راهنمای قیمت و خرید وان حمام نوزاد برای سیسمونی

Rate this post

بعد از گذشت حداقل دو هفته از تولد نوزاد امکان شستشو و حمام دادن آن فراهم می‌شود. همه پدرها و مادرها دوست دارند این لحظه لذت بخش حمام دادن فرزند تازه متولد شده خود را تجربه کنند؛ اما احتمالا استرس ناشی از سردی و گرمی آب، اثر مواد شوینده روی پوست کودک و به طور کلی ریسک‌های آن این تجربه را اضطراب آور کند. با وجود تمام مخاطرات شستشو نوزاد که هرگز به صفر نمی‌رسند، استفاده از وان حمام نوزاد بهترین راه برای حمام دادن اصولی و کاهش خطرات احتمالی است. با کمک این وسیله نه تنها نوزاد، بلکه شما هم می‌توانید در بهترین موقعیت قرار بگیرید و کنترل بهتری روی بدن و تنفس کودک دلبندتان داشته باشید.

به لطف طراحی‌ به روز و متنوع انواع وان حمام شستشو نوزادان به اندازه گذشته دلهره آور نیست. حتی اگر در این زمینه کاملا بی تجربه هستید شما هم می‌توانید به تنهایی و آسان‌تر از همیشه لذت حمام کردن فرزندتان را بچشید. شما هم در این لذت خاص و تکرار نشدنی شریک هستید؛ پس راهنمای امروز به نظر را برای خرید وان حمام مناسب نوزادتان را از دست ندهید.

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان در حالت تاشده 15.24 × 50.8 × 43.18 سانتی‌متر
  • قابلیت سرهم بندی و قابلیت جمع شدن و مناسب برای سفر
  • بدنه ضد لغزش

وان سامر از مدل‌های تاشو و بسیار سبک است که به راحتی در محفظه و کمد قرار می‌گیرد. این مدل به واسطه پایه‌های ضد لغزش ثبوت خوبی روی زمین دارد و با وجود جابجایی آسیب نمی‌بیند. این محصول با رنگ‌های مختلف طراحی شده و مناسب دختران و پسران است.

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان 24 × 50 × 70 سانتی‌متر
  • بدون نیاز به سرهم بندی و سبک
  • دارای مجرای خروج آب

وان حمام نوزاد هوم کت در مدل پسرانه تولید شده و نیازی به سر هم بندی ندارد. ابعاد این محصول کوچک بوده و وزن بسیار سبکی دارد. مجرای خروجی آب هم در این مدل طراحی شده که می‌توانید به دلخواه برای خروج آب باز و بسته کنید.

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان 75x40x20 سانتی متر
  • بدون نیاز به سرهم بندی و سبک
  • مجموعه هشت قطعه مورد نیاز حمام نوزاد

ست وان حمام کودک مدل 4321 مجموعه کاملی از تمام وسایلی است که در حمام نوزاد بدان نیاز دارید. با این ست یک وان کوچک پلاستیکی، چند کاسه آب، سطل و آویز لباس دریافت می‌کنید که احتمالا برای حمام کردن نوزاد به آن‌‌ها نیاز پیدا می‌کنید.

وان حمام کودک بیبی فور لایف

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان 82×46×23 سانتی متر
  • قابلیت جمع شدن و حمل آسان
  • مناسب نوزادان از بدو تولد تا 3 سالگی با حداکثر وزن 50 کیلوگرم
  • دارای مجرای خروجی آب

وان مخصوص حمام کودک با چهارپایه تاشو سبک تولید شده که باعث می‌شوند این محصول قابل حمل باشد. این وان کم‌تر از یک کیلوگرم وزن دارد و تا سه سالگی می‌توانید از آن استفاده کنید. ضمن این که دریچه کوچکی در کف آن تعبیه شده که به خروج سریع آب کمک می‌کند.

وان حمام کودک مدل PK-H310

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان 70x45x20 سانتی متر
  • قابلیت تا شدن و حمل آسان
  • دارای جایگاه قرارگیری شامپو، دوش سیار و بست تخلیه کف

وان حمام کودک مدل PK-H310 طراحی خلاقانه‌ای برای شستشو ساده کودک دارد. این مدل به همراه چند جایگاه متعدد برای قرارگیری دوش، مواد شوینده و محل تخلیه آب طراحی شده است. ضمن این که کل بدنه به سبب کفی نرم تا شده و به این ترتیب فضای کم‌تری اشغال می‌کند.

وان حمام کودک هوم کت مدل Nino

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان 81x50x22 سانتی متر
  • بدون نیاز به سرهم بندی
  • دارای جایگاه قرارگیری شامپو، دوش سیار و بست تخلیه کف

وان حمام هوم کت بدنه ضد لغزشی دارد و طراحی آن برای دختران و پسران جذاب است. این مدل به همراه یک مادگی و نرینگی تولید شده که به خروج آسان آب هنگام شستشو کمک می‌کند.

