خداحافظی با ریزش مو: 14 مدل از بهترین شامپو ضد ریزش مو

خداحافظی با ریزش مو
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین شامپو های مخصوص جلوگیری از ریزش مو موجود در بازار

ریزش مو کابوسی است که نه فقط در آقایان، بلکه بانوان هم این روزها به سبب مسائلی مثل آلودگی هوا، کمبودهای تغذیه‌ای و استرس تجربه می‌کنند. خیلی از مواقع مراجعه به پزشک و راهکارهای مکمل هم تاثیر زیادی روی موها ندارد و گره ریزش موها روز به روز کورتر می‌شود. راه پیشنهادی مامان لیست خرید شامپو ضد ریزش مو است.

به جز فاکتورهای غذایی و داخلی، ریزش موها تا حد زیادی به سبک شستشو و استحمام ما بستگی دارد. شامپوها بار سنگینی به ساقه مو تحمیل می‌کنند و خیلی از اوقات استحکام ریشه موها قربانی شستشو عمیق با شامپوها می‌شود. نمی‌دانیم تا چه اندازه گرفتار معضل ریزش مو هستید؛ در هر صورت اولین گام تعویض شامپو و خرید شامپو ضد ریزش مو مناسب است.

شامپوهای ضد ریزش فرمولاسیون متفاوتی نسبت به شامپوهای معمولی دارند. با استفاده از این شامپوها بخشی از ریزش ناشی از شستشو مداوم کاهش می‌یابد. فقط کافی است بهترین محصولی که در بازار وجود دارد را متناسب با جنس موهای خود انتخاب کنید. ما در این مسیر از ابتدا تا انتهای خرید همراهتان هستیم.

پر فروش‌ترین

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا محصولی مشترک برای آقایان و بانوان است. ترکیب اصلی این محصول ویتامین‌های B6 و B7 و عصاره گیاه آرنیکا است که خواص ضد شوره و ضد ریزش برای موها دارند. این شامپو مختص موهای آسیب دیده و نازکی تولید شده که الگوهای ریزش مشخصی در آن‌ها پدیدار شده است. ترکیبات موثر شامپو فولیکا به تقویت پیاز مو و افزایش خونرسانی به نواحی مختلف سر کمک می‌کنند.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره

عملکرد اصلی شامپو ضد ریزش جلوگیری از ریزش مو و تحریک ریشه زایی به واسطه ترکیبات ویتامینه و گیاهی است. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره همین عملکرد را روی انواع موها دارد و مناسب مصرف روزانه بانوان و آقایان تولید شده است.

شامپو ضد ریزش سینره حاوی روی و عصاره Sabal جهت جلوگیری از ریزش مو است. ویتامین E و B5 به کار رفته در این محصول علاوه بر حفظ رطوبت به حذف آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت محصولی دوکاره برای رویش مجدد و جلوگیری از ریزش موهای آسیب دیده است. تمام ترکیبات مضر نظیر پارابن و سولفات در این شامپو حذف شده‌اند و فرمولاسیون ویژه آن به جلوگیری از چرب شدن موها کمک می‌کند.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل Caffeine

کافئین یکی از رایج‌ترین ترکیبات محرکی است که در شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل Caffeine برای تحریک ریشه موها استفاده شده است. این محصول با ویتامین‌های گروه B و عصاره‌های گیاهی غنی شده و از کیفیت مناسبی برخوردار است.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش جوانه گندم سریت

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش جوانه گندم سریتا ترکیبی موثر و منحصر به فرد از خواص مغذی غلات است. این محصول به تقویت پیاز مو کمک می‌کند و عاری از هر نوع ماده مضر نظیر پارابن است. برای بازدهی بیش‌تر دوره مصرف خود را با این شامپو تکمیل کنید.

سورفاکتانت‌ها و ترکیبات صناعی کف زا در شامپو ضد ریزش شون حذف شده‌اند. این محصول ترکیبی موثر برای شستشو روزانه، جلوگیری از ریزش و نرم کردن ساقه موهای بانوان و آقایان است. در شامپو شون از عصاره گیاهانی نظیر رزماری و گل رز استفاده شده که به بهبود گردش خون در نواحی مختلف سر کمک می‌کنند.

شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل Nutrisol

شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل Nutrisol حاوی ماده موثر کافئین برای تحریک پیاز مو و تقویت ساقه‌ها است. این محصول فاقد هر نوع عصاره جانبی بوده و محصولی منحصر به فرد با عملکرد اختصاصی برای تامین انرژی مورد نیاز جهت رشد موها است. فرمولاسیون شامپو نئودرم فاقد پارابن و سایر ترکیبات محرک ریزش مو است.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده موهای چرب استم سل

در شامپو ضد ریزش و تقویت کننده موهای چرب استم سل تمامی عوامل سرطان زا، سولفات و پارابن حذف شده‌ند. این عناصر ممکن است در شامپوهای معمولی وجود داشته باشند اما در این محصول برای کاهش ریزش مو حذف شده‌اند.

