راهنمای تخصصی انتخاب بهترین شامپو برای پرپشت شدن مو

بهترین شامپو برای پرپشت شدن مو
3.5/5 - (2 امتیاز)

ریزش مو دلایل مختلفی دارد و اگر از فاکتور ژنتیک چشم پوشی کنیم، حتما یک جای کار در تغذیه و سبک زندگیتان می‌لنگد و باعث کم پشت شدن موها می‌شود. شکنندگی، بد حالتی و سرانجام کاهش موها بر اثر ریزش مداوم امری تدریجی است و بانوان و آقایان به یک نسبت اما به اشکال متفاوتی آن را تجربه می‌کنند. مهم راهکارهای پیشگیرانه‌ای است که جهت جلوگیری از ریزش و تقویت موها به کار می‌بریم. اگر به دنبال خرید شامپو برای پرپشت شدن مو هستید این مقاله را از دست ندهید.

انواع بهترین شامپو برای پرپشت شدن مو اولین درمانی است که جهت درمان درد ریزش و کم پشت شدن موها به ذهن می‌رسد. حتی شامپوها به تنهایی می‌توانند به سبب عوامل شیمیایی و ترکیبات به کار رفته زمینه ریزش مو را فراهم کنند. پس اولین گام بعد از اصلاح تغذیه و سبک زندگی، تجدید نظر در انتخاب شامپویی است که به صورت روزمره استفاده می‌کنیم.

شامپوهای زیادی با ادعای کاهش ریزش، تقویت و تغذیه مو در بازار وجود دارند. شاید اعتماد کردن به این برچسب‌ها کار ساده‌ای نباشد؛ اما در عوض می‌توانید بعد از مرور راهنمای امروز مامان لیست ترکیبات، PH و خواص شامپوی مورد نظرتان را با دقت بیش‌تری ارزیابی و سپس اقدام به خرید کنید.

معرفی و بررسی انواع شامپو برای پرپشت شدن مو

مدل پر فروش

شامپو پروتئینه جوانه گندم سینره مدل Wheat Germ

مشخصات محصول

  • ویژگی: تقویت کننده مو
  • ویتامین/ عصاره: جوانه گندم , ویتامین B5 , ویتامین E

همه چیز از جمله PH، چربی سر و نحوه شانه کشی موها روی حجم موها موثر هستند. شامپو پروتئینه جوانه گندم سینره یک شوینده کامل و حاوی سورفاکتانت آنیونی ملایم است که همزمان با افزایش رطوبت، حجم و مقاومت موها را افزایش می‌دهد.

اگر عادت به شستشو روزانه موها دارید شامپو تقویتی سینره بدون تحریک پوست خاصیت پاک کنندگی مطلوبی برای انواع موها دارد.

شامپو تقویت کننده شون مدل Herbamix

مشخصات محصول

  • ویژگی: تقویت کننده مو
  • ویتامین/ عصاره: عصاره گیاهان مفید طب سنتی

عصاره‌های گیاهی بهترین ترکیبات ممکن برای کاهش اثرات مضر و تحریک کننده انواع شامپو هستند. شامپو تقویت کننده شون ترکیبی از گیاهان موثر در طب سنتی است که همزمان با تقویت مو از پوست سر محافظت می‌کند.

شامپو مو آلپسین مدل Caffeine C1

مشخصات محصول

  • ویژگی: تقویت کننده مو، ضد ریزش و حجم دهنده
  • ویتامین/ عصاره: کمپلکس کافئین و نعناع

ترکیبات و محلول‌های زیادی با کافئین و برای جلوگیری از ریزش مو در بازار وجود دارند. شامپو مو آلپسین مدل Caffeine C1 ترکیبی از محلول‌های تقویتی و یک شستشو دهنده ملایم بر پایه نعناع و کافئین است.

