راهنمای جامع خرید بهترین مام بدن زنانه و مردانه

5/5 - (3 امتیاز)

کنکاش درباره فرایند پیچیده تنظیمی تعریق بدن سردردآور است و عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند تا بخشی از آب بدن به صورت عرق دفع شود. این تعریق لحظه‌ای یا روزانه اگرچه یک مکانیسم کاملا طبیعی است اما نباید تبدیل به ایجاد بوی ناخوشایند در سطح لباس یا منجر به عرق سوز شدن پوست شود.

قدیمی‌ترین محصولی که برای رفع بوی نامناسب عرق و البته تنظیم و کاهش آن توسط گذشتگان ما استفاده شده انواع بهترین مام بدن بوده‌اند. مام‌ نه یک محصول خاص، بلکه اولین برند تولید کننده ضد تعریق بوده که به صورت رول تولید شده است. اگرچه حضور این برند در ایران بسیار کمرنگ شده اما هنوز هم خیلی از ترکیبات ضد تعریق در بازار را به نام مام می‌شناسیم.

نه فقط میزان ماندگاری مام‌ها، بلکه نوع رایحه و فرمولاسیون آن‌ها نیز این محصولات ضد تعریق را از یکدیگر متمایز می‌کند. اگر هنوز نمی‌دانید کدام ضد عرق موجود در بازار با ویژگی‌های پوستی و رایحه مورد پسندتان هماهنگی دارد راهنمای خرید امروز به نظر را از دست ندهید.

معرفی و بررسی انواع بهترین مام بدن زنانه

پیشنهاد ویژه

رول ضد تعریق زنانه شون مدل Pink Princess

مشخصات محصول:

  • حجم محصول: 50 میلی‌لیتر
  • میزان ماندگاری روی بدن: 24 ساعت
  • نوه رایحه: میوه‌ها، چوب و گیاهان خوشبو
نقاط قوت
  • فاقد پارابن

رول ضد تعریق زنانه شون فقط یک محصول ساده برای تنظیم تولید عرق نیست. این مام با رایحه خوشایند میوه و گل‌های خوشبو بوی تولید عرق را تعدیل می‌کند. یکی از نقاط قوت این محصول فرمولاسیون فاقد الکل و پارابن است که هنوز هم در بسیاری از ضد تعریق‌های بازار وجود دارند.

رول ضد تعریق زنانه نیوآ مدل Fresh Energy

مشخصات محصول:

  • حجم محصول: 50 میلی‌لیتر
  • میزان ماندگاری روی بدن: 48 ساعت
  • نوه رایحه: خنک

رول ضد تعریق زنانه نیوآ مدل Fresh Energy محصول مناسبی برای آن دسته از بانوان علاقمند به بوهای خنک و ملایم است. خیلی از مام‌های ضد عرق زنانه بویی گرم و شیرین دارند؛ اما این محصول با ماندگاری بالا و رایحه خنک و انرژی بخش تولید شده است.

رول ضد تعریق دئودورانت کیووی

مشخصات محصول:

  • وزن محصول: 80 گرم
  • میزان ماندگاری روی بدن: 24 ساعت
  • بدون عطر و اسانس
نقاط قوت
  • فاقد پارابن

فرمولاسیون ایمن و کیفیت دو فاکتور مهم در انتخاب بهترین مام بدن هستند. رول ضد تعریق دئودورانت کیووی در مدل اسپرت و مناسب برای بانوان و آقایان طراحی و تولید شده است. این محصول با ترکیبات رطوبت رسان، بدون الکل و پارابن و ملایم‌ترین فرم نمک آلومینیوم فرموله شده و با کم‌ترین عوارض جانبی میزان تولید عرق را تنظیم می‌کند.

مشخصات محصول:

  • حجم محصول: 50 میلی‌لیتر
  • میزان ماندگاری روی بدن: 24 ساعت
  • نوع رایحه: خنک و ملایم

رول ضد تعریق کلیون علاوه بر تنظیم تولید عرق به نرمی و مرطوب شدن زیر بغل کمک و پوست بدن کمک می‌کند. این محصول بدون الکل فرموله شده و از این رو ماندگاری کم‌تری حداکثر تا 24 ساعت روی پوست دارد.

مام بدن زنانه اسکارله

معرفی و بررسی انواع بهترین مام بدن مردانه

رول ضد تعریق مردانه شون مدل Fresh Bamboo

مشخصات محصول:

  • حجم محصول: 50 میلی‌لیتر
  • میزان ماندگاری روی بدن: 24 ساعت
  • نوع رایحه: گل، مرکبات و چوب

برند شون متخصص به کارگیری رایحه طبیعی گیاهی در محصولات خود است. رول ضد تعریق مردانه شون با فرمولاسیون بدون حساسیت و الکل، رایحه ملایم و خنک مرکبات، چوب و گل‌های خوشبو را دارد. این محصول علاوه بر ضد تعریق یک دئودورانت مدرن است که با حذف باکتری‌ها بوی عرق را کنترل می‌کند.

