خرید 10 مدل دندان گیر نوزاد ژله ای، سیلیکونی و چوبی

4.8/5 - (103 امتیاز)

اگر شما یک نوزاد 4 تا 7 ماهه در خانه دارید، حتما با چالش جدیدی روبه‌رو خواهید شد. معمولا نوزادان در این چند ماه دندان در می‌آورند و این مرحله برای آن‌ها خوشایند نیست. والدین باید قبل از شروع این مرحله از زندگی نوزادشان درباره آن دانش کافی داشته باشند. خارش و سوزش لثه‌ها، بی‌قراری، گریه و تب از جمله سختی‌های این چند ماه برای نوزاد است و شما به عنوان والدین نگران او هستید و به دنبال راه حل برای تسکین درد او می‌گردید. یکی از کارهایی که برای تسکین درد نوزاد که در این مدت می‌توانید انجام دهید خرید یک دندان گیر نوزاد است.

نحوه‌ی کار دندان گیر این‌گونه است که وقتی کودک در لثه احساس خارش و درد داشته باشد، دندان گیر را با فشار گاز می‌گیرد و بر روی لثه‌های خود می‌کشد و این فشار متقابل روی ورم لثه‌هایی که می‌خواهد جوانه بزند درد او را تسکین می‌دهد. همچنین دندان گیر عمل ماساژ را روی لثه‌های نوزاد انجام می‌دهد و این کار به صورت موقت او را آرام می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از داندان گیر این است که نوزاد برای رهایی از خارش لثه از هر چیزی که در اطرافش باشد استفاده نمی‌کند و احتمال وارد شدن مواد آلوده و آسیب‌زا به بدن نوزاد کمتر می‌شود.

 

پیشنهاد ما

دندان گیر جغجغه ای مایا

مشخصات:

  • ابعاد 2 × 10 × 10 سانتی‌متر
  • وزن 50 گرم
  • فاقد BPA

این مدل دو کاربرد دارد. هم دندان گیر است و هم جغجغه. کودک با فشار دادن آن بر روی لثه‌هایش خارش و درد ناشی از در آوردن دندانش کاهش پیدا می‌کند و با صدای جغجغه‌ای آن نیز سرگرم می‌شود. جنس این محصول پلاستیک است و از ویژگی‌های مثبت آن فاقد BPA بودن است. این محصول به راحتی قابلیت استریل شدن دارد. در سه رنگ آبی، آبی آسمانی و قرمز موجود است.

دندان گیر کودک وی کر مدل آدمک

مشخصات:

  • ابعاد 8x5x1 سانتی‌متر
  • وزن 30 گرم
  • مایع خنک کننده لثه ندارد

جنس این دندان گیر سیلیکون است. امروزه سیلیکون از محبوب‌ترین جنس‌ها برای تولید لوازم بهداشتی نوزاد است. از ویژگی های مثبت این محصول طرح زیبا و وزن سبک آن است. نوزاد با کشیدن دندان گیر احساس تسکین می‌کند. برند وی کر از بهترین برندهای تولید کننده دندان گیر نوزاد است.

مشخصات:

  • ابعاد 8 ×‌ 5.5 سانتی‌متر
  • وزن 21 گرم
  • مایع خنک کننده لثه ندارد

جنس این دندان گیر سیلیکون است. وزن سبک، ابعاد کوچک و جنس سیلیکونی نرم، از جمله امتیازات این کار به شمار می‌آیند. این محصول قابل استریل شدن است. قبل از استفاده 5 دقیقه آن را در آب بجوشانید. این مدل از دندان‌گیر برند «بیبی‌لند» با وزن 21 گرم، بسیار سبک و کم‌حجم است. بر روی آن برجستگی‌هایی است که لثه نوزاد را ماساژ می‌دهد.

دندان گیر و جغجغه همراه 2 عدد قفل کابینت

مشخصات:

  • ابعاد 5 × 14 × 15 سانتی‌متر
  • وزن 70 گرم
  • فاقد BPA

هنگام جوانه زدن دندان، کودک بی‌قراری می‌کند و راه حلی ایمن و سالم برای کم کردن درد نوزاد استفاده از دندان گیر است. این محصول طرح و رنگی جذاب دارد. دارای چند رنگ است و مهارت‌های شناختی کودک را در خصوص تنوع رنگ تقویت می‌کند. این محصول صدا دار است و مانند جغجغه کودک را سرگرم می‌کند. از مواد درجه یک و کاملا بهداشتی و فاقد BPA ساخته شده است. این محصول تست شده تحت استانداردهای بین المللی و گواهینامه CE است. به همراه این محصول دو عدد قفل کابینت کودک جهت بستن درب های کابینت و یا کشوها هدیه می‌گیرید. این دندان گیر دارای دارای مایع خنک کننده لثه است.