کافئین به کار رفته در این محصول به بهبود خونرسانی کمک و اثرات تستوسترون را خنثی می‌کند. این شامپو با تامین انرژی موها به افزایش ضخامت و حجم دهندگی آن‌ها کمک می‌کند.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش جوانه گندم سریتا مدل Wheat Gream

مشخصات محصول

  • ویژگی: تقویت کننده مو، ضد ریزش
  • ویتامین/ عصاره: جوانه گندم

جوانه گندم از گیاهان موثر بر بهبود جریان خون و انرژی رسانی به فولیکول موها است. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا با عصاره جوانه گندم فرموله شده که علاوه بر تامین املاح مورد نیاز، به افزایش ضخامت ساقه مو در دراز مدت کمک می‌کند.

شامپو حجم دهنده فولیکا

مشخصات محصول

  • ویژگی: حجم دهنده موهای نازک
  • ویتامین/ عصاره: بومادران و ویتامین B5

شامپو حجم دهنده فولیکا یک فرمول منحصر به فرد برای پرپشت‌تر نشان دادن موها است. این شامپو از پلیمر سیلیکونی حاوی پلی کواترنیوم تشکیل شده که با ایجاد یک لایه دور ساقه مو، موهای نازک را ضخیم‌تر جلوه می‌دهد.

ترکیب اصلی این شامپو گیاه بومادران است که با تقویت موها از شکنندگی و ریزش جلوگیری می‌کند.

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow

مشخصات محصول

  • ویژگی:تقویت‌کننده و ضد ریزش موهای آسیب دیده
  • ویتامین/ عصاره: ندارد
نقاط قوت
  • بدون پارابن و سولفات

کنترل چربی و ترشحات غدد روی سر یکی از راه‌های تقویت و پرپشت شدن موها است. شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت با فرمولاسیون عاری از مواد مضر نظیر سولفات و پارابن به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

این شامپو ارگانیک و ملایم را با رویکرد پیشگیری از سفید شدن موها می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید.

شامپو حجم دهنده و ضخیم کننده مو هیدرودرم مدل Collagen KT

مشخصات محصول

  • ویژگی: حجم دهنده
  • ویتامین/ عصاره: کلاژن و کراتین
نقاط قوت
  • ضد آلودگی هوا

کلاژن مهم‌ترین ترکیب برای بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده است. شامپو حجم دهنده و ضخیم کننده مو هیدرودرم حاوی کلاژن و کراتین بوده و فرمولاسیون تقویتی آن برای موهای نازک و کم پشت توصیه شده است.

یکی از نقاط قوت این محصول پاک کنندگی عمیق و فرمولاسیون ضد آلودگی آن است.

شامپو حجم دهنده آردن مدل هرباسنس

مشخصات محصول

  • ویژگی: حجم دهنده
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E , ویتامین B5
نقاط قوت
  • حاوی فیلترهای ضد آفتاب جهت محافظت از مو در برابر اشعه های مضر نور خورشید

شامپو حجم دهنده آردن مدل هرباسنس کمپلکس قدرتمندی از ویتامین‌های ضروری برای مو و فیلترهای ضد آفتاب است. استفاده مداوم از این شامپو به افزایش تدریجی ضخامت و استحکام مو کمک می‌کند و درخشندگی سابق را به موها برمی‌گرداند.

شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل Nutrisol

مشخصات محصول

  • ویژگی: حجم دهنده
  • ویتامین/ عصاره: کافئین

با یک شامپو ایرانی و مقرون به صرفه هم می‌توانید موهایی حجیم و خوش حالت داشته باشید. شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل Nutrisol فرمول قوی و محرک موها با عصاره کافئین است که به افزایش ضخامت مو کمک می‌کند. این محصول فاقد پارابن و سایر مواد محرکی است که در دراز مدت باعث ریزش مو می‌شوند.