رول ضد تعریق مردانه لورآل سری Men Expert

مشخصات محصول:

  • حجم محصول: 50 میلی‌لیتر
  • میزان ماندگاری روی بدن: 48 ساعت
  • نوع رایحه: خنک

یکی از مزایای رول ضد تعریق لورآل استفاده از تکنولوژی فوق العاده جذب در تولید آن برای مقابله با رطوبت و تعریق است. این محصول یک خنک کننده قوی برای روزهای داغ تابستان است و به دنبال آن ردی روی لباس باقی نمی‌ماند.

رول ضد تعریق مردانه نیوآ مدل Silver Protect

مشخصات محصول:

  • حجم محصول: 50 میلی‌لیتر
  • میزان ماندگاری روی بدن: 48 ساعت
  • نوع رایحه: خنک
نقاط قوت
  • دارای یون های نقره با اثر آنتی باکتریال
  • روغن کرچک هیدروژنه برای مرطوب کردن پوست

رایحه مدرن و مردانه یکی از نقاط قوت رول ضد تعریق مردانه نیوآ مدل Silver Protect است که با یون‌های نقره فرموله شده است. این یون‌ها از رشد باکتری‌های پوست به صورت طبیعی جلوگیری می‌کنند و به عنوان دئودورانت طبیعی عمل می‌کنند.

یکی از دیگر از فاکتورهای متمایز کننده مام ضد عرق نیوآ به کارگیری روغن کرچک هیدروژنه است که به مرطوب کردن و آبرسانی پوست حساس و لطیف ناحیه زیر بغل کمک می‌کند.

رول ضد تعریق مردانه اینتسا

این مام از بهترین انواع مام بدن مردانه است که رایحه چوب دارد. قیمت مناسبی دارد و 50 میلی لیتر است. از دیگر ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به فاقد پارابن - فاقد سیلیکون - پوشش آنتی‌باکتریال روی پوست - ایجاد حس تازگی در تمام روز اشاره کرد.

انواع مام بدن؛ محبوب‌ترین ضد تعریق برای تمام سلیقه‌ها

اولین ضد عرق‌های رولی بازار با نام مام عرضه شدند. هنوز هم انواع استیک و رول‌های عرق گیر را به عنوان مام می‌شناسند و نسبت به اسپری‌ها بسیار پرفروش هستند.

اکثر مام‌های بدن از نمک آلومینیوم تولید می‌شود و یک ضد تعریق هستند. بر خلاف اسپری‌ها که معمولا دئودرانت هستند مام‌ها با دو خاصیت ضد عرق و دئودورانت تولید می‌شوند. وقتی که نمک آلومینیوم با سطح پوست برخورد می‌کند فرم ژل به خود می‌گیرد و مثل یک سد جلودارنده از تعریق بیش‌تر جلوگیری می‌کند.

امروزه مام‌های بدن در دو نوع مردانه و زنانه تولید می‌شوند. برخی از مام‌ها هم اسپرت هستند و با تاثیر قوی‌تر برای فعالیت روزمره شدید و ورزش توصیه شده‌اند. مهم‌ترین چیزی که مام‌های بدن زنانه و مردانه را متمایز می‌کند رایحه آن‌ها است.

ضد تعریق یا دئودورانت؟ کدام بهتر است؟

خیلی از افراد دئودرانت‌ها را همان ضد عرق‌های معمولی تلقی می‌کنند؛ اما خواص این دو محصول با هم فرق دارد. انواع دئودورانت در واقع مهار کننده باکتری‌های سطح پوست هستند که فعالیت آن‌ها باعث ایجاد بوی ناخوشایند عرق می‌شود. بنابراین دئودرانت‌ها ممکن است فاقد نمک آلومینیوم باشند و کاربردی شبیه به اسپری‌های خوشبو کننده داشته باشند.

همانطور که گفتیم ماده موثر ضد عرق‌ها نمک آلومینیوم است؛ اما دئودورانت‌ها به طور ثابت حاوی الکل هستند و این الکل حتی می‌تواند با وجود خنثی کردن بوی ناخوشایند تولید عرق را افزایش دهد.

از دیدگاه کلی هم دئودورانت‌ها و هم مام‌های ضد عرق حاوی لانولین به عنوان نرم کننده پوست، اسانس و بوی مشخص هستند. هر دو هم در نقاط اصلی تعریق بدن یعنی زیر بغل استفاده می‌شوند؛ با این حال اگر به تنظیم میزان ترشح عرق نیز فکر می‌کنید باید به دنبال انواع رول‌ یا مام‌های ضد عرق باشید که بوی معطر و خاصیت دئودورانت دارند.