عملکرد اصلی شامپو استم سل مهار عامل DHT و کنترل ریزش مو موهای چرب و حساس است. ریزش مو به دنبال کراتینه کردن و هر بار رنگ مو افزایش می‌یابد که توصیه می‌کنیم یک دوره شستشو موها را با این شامپو طبیعی آغاز کنید.

شامپو مو آلپسین مدل Caffeine C1

شامپو مو آلپسین مدل Caffeine C1 کمپلکس موثری از نعناع و کافئین، دو عنصر محرک رشد مو است. این محصول یک ضد ریزش قوی برای کاهش آثار ریزش موی ارثی و اکتسابی است. مطابق با دستورالعمل محصول لازم است در هر بار شستشو حداقل دو دقیقه موها را با شامپو ماساژ دهید. کراتین به کار برده شده در این محصول علاوه بر جلوگیری از ریزش و افزایش حجم و تقویت ساقه مو کمک می‌کند.

شامپو ضد ریزش مو سان سیلک مدل Hair Fall

شامپو ضد ریزش مو سان سیلک مدل Hair Fall خاص موهای شکننده تولید شده است. این محصول ترکیبی غنی شده از سویا و کمپلکس‌های ویتامینه است. برای جلوگیری از ریزش و شکل گیری ساختار طبیعی موها دوره مصرف را کامل کنید.

شامپو ضد ریزش مو کامان مدل Fall stop

شامپو ضد ریزش مو کامان مدل Fall stop محصولی فاقد سولفات و پارابن است که برای تاثیرگذاری 98 درصدی موها طی یک هفته تولید شده است. رمز اثرگذاری این شامپو استفاده مداوم از آن است. ترکیبات اصلی این شامپو شامل کافئین، روی و بیوتین هستند که ریشه زایی موها را تحریک می‌کنند.

شامپو ضد ریزش چطور به کاهش ریزش کمک می‌کند؟

شامپوهای زیادی در بازار به عنوان محصولات طبی و تخصصی به فروش می‌رسند. مثلا بعضی از انواع شامپو ضد شوره که در بازار وجود دارند ممکن است برچسب ضد ریزش هم داشته باشند. اما خیلی از شامپوها ممکن است استانداردهای یک محصول ضد ریزش را نداشته باشند. فکر می‌کنید با شامپو ضد ریزش چطور می‌توانید از ریزش موها جلوگیری کنید؟

فرمولاسیون بدون سولفات شامپوهای ضد ریزش

چیزی که باعث می‌شود درباره یک شامپو احساس خوشایندی داشته باشیم حجم زیادی از کف است که در اثر مالش روی ساقه موها احساس می‌کنیم. اما این کف فراوان که ناشی از سولفات است برای موها در گذر زمان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

انواع شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی در دسته شامپوهای ضد ریزش قرار می‌گیرند. سولفات اگرچه شستشو عمیقی به خصوص برای موهای چرب دارد اما همزمان با حذف آلودگی‌ها پروتئین‌های حیاتی بافت موها را از بین می‌برد.

ترکیبات فاقد پارابن در شامپوهای ضد ریزش

پارابن یکی از ترکیبات پنهانی است که در اکثر نرم کننده و شامپوها برای افزایش مدت زمان نگهداری و انقضا محصول استفاده می‌شود. این ترکیب یکی از مهم‌ترین عواملی است که تولیدکنندگان در طراحی شامپوهای ضدریزش حذف کرده‌اند.

حذف فتالات در تولید شامپو ضد ریزش

فتالات یکی از ترکیباتی است که باعث می‌شود شامپوها حالت ژله‌ای به خود بگیرند. ترکیباتی که خاصیت روغنی و بدون بود دارند و ممکن است تولیدکننده از آن‌ها به عنوان عصاره‌ استفاده کرده و نام ببرد. اخیرا ارتباط جدی بین ریزش مو در بانوان و آقایان و فتالات دیده نشده؛ اما در شامپوهای ضد ریزش شناخته شده این ترکیب حذف شده است.

