طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه + حریره بادام نیمه آماده باکیفیت

5/5 - (1 امتیاز)

برای هر نوزادی تا شش ماهگی شیر مادر و یا شیر خشک تمام نیازهای تغذیه‌ای را تامین می‌کند. اما با ورود به شش ماهگی دیگر شیر به تنهایی قادر به تامین نیازهای تغذیه‌ای کودک نیست و باید غذای کمکی متناسب با سن نوزاد شروع شود. یکی از اولین غذاهای کمکی حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه است.

حریره بادام یک غذای سبک و بسیار مفید برای شروع غذای کمکی نوزاد 6 ماهه استف که به راحتی درست می‌شود. البته طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه با وجود راحتی چندین دستور پخت مختلف با شیر مادر، با آب و با شیر خشک دارد، که در ادامه بع آن می‌پردازیم.

همچنین گاهي به دلیل مشغله زیاد مادران زمان لازم برای درست کردن حریره بادام یا هر غذای کمکی دیگری را ندارند. برخی از شرکت های معتبر تولید غذای کمکی نوزاد، انواع حریره بادام آماده و نیمه آماده را عرضه کرده‌اند.

پر فروش

سرلاک حریره بادام نستله

نستله یکی از بهترین و محبوب‌ترین مارک‌های تولید غذای کودک و سرلاک است. سرلاک حریره بادام نستله نیز بسیار با کیفیت و خوشمزه تولید شده است. این محصول 400 گرم است. سرلاک حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه مارک نستله دارای خواص زیادی است.

این محصول دارای ترکیبات آرد برنج، شیرخشک بدون چربی، شکر، بادام، مخلوط روغن‌های گیاهی، کربنات کلسیم، فسفات سدیم، ویتامین ها و مواد معدنی ، پروبیوتیک ها و حاوی مقدار جزئی گلوتن و فندق است.

به دلیل وجود بادام و آرد برنج این حریره در استحکام استخوان‌های نوزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک نقش موثری دارد.

این محصول کاملا ارگانیک است و تولید استان خراسان رضوی است. وزن آن 180 گرم است. ترکیبات آن شامل سویق گندم، بادام درختی ایرانی، آرد برنج ایرانی، شکر قهوه‌ای ،نشاسته گندم، شیر خشک شتر، پودر موز است. بسیار مقوی و خوشمزه است.

حریره بادام نیمه آماده نچرال

این محصول 240 گرم است. یک غذای مقوی و خوشمزه برای شروع غذای کمکی نوزاد است. بافت سبک و نرم آن، هضم آن را برای کودک راحت کرده است. دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک است.

این حریره نیمه آماده است و دستور درست کردن آن روی جعبه وجود دارد. آن را در دمای معمولی و دور از تابش نور آفتاب نگهداری کنید.

این محول 135 گرم است. ماجان یکی از بهترین مارک‌های تولید غذای کمکی و حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه است. حریره بادام ماجان طعم خوشمزه‌ای دارد و برای سفر و بیرون از خانه که فرصت غذا درست کردن وجود ندارد، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

حریره بادام موزی نوباوه

این حریره بادام طعم موزی دارد و برای کودکانی که به طعم موز علاقه دارند مناسب است. حریره بادام نوباوه شامل ویتامین‌های ب و آهن و … است که موجب تقویت رشد جسمی و ذهنی کودک شما می‌شود.

حریره بادام یکی از غذاهای سنتی ایرانی بوده که می تواند برای کودکان بسیار مناسب، مقوی و با هضم راحت باشد. حریره بادام غنچه پرور که در مقدار 250 گرم عرضه می شود، می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای استفاده این غذای بسیار مقوی باشد. توصیه شده است که بانوان باردار از این خوراک مقوی حتما استفاده کنند.

از خواص و دارایی های این غذا می‌توانیم به منبع سرشار از ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین E و مواد معدنی بسیار حیاتی در رشد و نمو کودک مانند کلسیم، پتاسیم، آهن و منگنز اشاره کرد که برای رشد و استحکام استخوان کودک شگفت انگیز و فوق‌العاده بوده و از پوکی و نرمی استخوان جلوگیری می‌کند. حریره بادام غنچه پرور باعث افزایش انرژی کودک شده و وزن او را بالا می‌برد.

همانطور که در بالا شاره کردیم پرفروش‌ترین مارک غذای کمکی نوزا نستله است. این محصول در بسته‌های کوچک ارئه شده است، تا از معرض هوای مستقیم به آن جلوگیری شود. این جعبه شامل ده بسته 25 گرمی است که هر بسته برای یک وعده کودک مناسب است.

حریره بادام خانگی آی بانو

مزیت این محصول بر حریره بادام های صنعتی تازگی و طعم بسیار دلنشین است. نسبت به حریره بادام هایی که در منزل تهیه می‌کنیم بسیار لطیف تر است و در مدت زمان سه دقیقه آماده می شود.

پروتئین ، چربی های اشباع نشده و پتاسیم موجود در بادام برای سلامت قلب مفید و خطر ابتلا به بیماری قلبی در کودکان را کاهش می‌دهد. سرشار از کلسیم ، ویتامین های گروه ب و آهن است و ریز مغذی های مورد نیاز بدن کودک را هم تامین می‌کند. و در رشد مغز کودک تاثیر بسزایی دارد. در این محصول از برنج درجه یک گیلان، بادام ایرانی صادراتی، و شکر قهوه ای استفاده کرده ایم، تا طعم بسیار دلنشینی را برای کودکان به ارمغان بیاوریم.