وان حمام کودک مدل پایه دار

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان 82 × 47 × 22.5 سانتی متر
  • نیاز به سرهم بندی
  • دارای 2 جای شامپو و دستگیره برای حمل ساده

وان حمام کودک مدل Folding Bathtub با بدنه متحرک طراحی شده که قبل از هر بار استفاده باید آن را سرهم بندی کنید. این مدل دو جایگاه ویژه برای حمل و قرارگیری ملزومات شستشو دارد. از طرف دیگر پایه‌های آن قابل تنظیم بوده و می‌توانید ارتفاع آن را تعیین کنید.

ست وان حمام کودک هوم کت

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان 80x44x23 سانتی متر
  • بدون نیاز به سرهم بندی
  • هشت تکه

ست وان حمام کودک هوم کت مدل Nino330901 شامل هشت تکه کاربردی برای شستشو نوزاد است. در این مجموعه علاوه بر وان یک چهارپایه، سطل، آویز رخت و کاسه آب وجود دارد و برای دختران و پسران قابل استفاده خواهد بود.

وان حمام کودک راهبرمید

مشخصات محصول:

  • ابعاد وان 80x48x5 سانتی متر
  • بدون نیاز به سرهم بندی، سیلیکونی مقاوم و تاشو
  • مناسب برای کودکان تا 3 سال

وان حمام کودک راهبرمید مدل YOSHITA طراحی ساده و در عین حال کاربردی برای بدو تولد تا سن سه سالگی فرزندتان دارد. این محصول با طراحی تاشو و کمجا دارای محفظه برای صابون و شامپو است. پایه‌های وان کمک می‌کند تا بتوانید کف را با شیب گیری ملایمی روی سطح قرار دهید. از طرف دیگر در کف وان یک مجرا برای خروج آب تعبیه شده تا بدون نیاز به جابجایی آب تخلیه شود.

آشنایی با انواع وان‌ حمام نوزاد

نوزادان به سبب شرایط تنفسی خاص و عدم کنترل کافی روی بدن نباید در وان‌های معمولی شستشو داده شوند. با این کار هر لحظه امکان دارد کنترل شما روی بدن کودک از دست برود و نتوانید ورود آب و مواد شوینده را به مجرای تنفسی و دهانی او کنترل کنید. از طرف دیگر در وان‌های شستشو معمولی احتمالا مجبور هستید روی زانوها تکیه دهید و خم شوید؛ طوری که بعد از مدتی لذت شستشو نوزادتان به اندازه سابق نباشد.
انواع وان حمام نوزاد درست با هدف برطرف کردن این چالش‌ها و برای راحتی شما و فرزندتان طراحی شده‌اند:

وان‌ حمام نوزاد استاندارد

این وان‌ها از ساده‌ترین و البته ارزان‌ترین مدل‌های بازار هستند که از پلاستیک تولید می‌شوند. برخی از مدل‌های استاندارد آنقدر کوچک طراحی می‌شوند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در سینک ظرفشویی قرار دهید. برخی دیگر هم طراحی خاصی دارند تا نوزادان بتوانند با موقعیت قرارگیری ایستاده‌تر و تا حدی که به کمر آسیب نرسد روی آن قرار گیرند.

اخیرا همین مدل‌های استاندارد با یک پارچه خاص توری که با قلاب به اطراف وصل می‌شود طراحی شده‌اند. در این حالت پدر یا مادر می‌تواند به راحتی آب را روی نواحی مختلف بدن قرار دهد، شستشو دهد و مطمئن باشد که تمام بخش‌ها شستشو داده می‌شوند؛ طوری که آب و مواد پاک کننده به سادگی از پارچه توری زیرین عبور کند.

انواع وان‌ قابل تبدیل نوزاد

این نوع وان‌ها قابلیت تغییر سایز دارند. مثلا به راحتی می‌توانید ابعاد آن را برای سن نوزادی فیکس کنید و بعد از مدتی با بزرگ شدن کودک همچنان از همان وان استفاده کنید.

انواع وان‌ نوزاد تاشو

از آن جایی که در زندگی امروزی همواره مسئله کمبود فضا در خرید سیسمونی نوزاد مطرح می‌شود، مدل‌هایی هم در بازار وجود دارند که با طراحی جمع و جورتر عرضه می‌شوند. در استفاده از این مدل‌ها مطمئن شوید که وان نشتی ندارد و بعد از هر بار باز کردن لولاها به خوبی گشوده شده‌اند.

