لیست 11 شوینده لباس نوزاد ( مایع لباس نوزاد، صابون بچه، پودر صابون… )

4.6/5 - (13 امتیاز)

حساسیت پوست نوزاد قابل انکار نیست و اولین چیزی که با پوست نوزاد در تماس است لباس‌هایش است. پس شست‌شوی لباس نوزاد را باید با شوینده لباس نوزاد انجام دهید. و از هر‌گونه شوینده دیگر کاملا اجتناب کنید. زیرا این تنها آلودگی نیست که به پوست نوزاد آسیب می‌رساند بلکه مواد شیمیایی و معطر موجود در برخی شوینده‌ها نیز باعث خارش و حساسیت می‌شوند. در انتخاب شوینده لباس نوزاد دقت کنید تا شوینده حساسیت‌زا استفاده نکنید.

بهترین شوینده لباس نوزاد قدرت پاک‌کنندگی کافی را دارد و به دلیل داشتن آنزیم ویژه از ثابت شدن آلودگی و جای لک جلوگیری می‌کند. در برخی از شوینده‌ها مواد نرم‌کننده وجود دارد، که لطافت و سایز و شکل لباس را حفظ می‌کند.

شستن لباس نوزاد برای اولین بار:

همیشه به یاد داشته باشید نو بودن لباس نوزاد به معنای تمیز بودن آن نیست. کوچکترین ماده شیمیایی یا گرد و خاک روی لباس موجب حساسیت پوست نوزاد می‌شود، پس لباس‌های خریداری شده را ابتدا شسته و سپس آبکشی نموده و خشک نمایید تا از بروز آلرژی در نوزاد جلوگیری شود.

نکاتی در مورد شست‌شوی لباس نوزاد:

  • بعضی از لکه‌ها مانند شیر اگر سریع شسته شوند، راحت‌تر پاک می‌شوند.
  • برای پاک کردن لکه ابتدا لباس را با آب سرد بشویید.
  • قبل از شستن لباس نوزاد چه با دست چه با مینی واش دستور‌العمل روی لباس را نگاه کنید.
  • از سفید کننده و وایتکس هرگز استفاده نکنید.
  • لباس را در معرض هوا و زیر آفتاب قرار دهید.
  • کهنه‌های پارچه‌ای را جدا از لباس بشویید.
  • از صابون و شوینده ملایم برای شست‌شو استفاده کنید.
  • می‌توانید از فرچه‌های نرم و کوچک برای شست‌شو استفاده کنید.
  • هرگز لباس نوزاد را با لباس خودتان نشویید.
پیشنهاد ما

مایع لباسشویی صورتی اکتیو مخصوص کودک

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با ماشین لباسشویی
  • مناسب برای: لباس کودک و نوزاد

حجم این شوینده 1500 میلی لیتر است. مایع لباسشویی مخصوص کودک اکتیو (Active) علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالایی که دارد باعث ثابت ماندن و نرمی لباس می‌شود. این مایع به دلیل داشتن آنزیم ویژه، از ثابت شدن آلودگی و جای لک جلوگیری می‌کند و به راحتی آن را از بین می‌برد. مایع لباسشویی کودک، حاوی مواد نرم کننده است که علاوه بر لطافت، از تغییر شکل و سایز لباس او جلوگیری می‌کند.
اگر از این مایع استفاده کنید دیگر نیازی به نرم کننده لباس ندارید. در این مایع از اسانس Hypoallergenic استفاده شده است که برتری آن را نشان می‌دهد. اکتیو از سال 1387 وارد بازار رقابت شد و به دلیل کیفیت بالا، فرمول، اسانس و بسته‌بندی متفاوت خیلی زود جای خود را در سبد خرید خانواده‌های ایرانی باز کرد. این شرکت محصولاتی مانند مایع سفیدکننده، انواع صابون و مایع ظرفشویی، نرم کننده حوله و لباس و ... عرضه کرده است و به یکی از بهترین‌ها در این زمینه تبدیل شده است.