شامپو حجم دهنده مناسب برای موهای چرب آدرا مدل Richness

مشخصات محصول

  • ویژگی: حجم دهنده، کاهش دهنده چربی، براق کننده
  • ویتامین/ عصاره: فلفل

عصاره فلفل از معدود ترکیباتی است که به افزایش جریان خون و کنترل چربی سر به طور همزمان کمک می‌کند. شامپو حجم دهنده آدرا با عصاره فلفل فرموله شده و اگر موهایی چرب دارید این محصول با بهره مندی از عصاره گیاهی به کنترل تولید سبوم کمک می‌کند.

عصاره فلفل حاوی پتاسیم، منیزیم، آهن و ویتامین‌های C و K است و بدون ایجاد موخوره و شکنندگی، رطوبت موها را تامین می‌کند.

شامپو حجم دهنده فیتو مدل Phytovolume

مشخصات محصول

  • ویژگی: تقویت‌کننده، ترمیم کننده، براق کننده، حجم دهنده
  • ویتامین/ عصاره: گیاه پنجه ای و بومادران

با هر نوع مو می‌توانید از خواص حجم دهنده و تقویت کنندگی شامپو حجم دهنده فیتو بهره مند شوید. در فرمولاسیون این شامپو از عصاره کیتین و گیاه بومادران استفاده شده که استفاده دراز مدت از آن تار موها را ضخیم می‌کند.

شامپو تقویت کننده مو اسکالیپا

شامپو پرپشت کننده مو؛ از شایعات تا حقیقت

شامپوها با برچسب‌های زیادی تولید می‌شوند؛ مثل شامپوهای ضد شوره سر که دیدگاه‌های ضد و نقیضی درباره آن‌ها وجود دارد. اما بحث تقویت، آبرسانی و تغذیه موها موضوع متفاوتی است که باید با چشمانی بازتر و آگاهی بیش‌تر بدان نگاه کنیم.

حقیقت این است که هیچ شامپویی نمی‌تواند فولیکول از دست رفته یا غایب موها را برگرداند و حجم اولیه موهای شما را به طور کلی تغییر دهد. برخی از ترکیباتی که برای تغذیه موها استفاده می‌شوند اگرچه نقش تحریکی دارند اما نمی‌توانیم از آن‌ها انتظار معجزه داشته باشیم.

اثرگذاری شامپوهای پرپشت کننده مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اولین مورد نحوه استفاده شما از شامپو و دوره زمانی بستگی دارد که انتظار دارید بعد از سپری شدن آن شاهد پرپشت شدن موها باشید. مهم‌تر این که پرپشت شدن موها تعاریف مختلفی دارد و حتما به معنای رشد فولیکول جدید روی پوست سر نیست. مثلا انواع شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی که با عدم تحریک پوست میزان ترشح چربی و شوره را کنترل کنند به نحوی شامپو پرپشت کننده مو به شمار می‌روند!

با این اوصاف اگر به دنبال ترکیب جادویی برای افزایش چشمگیر حجم موها هستید احتمالا مصرف این شامپوها نتیجه‌ای ندارد. در عوض با اصلاح عادات شستشو و مصرف شامپو مناسب می‌توانید از طبیعت زنده و سالم موها حفاظت کنید و به این ترتیب مطمئن شوید که تغذیه شما به طور مستقیم به تغذیه و رشد موها کمک می‌کند.

ترکیبات سمی شامپوها و کمک به رشد مو

همین که ساقه موها از ترکیبات شیمیایی و مضر برخی از شامپوها در امان بمانند فرصتی دوباره برای رشد و پرپشت شدن آن‌ها فراهم می‌شود. حتما تا به حال بارها و بارها نام شامپوهای بدون سولفات را شنیده‌اید. شامپوهایی که با حذف سولفات و حداقل ده ماده مضر دیگر موها را احیا می‌کنند.

فرمالدهید، پارابن و فتالات از ترکیبات سمی دیگری هستند که بهتر است از رژیم شستشو و مراقبت از موها حذف شوند. مهم‌ترین اثر این ترکیبات خشکی، کاهش رطوبت و شکنندگی موها است. بعد از مدتی با شستشو ملایم موها به وسیله شامپوهای فاقد سولفات همزمان با اثرات پاک کنندگی شاهد بازسازی و رشد دوباره ساقه موها خواهید بود.

