راهنمای خرید 6 مدل از بهترین هارد اکسترنال 2024

4.9/5 - (34 امتیاز)

در دنیای امروز اطلاعاتی مانند فایل عکس، فیلم، بازی و سایر فایل‌های برنامه کامپیوتری و یا کاری و تحصیلی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. حافظه گوشی موبایل و یا کامپیوتر به تنهایی برای ذخیره این اطلاعات جوابگو نیست و امنیت ندارد زیرا هر لحظه امکان پاک شدن اطلاعات و یا سوختن دستگاه مورد نظر وجود دارد. بنابراین استفاده از یک فضای ذخیره سازی مطمئن و با ظرفیت بالا به نام هارد اکسترنال رایج شده است.

هارد اکسترنال همانطور که از نامش پیداست یک فضای ذخیره سازی اطلاعات با ظرفیت بالا و خارج از سیستم و قابل حمل و نقل است که، در دو مدل رومیزی و قابل حمل و با ظرفیت‌های مختلف در بازار وجود دارد. افراد نیاز دارند برای امنیت بیشتر از فایل‌های خود بک آپ بگیرند و از پاک نشدن آن مطمئن باشند و حتی این اطلاعات را جابجا کنند. برای افراد دیگری مانند فیلم‌بردارها نیز برای ذخیره فیلم و عکس‌ها وجود چند هارد اکسترنال با ظرفیت بالا در حدود 20 ترابایت ضروری است.

بنابراین اگر شما هم به دنبال خرید بهترین هارد اکسترنال هستید، تا انتهای این مطلب با مامان لیست باشید.

2 ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 pro

مشخصات:

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • قابلیت مقاومتی: مقاوم در برابر گرد و غبار
  • رنگ: زرد، قرمز، آبی، مشکی
  • وزن: 390 گرم
  • نوع اتصال: با سیم
  • سرعت انتقال: 5 گیگ بر ثانیه

هارد اکسترنال HD710 Pro از آن محصولاتی است که به عنوان مدل بهینه و البته بروز شده‌ی مدل‌های موفق پیشین ارائه می‌شوند. ای‌دیتا پس از اینکه توانست با هارد HD710 جایگاه خوبی در بازار به دست آورد، حالا مدل آپدیت شده‌ی آن را با نام HD710 Pro روانه‌ی بازار مصرفی کرده‌است. این هارد اکسترنال دارای مشخصات یک محصول ضد ضربه است و می‌تواند در برابر چندین عامل خطرآفرین محیطی مقاومت کند. برخورداری از استاندارد IP68 به تنهایی معرف بسیاری از ویژگی‌های حفاظتی این محصول است. تولید در چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی جذابیت خاصی به این مدل داده‌اند.

این محصول دارای سنسور ضد شوک G Shock است. با سیستم عامل‌های Windows XP/Vista/۷/۸/۸.۱/۱۰ Mac OS X ۱۰.۶ or later Linux Kernel ۲.۶ or later سازگار است. همچنین دارای پورت USB 3.1 است.

1 ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

مشخصات:

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • رنگ: مشکی
  • وزن: 120 گرم
  • اتصال: باسیم
  • سرعت انتقال داده: 5 گیگ بر ثانیه

یکی از انواع بهترین هارد اکسترنال موجود در بازار مارک وسترن است. این هارد با سیستم عامل Windows ۱۰,۸,۷ سازگار است. هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج ازجمله‌ نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز سازگار است. هارددیسک اکسترنال My Passport در رنگ‌های مختلفی ارائه شده که با توجه به هر سلیقه‌ای حق انتخاب مناسبی وجود خواهد داشت. نسل چهارم هارد دیسک اکسترنال‌‌‌های My Passport، با طراحی زیبا از سال 2019 به بازار عرضه شده است. سرعت انتقال داده‌ها با هارد اکسترنال وسترن دیجیتال ۵ گیگابایت بر ثانیه است. گفتنی است این هارد اکسترنال وسترن دیجیتال به خاطر وزن سبکی که دارد به راحتی قابل حمل است. همچنین سرعت چرخش این هارد اکسترنال برابر با ۵۴۰۰ دور بر دقیقه است.