حریره بادام حاوی شیر پوره

حریره بادام زعفرانی نچرال

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه:

ابتدا باید تشخیص دهیم نوزاد با چه دستور پختی حریره را دوست داردو همچنین کدام مدل با بدن او سازگاری دارد. برای مثال طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد رفلاکسی با سایر نوزادان متفاوت است.

طرز تهیه حریره بادام خانگی با شیر مادر و شیر خشک:

6 عدد بادام درختی بدون نمک را در آب خیس کنید و روی حرارت بگذارید. به محض اینکه حباب‌های سفید روی آب نمایان شد، یک دقیقه صبر کنید و سپس بادام‌ها را با آب سرد آب بکشید و به راحتی پوست آن را جدا کنید. سپس همراه با کمی آب و نبات در خرد کن برقی بریزید تا به پودر تبدیل شود.

حالا این پودر را با آرد برنج و شیر خشک یا شیر مادر روی حرارت ملایم بگذارید، به آرامی هم بزنید تا کمی سفت شود.

طرز تهیه حریره بادام با شیر پاستوریزه:

این دستور پخت نیز مانند دستور بالا است. البته این مدل برای کودکان بالای یکسال بیشتر کاربرد دارد. برای شروع استفاده از شیر پاستوریزه حتما تا سه روز تست حساسیت انجام دهید.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه با آب:

می‌توانید به جای استفاده از شیر خشک و یا شیر مادر از آب در دستور پخت حریره بادام استفاده کنید. این دستور پخت هضم راحت‌تری دارد و نوزاد دچار دل درد و … نمی‌شود.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد رفلاکسی:

اگر رفلاکس در کودک شما توسط متخصص تشخیص داده شده باشد، باید در تغذیه او بسیار محتاط باشید. زیرا تغذیه اشتباه این نوزادان باعث کاهش وزن و درد خواهد شد. برای تهیه حریره بادام برای نوزاد رفلاکسی به جای آب و شیر می‌توانید زا داروخانه شیر خشک آنتی رفلاکس خریداری کنید و با آن حریره را درست کنید.

خواص حریره بادام:

برای آگاهی از خواص حریره بادام باید خواص ترکیبات آن را بدانیم

خواص آرد برنج:

یکی از اصلی‌ترین مواد در تهیه حریره بادام، آرد برنج است.آرد برنج دارای پروتئین گیاهی، کربوهیدرات، ویتامین گروه ب و آهن است. این ویتامین‌ها در رشد و سلامت کودک نقش مهمی دارند. همچنین کلسیم موجود در آرد برنج موجب تقویت و استحکام استخوان‌های نوزاد می‌شود.

خواص بادام موجود در حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه:

بادام شامل فیبر و انواع ویتامین و مواد معدنی و فسفر است. فسفر برای رشد مغز و باهوش شدن کودک بسیار مهم است. بادام خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. ابن خاصیت ایمنی بدن نوزاد را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

در کل با توجه به ترکیبات حریره بادام می‌توان به سه خاصیت مهم اشاره کرد:

تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد:

به دلیل وجود ویتامین‌های موجود در ترکیبات حریره بادام و خاصیت آنتی اکسیدانی بادام که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود.

تقویت استخوان‌ها و رشد کودک:

به دلیل وجود کلسیم موجود در شیر و آرد برنج که نقش بسزایی در استحکام استخوان‌ها و رشد کودک دارند.

تقویت هوش و مغز نوزاد:

به دلیل وجود فسفر، مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری در ترکیبات حریره، مصرف آن باعث تقویت هوش نوزاد میشود. همچنین از بروز آلزایمر در بزرگسالی جلوگیری می‌کند.

از چه ماهی غذای کمکی نوزاد را شروع کنیم؟

6 ماهگی سن شروع غذای کمکی است. اما در صورت داشتن رفلاکس و عدم وزنگیری خوب نوزاد طبق نظر پزشک می‌توان از 5 ماهگی غذای کمکی را شروع کرد.

بهترین غذای کمکی برای نوزاد فرنی است یا حریره بادام؟

فرنی و حریره بادام هر دو غذاهای کمکی مفید و سازگار با دستگاه گوارش نوزاد هستند.

قیمت حریره بادام نستله و سایر مارک‌ها:

غذای مکمل کودک نیمه آماده در فرایند تولید و نگهداری هزینه‌هایی دارد که روی قیمت اثر دارد. تقریبا یک قوطی 200 گرمی حریره بادام 200 هزار قیمت دارد.

خرید اینترنتی حریره بادام و غذای کودک:

غذا، دارو و هر گونه مکملی که به کودک می‌دهید باید از جای مطمئن تهیه شود. گاه حریره بادام و سایر انواع مکمل غذایی مانند سرلاک در خرید حضوری کمیاب می‌شود و نیاز به خرید آنلاین است. در این صورت از سایت‌های معتبر با امکان برگشت کالا خرید کنید و نظرات سایر خریداران را بخوانید.

سخن آخر

با ورود کودک به شش ماهگی غذای کمکی نوزاد شروع می‌شود. توجه به سلامت و مفید بودن غذاهای کمکی در این سن لازمه سلامت همیشگی و رشد خوب کودک است. دستگاه گوارش کودک در این سن حساس است و باید با دقت کامل مواد غذایی را برای او انتخاب کرد. حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه یکی از بهترین انواع غذای کمکی نوزاد است.

7 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.