آشنایی با ترکیبات محرک رشد موها

اکثر شامپوهایی که برای پرپشت شدن موها تولید می‌شوند ترکیبات مشابه و قابل پیش بینی دارند. شاید بد نباشد با شناخته شده‌ترین ترکیباتی که امروزه در شامپوها برای تحریک رشد موها استفاده می‌شوند بیش‌تر آشنا شوید:

بیوتین برای تضمین سلامت پوست و مو

قرص بیوتین را احتمالا پیش ازاین برای سلامتی و بهبود رشد مو و ناخن مصرف کرده باشید. شامپوهای حاوی بیوتین هم با همین هدف فرموله می‌شوند. بیوتین نقش مهمی در شکل گیری و تولید کراتین دارد و همانطور که می‌دانید کراتین ساختار اصلی موها را تشکیل می‌دهد. خیلی از شامپوهای ترمیم موهای خشک و وز هم حاوی بیوتین و سایر ویتامین‌های گروه B هستند.

نیاسین برای تغذیه و انرژی رسانی به موها

برای انتقال انرژی نهفته در غذاها و به مصرف رسیدن آن توسط سلول‌های بدن ویتامین‌ها از جمله نیاسین نقش حیاتی دارند. نیاسین جریان خون را در محل فولیکول موها تقویت و به بازسازی DNA کمک می‌کند. حتی اگر از نیاسین به صورت ویتامین خالص و موضعی استفاده شود به مرور زمان اثرات خود را در درازمدت نشان می‌دهد.

کافئین برای تحریک ریشه آسیب دیده مو

کافئین به جنگ هورمون‌های درون زاد می‌رود و اثرات ناگوار آن‌ها را روی رشد مو خنثی می‌کند. البته در برابر نحوه مصرف کافئین و اثرگذاری آن به صورت موضعی روی رشد مو تردید وجود دارد. مصرف کافئین به تنهایی روی خونرسانی و تحریک رشد فولیکول مو ثابت شده است.

روی برای کاهش شوره سر

املاح و ترکیبات معدنی از جمله روی هم در بسیاری از شامپوهای پرپشت کننده مو وجود دارند. مزیت اصلی روی کنترل تولید شوره است و احتمالا ترکیبات آن را در انواع شامپوهای مخصوص رشد سریع مو یا ضد ریزش دیده باشید. در هنگام خرید شامپو برای پرپشت کردن مو از وجود روی در ترکیبات آن اطمینان حاصل کنید.

عصاره‌های گیاهی ضد التهاب در شامپو برای پرپشت شدن مو

همه شامپوهایی که با برچسب گیاهی تولید می‌شوند حاوی ترکیبات ارگانیک هستند که به نظر می‌رسد مهم‌ترین هدف استفاده از آن‌ها کاهش التهاب و رشد طبیعی موها باشد. به هر حال پیرامون خلوص و اثرگذاری این عصاره‌های گیاهی بر پرپشت شدن موها همچنان تردید وجود دارد.

قیمت شامپو تقویت کننده و پرپشت کننده مو:

با توجه به ایرانی یا خارجی بودن شامپو و برند آن قیمت‌ها نیز متفاوت است. قیمت این شامپوها از شامپوهای معمولی کمی بالاتر است اما در کل قیمت بالایی ندارند.

سخن آخر

کم حجم بودن موها در خیلی از اوقات زمینه وراثتی دارد. با این حال اولین روش تقویتی پیشنهادی استفاده از  بهترین شامپو برای پرپشت شدن مو به صورت موضعی است.

اغلب شامپوهای تقویتی مو PH و شویندگی ملایم‌تری دارند. شامپوهایی که در کنار عصاره‌های طبیعی نظیر کافئین فاقد پارابن و سولفات هستند را در اولویت خرید قرار دهید.

6 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.