2 ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G

مشخصات:

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • رنگ: مشکی، قرمز
  • اتصال: با سیم
  • وزن: 270 گرم
  • اقلام همراه: کابل USB ۳.۲ Gen۱

این هارد از اطلاعات شما در برابر آب و گرد و غبار محافظت می کند. به صورت خاص می تواند 120 دقیقه در عمق 2 متری آب مقاومت کند. HD770G طوری طراحی شده است که مانند یک جنگجو سخت باشد! با رعایت استاندارد MIL-STD-810G 516.6 ، این هارددیسک اکسترنال می تواند از سقوط های ناگهانی از ارتفاع 1.22 متر جان سالم به در ببرد و از اطلاعات ذخیره شده محافظت کند.

می توانید فضای ذخیره سازی محدود روی کنسول های بازی خود را، با استفاده از HD770G و فضای زیاد برای ذخیره سازی بازی های خود جبران کنید. این هارد اکسترنال نه تنها برای بازی های کنسولی بسیار کارآمد است بلکه برای بازی های کامپیوتری هم گزینه بسیار مناسبی است. برخلاف درپوش هاردهای اکسترنال دیگر که به زحمت بسته می شوند درپوش HD770G به راحتی بسته می شود و از دستگاه در برابر نفوذ آب محافظت می کند.

هارد دیسک های اکسترنال جدید HD770G، طراحی بسیار زیبایی دارند که به این سادگی نمی توانید از آنها عبور کنید. بر روی هارد دیسک نوارهای LED RGB نصب شده است که زیبایی آنها را دو چندان می کند. البته HD770G با رمزگذاری 256 بیتی AES طراحی شده اند که حفاظت از داده ها را بهبود می بخشد. هر آنچه که بخواهید، در خانواده HD770G خواهید یافت.

1 ترابایت

مشخصات:

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • رنگ: مشکی
  • اتصال: با سیم
  • وزن: 240 گرم

یکی دیگر از بهترین انواع هارد اکسترنال مارک توشیبا است که در برابر گرد و غبار کاملا مقاوم است. قیمت مناسبی دارد و در ظرفیت‌های مختلف وارد بازار شده است. برای نگه‌داری فیلم، عکس،، بازی، انواع فایل و … مناسب است. با انواع سیستم عامل نیز سازگاری دارد.

1 ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G

مشخصات:

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • رنگ: مشکی و قرمز
  • وزن: 270 گرم
  • سرعت انتقال: 6400 دور در دقیقه
  • اتصال: با سیم

گر قصد تهیه هارد دارید یکی از معتبر‌ترین برندهای بازار Adata است. این برند سال‌هاست که در زمینه تولید هارد فعالیت داشته و همواره محصولات با کیفیت و استانداردهای جهانی ارائه کرده است. از محبوب‌ترین هاردهای این برند هاردهای ضد ضربه آن است. با این حال ای دیتا در سری‌های جدید علاوه بر قابلیت‌های گذشته، تغییرات بسیاری در ظاهر به‌وجود آورده است. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند است. این هارد با سیستم عامل‌های Windows XP / Vista / ۷ / ۸ / ۸.۱ / ۱۰ Mac OS X ۱۰.۶ or later Linux Kernel ۲.۶ or late سازگار است.

2 ترابایت

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion

مشخصات:

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • رنگ: مشکی
  • وزن: 159 گرم
  • سرعت انتقال: 5 گیگ در ثانیه
  • اتصال: USB

این هارد از بهترین انواع هارد اکسترنال است که ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. بدنه پلاستیک فشرده مقاوم، وزن سبک، ضد آب و گرد و خاک بودن، اتصال آسان و کابل محکم و با کیفیت از ویژگی‌های خوب آن است.

انواع هارد اکسترنال:

هارد اکسترنال رومیزی:

این مدل از هارد ظاهری شیک و زیبا و جعبه‌ای شبیه کتاب دارد. منبع تغذیه این هارد آداپتور است. سایز آن کمی بزرگ است و قابل حمل نیست. هارد رومیزی در ظرفیت‌های مختلف از 500 گیگ تا 40 ترابایت وجود دارد. جعبه این هارد ضد آب و محافظ اطلاعات در برابر گرد و خاک است.

هارد اکسترنال قابل حمل:

همانطور که از اسمش پیداست این هارد قابل حمل در کیف و کوله پشتی است. منبع تغذیه آن پورت usb است. برای افرادی که نیاز دارند در هر مکان اطلاعات و فایل‌هایشان در دسترس باشد این هارد مناسب است.