شناخت ترکیبات موثر در انواع شامپوهای ضد ریزش

  • بر جز حذف عناصر مضری که ریزش مو را تشدید می‌کنند، برخی از ترکیبات به شامپوهای ضد ریزش اضافه شده‌اند تا ریشه و ساقه موها تقویت شوند. این عناصر را بسته به برند تولید کننده می‌توانید روی مشخصات و ترکیبات مشاهده کنید:
  • زغال فعال و سالیسیلیک اسید: این دو ترکیب به رشد سالم موها کمک می‌کنند و فولیکول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کنند. برخی از شامپوها به عنوان شامپو زغال فعال تولید می‌شوند اما در اصل خاصیت ضد ریزش دارند.
  • کافئین، روی، بیوتین، کلاژن و کراتین: این ترکیبات به تقویت ساقه مو کمک می‌کنند. در خیلی از شامپوهایی که برای موهای حساس و آسیب دیده تولید می‌شوند ممکن است این عصاره‌ها را ببینید.
  • پروتئین برنج، زنجبیل و نعناع: این دو گیاه به افزایش خونرسانی در موضع کمک می‌کنند. بنابراین می‌توانند به عنوان محرک رشد در ترکیبات شامپو ضد ریزش استفاده شوند.
  • شی باتر: این ترکیب در انواع کرم مرطوب کننده، آبرسان‌ها، ماسک مو و شامپوها استفاده می‌شود و خاصیت نرم کنندگی دارد..
  • آنتی اکسیدان‌ها و رغن‌های طبیعی: التهاب و خارش ناشی از شوره سر با این ترکیبات التیام می‌یابد.

راهنمای خرید شامپو ضد ریزش برای موهای چرب

این نوع مو به سبب بافتی که دارد سنگین می‌شود و به شستشو و مراقبت بیش‌تری نیاز دارد. شامپوهای ضد ریزش خارجی که برای موهای چرب تولید می‌شوند معمولا یک برچسب نشانگر PH بالانس شده دارند. به این ترتیب محیط موها به واسطه شامپو تغییر نمی‌کند و همه چیز متناسب با اسیدیته موهای شما تولید شده است. افرادی که موهای چربی دارند استفاده از شامپوهای بدون سولفات را باید در اولویت قرار دهند.

راهنمای خرید شامپو ضد ریزش برای موهای خشک و معمولی

PH موهای خشک و معمولی به واسطه استفاده مداوم از انواع ژل، تافت، ماسک و کرم مو تغییر می‌کند. چربی پوست در موهای خشک از بین رفته و به همین دلیل یکی از شکایات این افراد پوسته و شوره‌های زیاد کف سر است.

برای حمایت از موهای خشک و معمولی که در اثر شستشو با شامپوهای معمولی شکننده شده‌اند از شامپوهایی با پایه گیاهی استفاده کنید. برخی از شامپوهای ضد ریزش حاوی آلوئه ورا، روغن جوجوبا و ترکیباتی هستند که چربی پوست سر را حفظ می‌کنند. به مرور زمان به واسطه استفاده از ترکیبات نرم کننده و معتدل مشکل وز شدگی و حجیم شدن موهای خشک برطرف می‌شود.

بهترین مارک شامپو ضد ریزش خارجی:

ایوروشه یکی از بهترین مارک‌های تولید شامپوی ضد ریزش است که تولید کشور فرانسه است.

بهترین مارک شامپو ضد ریزش ایرانی:

شامپو ضد ریزش فولیکا یکی از بهترین مارک‌های تولید شامپوی تقویتی و ضد ریزش است.

قیمت بهترین شامپو ضد ریزش مو:

با توجه به حجم و ایرانی یا خارجی بودن قیمت نیز متفاوت است. قیمت این شامپوها از 50 هزار به بالا در بازار وجود دارد.

سخن آخر

استفاده از انواع شامپو ضد ریزش مو بعد از اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی اولویت اصلی در تقویت موهای آسیب دیده و توقف ریزش است. شامپوهای ضد ریزش فاقد سولفات، پارابن و سایر ترکیباتی هستند که به صورت معمول در شامپوها استفاده می‌شوند. برخی از شامپوهای ضد ریزش ترکیبات و عصاره‌های محرک و تقویت کننده مو نظیر کافئین، بیوتین، کراتین و کمپلکس‌های ویتامین B5 دارند.

3 نظر

    1. seyranadnim پاسخ

      ریزش مو علت های فراوانی دارد که مهترین آن ریزش مو ارثی (ژنتیکی) است که تقریبا میتوان گفت راه ۱00٪ برای آن وجود ندارد. اما در دیگر موارد مانند چربی بیش از حد پوست سر یا بیماری های قارچی پوست سر با کمک شامپو مناسب و در برخی موارد دارو می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد.
      شما ابتدا باید دلیل ریزش مو خودتان را بدانید سپس باتوجه به نیاز شامپو مناسب جلوگیری از ریزش مو را انتخاب نمایید

  1. عرفان پاسخ

    ممنون بابت مطالب کاملتون و معرفی بهترین شامپوی ضد ریزش مو
    به دلایل مختلف الان خیلیا این مشکل رو دارن و آشنایی با این محصولات خیلی ضروریه
    خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.