مایع لباسشویی آبی اکتیو مخصوص کودک

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با ماشین لباسشویی
  • مناسب برای: لباس کودک و نوزاد

سازمان غذا و دارو مجوز این شوینده لباس نوزاد را صادر کرده است..قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی دارد. . این مایع به دلیل داشتن آنزیم ویژه، از ثابت شدن آلودگی و جای لک جلوگیری می‌کند و به راحتی آن را از بین می‌برد. مایع لباسشویی کودک، حاوی مواد نرم کننده است که علاوه بر لطافت، از تغییر شکل و سایز لباس او جلوگیری می‌کند. وجود اسانس Hypoallergenic در ترکیبات این مایع، باعث می‌شود پوست حساس کودکان دچار خارش و آلرژی نشود. مایع لباسشویی در حجم 1500 میلی‌لیتر و با رایحه‌ی ملایم و غیر حساسیت‌زا عرضه شده است. با استفاده از مایع لباسشویی اکتیو، نیازی به استفاده از پودر و مایع نرم کننده‌ی لباس نیست. اکتیو سال‌هاست کیفیت خود را در بالاترین درجه حفظ کرده است.

پودر صابون فیروز مخصوص ماشین لباسشویی

مشخصات:

  • وزن: 400 گرم
  • بدون نیاز به نرم‌کننده
  • معطر
  • با کف کنترل شده

شوینده لباس نوزاد باید به گونه‌ای باشد که به بافت لطیف لباس آسیب نرساند. پودر صابون «فیروز» یکی از مواد شوینده‌ای است که تمام ویژگی‌های یک ماده‌ی شوینده‌ی ایده‌آل برای لباس‌های نوزادی را دارد. این پودر برای استفاده در ماشین‌های لباسشویی در نظر گرفته شده است. کیفیت محصولات فیروز سال‌هاست اثبات شده است. کف کنترل‌شده از ویژگی‌های این پودر است که با ترکیب شیمیایی خاص خود حساسیتی برای پوست نوزاد ایجاد نمی‌کند. پس از شست‌وشوی لباس‌های نوزاد توسط پودر صابون فیروز، عطر خاص این پودر به مشام می‌رسد. در هنگام شست‌وشو با این پودر هم جهت حفظ لطافت لباس‌ها نیازی به مواد نرم‌کننده ندارید و خود پودر صابون حاوی این مواد است.

مایع لباسشویی کودک فیروز مدل Blue

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با ماشین لباسشویی
  • مناسب برای: لباس کودک و نوزاد

استفاده از شوینده مایع ارجحیت دارد. این مایع در وزن 2000 گرم تولید شده است. مایع لباسشویی برند «فیروز» با مدل (Blue) عرضه شده است. برای لطافت بیشتر برند فیروز این ماده‌ی شوینده را به صورت پودر تولید نکرده و به صورت یک مایع با نرم کنندگی بالا ارائه می‌کند. این مایع لباسشویی با بسته بندی پلاستیکی به صورت سفید رنگ با دربی به رنگ آبی طراحی شده است. این شوینده لباس نوزاد دارای فرمولی ملایم است که به بافت لباس آسیبی نمی‌زند.

پودر لباسشویی کودک هوم کر مدل Gentle

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با ماشین لباسشویی
  • ارگانیک: خیر

وزن این پودر 500 گرم است. حاوی صابون و سیلیکون با خاصیت نرم کنندگی بالا است که مزیت آن است. دارای اسانس ضد آلرژی است. . پودر لباسشویی کودک هوم کر مدل Gentle یکی از بهترین پودرهای لباسشویی تولیدی است که کیفیت بسیار خوبی داشته و با داشتن پلیمر شستشوی کاملی را برای لباس‌های شما انجام خواهد داد. این شوینده رنگ لباس نوزاد شما را تغییر نمی‌دهد. قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد.