دندانگیر دکتر براونز طرح توت فرنگی

مشخصات:

  • ابعاد 1×7×8 سانتی‌متر
  • وزن 40 گرم
  • جنس سیلیکون

این محصول از از سیلیکون رابر 100% با گرید غذایی (بدون ضرر برای کودکان) تشکیل شده است. از ویژگی‌های مثبت آن فاقد BPA بودن، طرح‌ و رنگ جذاب و سرگرم کننده جهت آشنایی بیشتر کودک با اشکال و اشیاء، دارای برآمدگی‌ها در اشکال مختلف جهت ماساژ و متعادل‌سازی فشار لثه‌ها در طول دوره رشد دندان‌ها، ماساژور و تسکین دهنده همه دندان‌های جلویی، کناری و پشتی کودک و طراحی استاندارد جهت قرارگیری راحت در دست کودک است.

مشخصات:

  • ابعاد 10*10*1 سانتی‌متر
  • وزن 20 گرم
  • جنس سیلیکون

این محصول از نوع دارای آب است. دندانگیر مایعدار قابل استفاده در یخچال می باشد که با سرد شدن دندانگیر میزان التهاب لثه های کودک کاهش می یابد. طراحی این محصول امتیاز بالایی دارد و نوزاد به راحتی آن را در دست می‎‌گیرید. این محصول قابل استریل شدن است. قیمت آن بسیار کم و مناسب است و ارزش خرید نسبت به قیمت آن بسیار است.

مشخصات:

  • ابعاد 10.5x10x1.5 سانتی‌متر
  • وزن 40 گرم

این مدل طرح و رنگی بسیار جذاب دارد. جنس آن پلاستیک مرغوب است و فاقد BPA است. استفاده از آن برای نوزاد به دلیل وزن سبک بسیار راحت است و درد ناشی از در آوردن دندان را تسکین می‌دهد. این محصول دارای مایع است و قابلیت استریل شدن دارد.

دندانگیر کودک طرح دستکش

مشخصات:

  • ابعاد 9*6*2 سانتی‌متر
  • وزن 24 گرم
  • مناسب برای 3 تا 12 ماهگی

این مدل دندان گیر بسیار برای نوزاد کاربرد دارد. به صورت دستکش است آن را در دست نوزاد می‌کنید و خطر گاز گرفتن دست توسط نوزاد و همچنین افتادن دندان گیر روی زمین و آلوده شدنش وجود ندارد. این محصول از جنس پارچه و پلاستیک است. پلاستیک آن فاقد BPA است. قسمت پایین دستکش جنس پارچه ای است. قسمت پایین دستکش دارای یک قسمت با بست چسبی با قابلیت باز و بسته شدن جهت تنظیم سایز دور مچ نوزاد است. قسمت بالای دستکش جنس پلاستیک نرم با برجستگی است.

انواع دندان گیر نوزاد و بهترین دندان گیر برای نوزاد:

دندان گیر پلاستیکی:

ماده سازنده این مدل دندان گیر پلاستیک است. اما همان‌طور که می‌دانید در ساختار بعضی پلاستیک‌ها ماده‌ای به نام BPA وجود دارد که برای سلامتی نوزاد مضر است. شما در هنگام خرید پستانک، شیشه شیر و دندان گیر باید به نبود این ماده در آن توجه کنید. امروزه میزان استفاده از دندان گیر پلاستیکی بسیار کم شده است.

دندان گیر سیلیکونی:

این دندان گیر ساختار نرم و انعطاف‌پذیری دارد. گاز زدن آن برای نوزاد بسیار خوشایند است. و به تسکین درد نوزاد کمک می‌کند. این نوع دندان گیر به لثه‌‌ها و به سلامتی نوزاد شما آسیبی نمی‌رساند. استفاده از دندان گیر سیلیکونی امروزه محبوبیت خاصی دارد.

دندان گیر چوبی:

بهترین دندان گیر برای نوزاد دندان گیر چوبی است. این مدل سالم ترین نوع در بین دندان گیرها است. مدل چوبی بر خلاف مدل پلاستیکی طبیعی هستند و از مواد با رنگ شیمیایی در آن استفاده نشده است لذا ضرری برای نوزاد ندارد. فقط باید حواستان به کناره و لبه‌های آن باشد که کاملا صاف باشد و دارای خراش یا بریدگی نباشد و لثه نوزاد را اذیت نکند و به آن آسیب نرساند.

دندان گیر پارچه‌ای:

یکی از جدیدترین مدل‌ها نوع پارچه‌ای است. این مدل از پارچه کاملا طبیعی مانند کتان تولید شده است و درون آن ماده‌ای ژله‌ای طبیعی وجود دارد. شست‌شوی این مدل کمی زمان بر است.

دندان گیر ژله ای:

این مدل نیز شبیه مدل سیلیکونی است اما کیفیت بهتری دارد و قابل سرد شدن است.