نکات مهم در خرید بهترین هارد اکسترنال:

نوع هارد:

با توجه به نیاز خود و انتظاری که از هارد دارید، نوع آن را انتخاب کنید. اگر نیازمند جابجایی اطلاعات هستید نوع قابل حمل مناسب شما است.

ابعاد هارد:

در خریدهای اینترنتی حتما به ابعاد و سایز هارد توجه کنید، ابعاد هارد برای حمل ئ نقل آن و جا شدن در کیف و کوله پشتی مهم است.

ظرفیت هارد:

هارد اکسترنال در ظرفیت 500 گیگ، هارد اکسترنال 1 ترابایت، هارد اکسترنال 2 ترابایت و 5 و 20 و … در بازار وجود دارد. با توجه به حجم فایل های خود ظرفیت مورد نظر را انتخاب کنید.

سرعت انتقال داده:

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید بهترین هارد اکسترنال سرعت انتقال داده است. به تعداد دفعات چرخش دیسک هارد دور در دقیقه می‌گویند که سرعت هارد را نشان می‌دهد. هارد با چرخش 5400 دور در دقیقه و یا 5 گیگ، سرعت مطلوبی دارد.

ضمانت و گارانتی:

خرید وسایل برقی و وسایل مربوط به کامپیوتر بدون ضمانت هیچ ارزشی ندارد. هر لحظه امکان سوختن و شکستن این وسایل وجود دارد. از طرفی تولید کننده اگر از کیفیت محصول خود اطمینان داشته باشد حتما آن را گارانتی می‌کند. بهترین هارد اکسترنال باید ضمانتی یک ساله داشته باشد.

ضد آب و محافظ در برابر گرد و خاک بودن:

اطلاعات داخل هارد با تماس آب و یا گرد و غبار از بین می‌رود. باید جعبه محافظ آن به گونه‌ای باشد که از ورود گرد و غبار جلوگیری کند و در برابر آب نیز مقاوم باشد.

بهترین مارک هارد اکسترنال:

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال توشیبا، هارد سیگیت و هارد اکسترنال ای دیتا از بهترین انواع هارد اکسترنال موجود در بازار هستند.

در سال گذشته هارد اکسترنال وسترن در رتبه اول فروش و کیفیت قرار داشته است. به دنبال آن هارد اکسترنال سیگیت قرار دارد که یک برند آمریکایی است. سومین رتبه در پرفروش‌ترین هارد اکسترنال بازار ای دیتا است که یک برند تایوانی می‌باشد.

قیمت بهترین هارد اکسترنال:

هارد اکسترنال جزو لوازمی است که با توجه به تورم هر روز افزایش قیمت دارد. معمولا این قیمت با توجه به ظرفیت و جنس هارد نیز متغیر است و قیمت در حدود 500 هزار به بالا دارد.

کدام هارد اکسترنال و هارد چند گیگی مناسب من است؟

انتخاب ظرفیت هارد و بهترین هارد اکسترنال برای شما باید با توجه به حجم داده‌ باشد. باید توجه کنید که اینهارد را برای چه منظوری می‌خواهید. اگر فقط برای نگهداری عکس‌های شخصی و خانوادگی است نیاز به هارد با ظرفیت بسیار بالا ندارید. اما اگر فیلمبردار هستید، سعی کنید هارد با ظرفیت بالا خریداری کنید.

خرید اینترنتی بهترین هارد اکسترنال:

بهترین روش خرید برای لوازم دیجیتال و برقی خرید آنلاین است. در خرید آنلاین به راحتی بدون صرف وقت و هزینه می‌تواند قیمت و جنس‌های متخلف بین سایت‌های مختلف را مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

سخن آخر

گرفتن فیلم و عکس با توجه به داشتن دوربین عکاسی و گوشی‌های لمسی افزایش یافته است. همچنین برخی از شغل‌ها مانند فیلمبردار و عکاس نیازمند فضای بیشتر برای ذخیره اطلاعات دارند. در هر صورت شما نیازمند یک هارد اکسترنال هستید تا اطلاعات خود را برای همیشه و بدون ترس از پاک شدن آنها نگه‌داری کنید. با خواندن راهنمای خرید ما بهترین هارد اکسترنال مناسب خود را خریداری کنید.

9 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.