صابون لباسشویی فیروز بسته 4 عددی

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با دست، شستشو با ماشین دستی

در ترکیبات این محصول از روغن نارگیل - روغن پالم - تالو - هیدروکسید سدیم استفاده شده است. بسیار با‌کیفیت بوده و به پوست شما حین شست‌شو و به بافت لطیف لباس آسیب نمی‌رساند. برای شست‌شوی لباس‌های کودک و نوزاد، لباس زیر خانم‌ها، لباس‌های نخی و الیاف پنبه‌ای و پارچه سفید، پرده‌های توری‌، ملحفه‌، لباس‌های پشمی مناسب است. اگر به دنبال یک شوینده لباس نوزاد دستی می‌گردید این برند یکی از بهترین‌ها است.

مایع لباسشویی کودک مالوچسکا مدل sensitive

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با ماشین لباسشویی
  • مناسب برای: لباس کودک و نوزاد

این مایع در حجم یک لیتر تولید شده است. ضد حساسیت است. فاقد هرگونه آنزیم و فسفر است. در ترکیبات آن از نرم کننده استفاده شده است و به بافت لباس آسیب نمی‌رساند. کشور تولید کننده آن اسپانیا است. باعث تثبیت رنگ و درخشندگی و شفاف شدن لباس می‌شود. از مزایای آن قابلیت حل شدن در آب و عدم آسیب رسانی به محیط زیست و آب های زیر‌زمینی است.

مایع لباسشویی کودک هوم کر مدل Improved Formula

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با ماشین لباسشویی
  • ارگانیک: خیر

وزن این محصول 1000 گرم است. محصولات هوم کر قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند. از این مایع لباس‌شویی برای لباس‌های کودکتان می‌توانید استفاده کنید و این شوینده کمک می‌کند تا در عین پاکیزگی لباس‌ها، پوست دلبندانتان آسیبی نبیند و از آن‌ها محافظت شود. برای لباس‌های ظریف و رنگ‌های غیرثابت استفاده از مایع لباس‌شویی مناسب‌تر است. این انتخاب بر عهده شماست و اگر لباس شما زیاد چرک و کثیف نشده، توصیه داریم از مایع لباس‌شویی استفاده کنید. وقتی بالباس‌های خیلی چرک، ضخیم و لکه‌های سخت مواجه هستید بهتر است از پودر ماشین استفاده کنید تا زودتر لباس‌های تمیز داشته باشید.

مایع ماشین لباس شویی لباس کودک امو

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با ماشین لباسشویی
  • ارگانیک: خیر

این شوینده لباس نوزاد کمک می‌کند تا در عین پاکیزگی لباس‌ها، پوست کودک دلبندانتان آسیبی نبیند و از آن‌ها محافظت شود. برای شستشوی لباس‌های رنگی یا گل‌دار از مایع لباسشویی امو استفاده کنید تا رنگ و درخشش لباس‌های رنگی شما حفظ شود. مایع لباسشویی بدون آسیب رسیدن به لباس‌ها کار شستشو را راحت انجام می‌دهند. قدرت پاک‌‌کنندگی این مایع بسیار بالا است و در کیفیت عالی تولید شده است.

پودر صابون فیروز مخصوص شستشو با دست

مشخصات:

  • مناسب برای: شستشو با دست

وزن این محصول 400 گرم است. برای شست‌شو با دست مناسب است. کیفیت آن بالا است و برای پوست حساسیت ایجاد نمی‌کند. باعث آسیب رساندن به بافت لباس نمی‌شود. قدرت پاک کنندگی بالایی دارد.

صابون شستشوی لباس نوزاد نرگس

شستن لباس نوزاد با مینی واش:

شستن لباس نوزاد با مینی واش روشی است که در وقت و انرژی شما صرفه‌‌جویی می‌کند. شستن لباس نوزاد با مینی واش هم باید با شوینده لباس نوزاد انجام گیرد تا از هرگونه آلرژی جلوگیری شود. بهتر است در انتها لباس را دوبار آبکشی نمایید تا مطمئن شوید اثر شوینده روی لباس باقی نمانده است.

شوینده لباس نوزاد مناسب:

همانطور که می‌دانید انتخاب شوینده لباس نوزاد مناسب امری است که باید در آن حساسیت کامل را به خرج دهید. کارشناسان توصیه می‌کنند برای شست‌شوی لباس نوزاد از شوینده مخصوص نوزادان که فاقد بو و رایحه است استفاده کنید. استفاده از شوینده‌های مایع ارجحیت دارد.شوینده‌های با کمترین مواد شیمیایی از خشن شدن بافت لباس و ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کند.

