود و از این طریق مکان مورد نظر گرم می‌شود. بخاری‌های استفاده شده در زیر کرسی‌ها اغلب از نوع المنت دار هستند.

برخی دیگر از انواع بخاری برقی فن دار هستند. بخاری برقی فن دار دارای یک ترموستات است که هوا از پشت آن وارد شده و گرم می‌شود و از طریق فن داخل مکان پخش می‌شود. بخاری برقی فن دار قابلیت تنظیم دمای ترموستات را دارند و در فصل گرما نیز می‌توان از آن به عنوان خنک کننده هوا استفاده کرد.

انواع بخاری برقی کم مصرف و پر مصرف:

بخاری برقی رومیزی:

این بخاری‌ها دارای ابعاد کوچک هستند و به راحتی قابل حمل هستند. همانطور که از نام آن پیداست، به راحتی روی میز قابل جاگذاری است. این بخاری‌ها برای مکان‌های کوچک قابل استفاده هستند.

بخاری برقی ایستاده:

بخاری برقی ایستاده دارای ابعاد بزرگ‌تری است. اما باز هم قابل جابجایی است. از این نوع بخاری در مکان‌های بزرگ مانند سالن‌ها و مساجد بیشتر استفاده می‌شود.

بخاری برقی دیواری:

این بخاری قابل نصب است. و قابلیت جابجایی ندارد. اکثر این بخاری‌ها از نوع فن دار هستند.

بخاری برقی فن دار:

یکی از بهترین انواع بخاری برقی نوع فن دار است. زیرا گرما به صورت یکنواخت و با سرعت زیاد در محل مورد نظر پخش می‌کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم اکثر این بخاری‌ها در فصل تابستان قابل استفاده به عنوان سیستم خنک کننده را نیز دارد.

نکات مهم در خرید بهترین بخاری برقی:

مساحت مکان مورد نظر:

قبل از خرید بخاری برقی به مساحت مکان مورد نظر توجه کنید. استفاده از بخاری با ابعاد کوچک برای مکان بزرگ فقط هدر انرژی و هزینه است. همچنین استفاده از بخاری برقی بزرگ برای مکانی با مساحت کم باعث اشغال فضای اتاق و گرمای غیر قابل تحمل خواهد بود.

نوع بخاری:

با توجه به قابلیت‌های هر مدل بخاری مانند قابلیت جابجایی و … در هنگام خرید در انتخاب نوع آن دقت کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

داشتن سیستم ایمنی و خاموشی خودکار:

این دو گزینه در انتخاب بخاری برقی بسیار مهم هستند. بدنه بخاری باید رسانای برق نباشد. همچنین سیستم ترموستات نیز باید ایمن باشد. قابلیت خاموشی خودکار نیز بسیار مهم است. هنگامی که دمای اتاق به حد مطلوب برسد و یا بعد از حدود 8 ساعت کار، بخاری باید به صورت خودکار خاموش شود.

توان بخاری:

قدرت گرمایش بخاری به توان آن بستگی دارد. پس باید بخاری با توان خوب و مطلوب خریداری کنید. بخاری برقی باید توانی در حدود 1200 وات داشته باشد.

صدا:

بخاری برقی بی صدا یا کم صدا از جمله بهترین انواع بخاری برقی هستند. صدای بلند بخاری شما را آزرده می‌کند.

بهترین مارک بخاری برقی ایرانی و خارجی:

بخاری برقی پارس خزر، بخاری برقی آبسال، بخاری برقی اخوان و جی پاس از بهترین مارک بخاری برقی کم مصرف هستند.

سوالات متداول در مورد بهترین بخاری برقی:

1. آیا بخاری برقی خطر دارد؟

خیر. در هنگام خرید باید از ایمن بودن بخاری و اینکه بدنه آن رسانای برقی نیست، اطمینان حاصل کرد. البته اکثر تولید کنندگان بخاری برقی به ایمنی و بی خطر بودن بخاری توجه ویژه دارند.

2. آیا مصرف برق بخاری برقی زیاد است؟

بعضی از انواع بخاری برقی دارای مصرف برق زیادی هستند. اما تولید کنندگان جدید بخاری برقی را کم مصرف تولید می‌کنند. در هنگام خرید به کم مصرف بودن بخاری و مصرف انرژی بهینه توجه کنید.

قیمت بهترین بخاری برقی:

با توجه به ابعاد و نوع و مارک بخاری قیمت نیز متفاوت است. بخاری برقی کوچک مخصوص کرسی و … قیمتی کمتر از یک میلیون تومان دارند. اما انواع بزرگ و پیشرفته قیمتی بالای سه میلیون تومان دارند.

سخن آخر

خرید بخاری برقی حتی برای مکان‌هایی با سیستم گاز کشی نیز از واجبات است. گاهی تنها بخاری گازی قادر به گرم کردن کل خانه نیست و از آنجا که بخاری گازی قابلیت جابجایی ندارد بهترین راه خرید بخاری برقی است. همچنین برای زمان‌های افت فشار گاز و یا قطع گاز یک بخاری برقی می‌تواند معجزه کند.

8 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.