انواع وان حمام نوزاد بادی

مدل‌های بادی مشابه با استخر و وسایل آبی هستند که برای هر بار استفاده باید آن‌ها را باد کنید. استفاده از این مدل‌ها چند چالش اصلی دارد. مثلا برای هر بار استفاده احتمالا باید زمان اضافی برای باد شدن وان اختصاص دهید. ضمنا احتمال آسیب دیدگی آن‌ها بالا بوده و ممکن است سوراخ شوند.

فاکتورهایی که در خرید وان حمام نوزاد باید بدانید

برخی از وان‌های مخصوص حمام نوزاد با قابلیت‌های خیلی خاص و ویژه‌تری عرضه می‌شوند و فراتر از یک محصول پلاستیکی ساده هستند. مثلا مدل‌های خاصی وجود دارند که به دماسنج مجهز هستند. بنابراین به محض داغ شدن و بالا رفتن دمای آب متوجه تغییر رنگ بدنه می‌شوید. برخی دیگر هم نشانگر سطح آب دارند تا بدانید دقیقا چه میزان آب برای فرزندتان مناسب است. به هر حال چند فاکتور عمومی در خرید وان مخصوص نوزاد موثر هستند که باید در نظر داشته باشید:

انتخاب سایز مناسب وان بر اساس سن نوزاد (سایز وان حمام کودک)

وان حمام نوزاد برعکس آن چه که برای بزرگسالان تصور می‌کنیم نباید فضای اضافی داشته باشد. هر چقدر فضای جانبی وان بیش‌تر باشد احتمال غوطه وری نوزاد بیش‌تر می‌شود. از طرف دیگر برخی از تولید کنندگان مطرح و برند هم راهنمای خرید وان بر اساس سن و سایز کودک دارند. اما اگر این راهنما موجود نبود باید طبق تجربه و بر اساس جثه فرزندتان تصمیم گیری کنید.

انتخاب مدل مناسب وان نوزاد

مدل‌های مختلفی وان مخصوص نوزاد در بازار وجود دارند که بر اساس طراحی قیمت متفاوتی دارند. برخی از مدل‌ها کاملا بر اساس وان‌های غیر پلاستیکی شبیه سازی شده‌اند و اگر اندازه مناسبی انتخاب کنید گزینه خوبی به نظر می‌رسند. با این حال مدل‌های دیگری هم وجود دارند که شاید باعث شود از خودتان بپرسید کدام یک بهتر است!

برخی از وان‌های نوزاد یک جایگاه مشخص برای تکیه دادن دست دیگر مادر یا پدر دارند. این جایگاه کمک می‌کند تا بتوانید دستتان را روی سطح تکیه دهید، نوزاد را در آغوش گرفته و به شستشو او بپردازید. اگر این سطح نباشد احتمالا هر دو دست درگیر می‌شود و به زودی خسته خواهید شد.
وان‌های دیگری هم در بازار وجود دارند که جایگاه خاصی برای نشستن نوزاد دارند. استفاده از این وان‌ها حداقل تا زمانی که کودکتان به ثبات کافی از نظر تشکیل استخوان‌ها نرسیده توصیه نمی‌شود. شما به وان حمامی نیاز دارید که جمع و جور باشد و سطح آن نیز لیز نباشد؛ چه از طرف داخل و چه از طرف خارج.

مجرای خروج آب اضافی وان نوزاد

برای شستشو بهتر کودک و راحتی بیش‌تر شاید بهتر باشد از وان‌هایی استفاده کنید که مجرای خروج آب دارند. این مجرا به صورت دائمی آب را تخلیه می‌کند و بنابراین برای تعویض آب نیازی ندارید هر بار کل وان را جابجا کنید.

قیمت بهترین وان حمام کودک:

وان کودک انواع مختلفی مانند ساده و تکی، وان حمام تاشو، ست وان حمام کودک و ... دارد. بنابراین قیمت نیز متفاوت است. قیمت مدل تکی و ساده در حدود 150 هزار و قیمت انواع دیگر آن بالای 500 هزار است.

سخن آخر

انواع وان حمام نوزاد برای کسانی که دلهره حمام دادن نوزاد را به خصوص در هفته‌های اول بعد از تولد دارند راهکاری ایمن و مطمئن است. حتی اگر تجربه شستشو نوزاد نداشته باشید با وان کودکی که طراحی کاربردی و بدنه ضد لغزش داشته باشد می‌توانید به خیال راحت بدن نوزاد را شستشو دهید.

انواع وان‌های حمام با قابلیت‌های مختلفی مثل تاشو، مجرای خروجی آب و محفظه قرارگیری ملزومات شوینده طراحی می‌شوند.

6 نظر

  1. سیما پاسخ

    سلام
    من ست هوم کت وان حمام نوزاد رو خیلی می‌پسندم. همه‌ی اجزاش کاربردیه. زیباست. و قیمتشم مناسبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.