شوینده لکه بر لباس کودک و نوزاد:

انواع صابون لباس بچه، بهترین مایع لباس کودک و ... همگی دارای مواد لکه بر هستند. اما برای لکه قوی فقط استفاده از صابون لکه بر دستی پیشنهاد می‌شود.

نحوه‌ی پاک کردن لکه‌ها:

لکه شیر:

لکه شیر باعث ایجاد لکه‌ای زرد و زشت روی لباس خواهد شد. پس بلافاصله بعد از ریختن شیر روی لباس‌، لباس را با آب گرم و صابون بشویید. اما اگر لکه باز هم باقی ماند از پاک کننده‌های آنزیمی یا محلول آمونیاک و نمک استفاده کنید.

لکه ادرار:

لکه ادرار هم مانند شیر باعث ایجاد لکه‌ای زرد خواهد شد. سریع شستن لکه با آب و صابون بهترین راه برای از بین بردن لکه است. در صورت پاک نشدن لکه از پاک‌کننده حاوی آمونیاک استفاده کنید. بعد از شست‌شو لباس را چندین بار آبکشی نمایید و جلوی آفتاب خشک کنید.

لکه مدفوع:

لکه مدفوع با پاک کننده‌های آنزیمی از بین می‌رود. ابتدا لباس را در آب خیس کنید و بعد با شوینده لباس نوزاد آنزیمی شست‌شو دهید و در انتها چند بار آبکشی نمایید.

سوالات متداول در مورد شوینده‌های لباس نوزاد:

1. لباس نوزاد را با چی بشورم؟

لباس نوزاد را فقط و فقط با شوینده‌های مخصوص لباس نوزاد مانند مایع لباسشویی کودک یا پودر صابون بشویید.

2. بهترین شوینده لباس نوزاد چیست؟

بهترین شوینده شامل مایع و صابونی می‌شود که، بودن سولفات باشد و پاک کنندگی قوی  اشته باشد و باعث ایجاد حساسیت نشود. مایع لباسشویی فیروز، مایع لباسشویی کودک اکتیو و صابون فیروز و ... همه معتبر و خوب هستند.

3. مایع لباسشویی کودک و نوزاد چه مارکی خوبه؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، مارک اکتیو، فیروز، هوم کر و ... همگی خوب و شناخته شده هستند.

خرید آنلاین انواع شوینده لباس کودک و نوزاد:

خرید اینترنتی یک خرید راحت و به صرفه است. در این خرید وقت زیادی را در خیابان و پشت ترافیک نمی‌گذارنید. بنابراین در خانه و با خیال راحت مایع، صابون و هر شوینده‌ای که لازم دارید اینترنتی خرید کنید.

سخن آخر

برای شست‌شوی لباس نوزاد ابتدا دستور‌العمل روی لباس در‌خصوص درجه حرارت و سایر شرایط شست‌شو و همچنین دستور‌العمل روی شوینده لباس نوزاد را مطالعه بفرمایید. یادتان نرود خشک کردن لباس نوزاد جلوی آفتاب و هوای آزاد بهترین راه خشک کردن است. در صورت مشاهده‌ی هر‌گونه حساسیت روی پوست نوزاد با پزشک مشورت کنید و شوینده را تغییر دهید تا فرزند دلبندتان دچار حساسیت و آلرژی نشود.

19 نظر

  1. سهیلا پاسخ

    سلام
    با توجه به اینکه لباس نوزاد باید لطیف بمونه ، لباس نوزاد خودم رو با چند نوع ازمواد شستم و بهترین نتیجه رو از مایع های لباس شوی گرفتم
    و هوم کر بهترین نتیجه رو داشته.
    البته من لباس ها رو با مینی واش می شورم.

  2. خدیجه صادقی پاسخ

    سلام .همه اقلام که براماشین لباسشویی بود آیا بجز پودروصابون مایعی که براشستشوی دستی باشه هم هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.