نکات مهم در رابطه با خرید و استفاده دندان گیر ها:

اندازه دندان گیر نوزاد:

سایز دندان گیر کودک بسیار مهم است. دندان گیر نباید آنقدر کوچک باشد که به راحتی وارد حلق نوزاد شود و او را خفه کند. همچنین نباید آنقدر هم بزرگ باشد که کودک مجبور باشد بیش از اندازه دهانش را باز کند و به کناره‌های لبش آسیب وارد شود. و طوری نباشد که کودک نتواند آن را به لثه‌های عقبی خود بکشد.

عدم فریز کردن دندان گیر:

اگرچه سرما باعث کاهش ورم لثه‌ها و کاهش درد می‌شود، اما متخصصان کودک فریز کردن دندان گیر کودک را توصیه نمی‌کنند. زیرا لثه‌های نوزاد بسیار حساس هستند و با سرمای شدید آسیب می‌بینند و ممکن است موجب کبودی لثه‌های کودک شما بشود.

دندان گیرهای حاوی مایع استفاده نکنید:

درون بعضی از دندان گیرها با مایع پر شده است. این نمونه‌ها برای نوزاد خطرناک است. لثه‌های نوزاد به دلیل جوانه زدن دندان بسیار تیز هستند و امکان دارد در دندان گیر پارگی ایجاد کنند، بنابراین امکان خفگی و یا مسموم شدن با آب داخل دندان گیر برای نوزاد وجود دارد.

دندان گیر بدون قطعات ریز و بدون زنجیر استفاده کنید:

وجود قطعات ریز که برای زیبایی ظاهری دندان گیر استفاده می‌شود خطر خفگی نوزاد را به همراه دارد پس سعی کنید از این نمونه‌ها استفاده نکنید. همچنین بعضی از مدل‌های آن دارای زنجیر هستند، این مدل نیز خطرناک است زیرا امکان دارد زنجیر دور گردن نوزاد بپیچد و او را خفه کند.

فواید استفاده از دندان گیر:

  • دندان گیر به کاهش درد و التهاب لثه نوزاد کمک می‌کند.
  • نوزاد برای تسکین درد دست خود یا دیگران را گاز نمی‌گیرد.
  • نوزاد برای تسکین درد هر چیزی را که روی زمین باشد در دهان خود فرو نمی‌کند و دهان خود را آلوده نمی‌کند.

انواع مدل دندان گیر:

مدل حلقه‌ای:

این مدل رایج ترین نوع دندان گیر است. استفاده از آن برای نوزاد بسیار راحت است. به راحتی دست خود را در بین حلقه قرار داده و آن را روی لثه هایش می‌کشد. در قسمت درونی دارای شیارهایی است که خارش لثه نوزاد را کم می‌کند.

مدل گیره دار:

این مدل دارای یک گیره برای وصل شدن به لباس نوزاد را دارد و از افتادن آن روی زمین و آلوده شدن مکرر آن جلوگیری می‌کند.

مدل صدا دار (جغجغه) :

این مدل علاوه بر تسکین درد نوزاد با هر بار فشار نوزاد صدا ایجاد می‌کند و نوزاد را سرگرم می‌کند. استفاده از این مدل بسیار بر هوش نوزاد نیز اثر مثبت دارد و امروزه بسیار مدل محبوبی است.

مدل دستکشی:

این مدل به شکل یک دستکش است و شما می‌توانید آن را در دست نوزاد بپوشانید و نوزاد به راحتی آن را روی لثه‌هایش بکشد. از ویژگی‌های مثبت این مدل آن است که نوزاد اشتباهی بجای دندان گیر اگر دست خود را گاز بگیرد دردی حس نمی‌کند.

قیمت دندانگیر کودک:

دندانگیر قیمت بالایی ندارد و بستگی به جنس آن دارد. انواع چوبی دندان گیر قیمت و کیفیت بالاتری دارند.

سخن آخر

شما به عنوان مادر و پدر در دوران نوزادی فرزند دلبندتان با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستید. دندان در آوردن یکی از آن‌هاست. در این دوران نوزاد اذیت می‌شود و بی‌قراری می‌کند، پس حتما به فکر خرید دندان گیر باشید. استفاده از دندان گیر مزایای زیادی دارد. ما به شما توصیه می‌کنیم چند مدل دندان گیر در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف خریداری کنید تا علاوه بر تسکین درد نوزاد،مهارت‌های شناختی او نیز در رابطه با تفاوت رنگ و طرح رشد کند.

6 نظر

    1. Dr.jelaly پاسخ

      دندان گیر نوزاد به هیچ عنوان نباید برای سلامتی نوزاد مضر باشه , من جنس سیلیکونی رو از نظر سلامتی شیمیایی و از نظر شکل گیری ظاهری دندان به همه توصیه می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.