آیا استفاده از مام عرق گیر سرطان زا است؟

انواع مام‌های عرق گیر به هر حال حاوی اسانس، پارابن، آلومینیوم و همانند کرم آبرسان پوست دارای مقادیری از نرم کننده‌های سطح پوست هستند. استفاده و تماس هر یک از این ترکیبات با سطح پوست نگرانی‌ و چالش‌های زیادی به دنبال داشته است؛ درست مثل مصرف از سایز لوازم آرایشی بهداشتی که برای مراقبت از پوست خریداری می‌کنیم.

گمانه زنی‌های زیادی پیرامون استفاده از رول‌های ضد عرق و ابتلا به سرطان پستان وجود دارد؛ اما هیچ منبعی وجود ندارد که ارتباط بین مصرف مام بدن را با بروز سرطان تایید کند. از طرفی خیلی از مام‌های ضد عرق فرمولاسیون ایمنی دارند. مثلا فاقد الکل، پارابن و آلومینیوم هستند اما در عوض ماندگاری کوتاهی روی پوست دارند.

انواع مام‌های بدن مردانه و زنانه

اکثر ما مام‌های بدن را به شکل رول‌ و حاوی ترکیبات مایع می‌شناسیم که استعمال آن‌ها رطوبت نسبی زیر بغل ایجاد می‌کند. اما به طور کلی استیک‌های ضد عرق جامد یا صابونی هم جز مام‌های بدن هستند و طرفداران زیادی دارند.

استفاده از رول‌های ضد عرق در لحظه اول ممکن است ناخوشایند باشد؛ اما در عوض به سرعت خشک می‌شوند و در دراز مدت خشکی زیر بغل اعتماد به نفس را در شما احیا می‌کند. استیک‌های ضد عرق مشکلات و چالش مربوط به رول ضد عرق را ندارند؛ اما ممکن است به دنبال استفاده از آن‌ها سفیدی و رد روی لباس و زیر بغل ایجاد شود.

برخی از برندها تکنولوژی ویژه‌ای برای محافظت در برابر لکه لباس دارند. بنابراین با وجود آن‌ها ردی از عرق و رطوبت روی لباس باقی نمی‌ماند.
فاکتورهایی که در خرید مام بدن باید بدانید

ترکیب منحصر به فرد انواع مام بدن حداقل 24 ساعت روی تولید عرق اثر دارد. هنگام خرید مام مناسب و سازگار با پوستتان بد نیست چند نکته زیر را مد نظر قرار دهید:

فرمولاسیون بدون الکل و ضد حساسیت محصول

خیلی از مام‌های حاوی دئودورانت الکل دارند. همانطور که گفتیم الکل میزان تعریق را با وجود مهار باکتری‌های تولید کننده بوی ناخوشایند عرق افزایش می‌دهند. ضمن این که پوست حساس و خشک به استفاده مداوم از ترکیبات الکلی نیز واکنش نشان می‌دهد.

در خرید مام بدن به فرمولاسیون ضد حساسیت محصول دقت کنید. برخی از مام‌ها بو و اسانس خاصی ندارند و برای پوست حساس نیز مناسب هستند.

ماندگاری مام روی بدن

بسته به برند محصول، یک مام ضد عرق ممکن است تا چهار روز ماندگاری داشته باشد. البته این اعداد و ارقام تا حد زیادی به میزان تعریق بدن و ویژگی‌های بدن شما بستگی دارد.

بهترین مارک مام بدن زنانه:

مام بدن شون، رکسونا، مام بدن نیوا جزو بهترین مارک‌های تولید کننده رول ضد تعریق زنانه هستند.

بهترین مارک مام بدن مردانه:

شمام بدن شون و نیوا جزو بهترین انواع مام بدن مردانه هستند.

قیمت بهترین مام بدن زنانه و مردانه:

مام ها قیمت متفاوتی دارند. ایرانی یا خارجی بودن، برند و حجم آن در قیمت اثر می‌گذارد. اکثر رول های ضد تعریق قیمت بین 100 تا 200 هزار تومان دارند.

سخن آخر

این روزها روی میز آرایش بانوان و آقایان حتما یکی از انواع بهترین مام بدن دیده می‌شود. مام‌ها یا رول‌های ضد تعریق بدن از قدیمی‌ترین محصولات برای کنترل بو و تولید عرق هستند که در انواع زنانه، مردانه یا اسپرت تولید می‌شوند.

دئودرانت‌ها و ضد عرق‌ها با هم فرق دارند؛ اما در ساختار مام‌های بدن ممکن است همزمان فرمولاسیون بازدارنده عرق و خنثی کننده بوی ناخوشایند آن به کار رفته باشد. مام‌های ضد عرق از 24 تا 96 ساعت روی پوست ماندگاری دارند.

4 نظر

  1. سارا پاسخ

    سلام
    به نظر من بهترین مام بدن شون و نیوا هستن که شما هم معرفی کردید، حساسیت ایجاد نمی‌کنن، خوشبو هم هستن.
    مطالب سایتتون خیلی مفیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.