راهنمای تخصصی خرید کرم ترمیم کننده پوست مناسب بعد از زایمان

5/5 - (1 امتیاز)

چالش‌های دوران بارداری و زایمان با پشت سر گذاشتن فرآیند سنگین و طاقت فرسا تولد نوزاد پایان نمی‌یابد. رد بخیه، کشیدگی پوست و اسکار ناشی از ترمیم زخم تنها بخشی از آثاری هستند که از این دوران شیرین و به یادماندنی به یادگار می‌مانند. اما خیلی از مادرها به محض تولد فرزند دغدغه ترمیم و برطرف شدن آثار باقی مانده از زخم را روی بدن دارند. بهترین راه استفاده از کرم ترمیم کننده پوست است.

زایمان به هر دو روش طبیعی و سزارین اسکار و آثار مشخصی روی پوست مادر دارد که به مرور زمان خود را بیش‌تر نشان می‌دهند. اکثر این ضایعات به سبب بخیه‌هایی ایجاد می‌شود که در روند زایمان برای بستن لایه‌های عضلانی و فاسیا روی پوست می‌زنند. این زخم‌ها بسته به روند ترمیمی بدن هر فرد تا حد زیادی بهبود می‌یابند؛ اما آثار آن‌ها به مراقبت‌های جانبی و استفاده از کرم ترمیم کننده پوست برای بعد از زایمان نیاز دارد تا به طور چشمگیری برطرف شوند.

بعد از زایمان بهترین زمان برای ترمیم و کاهش نشانه‌های پوستی بعد از تولد نوزاد است. در راهنمای امروز به نظر نگاهی به بهترین محصولات ترمیمی پوست مناسب بعد از زایمان داریم. محصولاتی که کمک می‌کنند با اسکارهای بعد از زایمان برای همیشه خداحافظی کنید.

کرم ترمیم‌کننده اون مدل سیکالفیت

مشخصات محصول:

  • حاوی موم زنبور عسل و ویتامین
  • ماده موثر سوکرالفیت میکرونایز برای بهبود، ترمیم و بازسازی زخم
  • مناسب برای ترمیم انواع زخم، جای بخیه، سوختگی پای نوزاد، ترک لب، شقاق نوک سینه و آفتاب سوختگی

کرم ترمیم‌کننده اون مدل سیکالفیت اثرات آنتی باکتریال برای رفع سریع‌تر التهاب پوستی و تسریع روند ترمیم دارد. کرم ترمیم کننده اون از پرفروش‌ترین محصولات ترمیمی برای بزرگسالان و کودکان بوده که سوکرالفیت میکرونایز فرآوری شده است. این ماده پوشش یا پانسمان نامرئی روی بافت زخم ایجاد می‌کند تا از تماس مواد محرک با ناحیه جلوگیری شود. بنابراین روند ترمیمی سریع‌تر صورت می‌گیرد.

نقاط قوت
  • بدون پارابن، ضد التهاب و آلرژی برای پوست‌های حساس

کرم بازسازی کننده سی گل

مشخصات محصول:

  • حاوی میموزا، پنبه دانه و ویتامین E
  • ماده موثر سوکرالفیت و عصاره پوست ریشه میموزا 10 درصد
  • مناسب برای ترمیم پوست بعد از بخیه، لیزر، میکرودرم ابریژن، لایه برداری‌های مختلف

کرم بازسازی کننده سی گل مدل Mimosa 10٪ یکی دیگر از محصولات پرفروش بازار بوده که با عصاره میموزا و ماده موثر سوکرالفیت طراحی شده است. این محصول خاص پوست‌های حساسی تولید شده که بعد از هر بار اعمال جراحی زیبایی و یا زایمان دیرتر بهبود می‌یابند و آثار اسکار بیش‌تر خود را نشان می‌دهند.

نقاط قوت
  • فاقد اسانس و ضد قارچ

کرم بازسازی کننده پوست مدیلن Ultra

مشخصات محصول:

  • فاقد عصاره و ویتامین
  • ماده موثر سرامید موثر بر رفع ترک و بازسازی پوست
  • خاصیت بالای ترمیم کنندگی بعد از جراحی ها و بخیه پوست

کرم بازسازی کننده پوست مدیلن حاوی ماده موثر سرامید بوده که یکی از مواد اصلی در تولید کرم‌های آبرسان است. این ماده علاوه بر آبرسانی به ترمیم و مرطوب کنندگی پوست کمک می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود اثر چشمگیری در بهبود زخم‌ها داشته باشد.

کرم ترمیم کننده درمالیفت مدل سیکالیفت

مشخصات محصول:

  • حاوی عصاره آلوئه ورا
  • ماده موثر سوکرالفیت
  • مناسب ترمیم زخم و جراحات آسیب دیدگی پوستی ناشی از لیزر درمانی درم ابریژن پیلینگ و فتوگرافی

یکی دیگر از پمادهای ترمیم کننده موثری که استفاده از آن با رضایت مصرف کنندگان همراه بوده کرم سیکالیفت درمالیفت است. این محصول جذب سریع و تاثیر فوق الهاده‌ای بر ترمیم زخم و جای بخیه دارد و برای کسب نتیجه لازم است استفاده از آن را حداقل تا یک ماه ادامه دهید.

کرم بازسازی پوست هیدرودرم

مشخصات محصول:

  • حاوی میموزا
  • ماده موثر سوکرالفیت و انواع کمپلکس ترمیم‌کننده معدنی و گیاهی
  • مناسب برای پوست‌های ملتهب و آسیب‌دیده

کرم بازسازی پوست هیدرودرم یک محصول گیاهی معدنی مبتنی بر موادی نظیر مس و روی است. با این کرم ترمیم و سلول زایی پوست تحریک شده و در عین حال از رشد باکتری و قارچ جلوگیری می‌شود.

تاثیر مثبت استفاده از کرم ترمیمی هیدرودرم را روی اسکار قدیمی ناحیه زایمان هم می‌توانید مشاهده کنید. فقط کافی است پماد را روی پوست خشک و بدون ترشح بمالید و در استفاده از آن مداومت داشته باشید.

کرم ترمیم کننده زخم سینره

مشخصات محصول:

  • حاوی میموزا
  • ماده موثر روی و مس
  • مناسب برای تسریع ترمیم جای زخم

کرم ترمیم کننده زخم سینره برای زخم‌های تازه و قدیمی و برطرف کردن اسکار ناشی از آن‌ها مناسب است. در زخم‌های قدیمی نظیر کلویید ناشی از بخیه زایمان استفاده از این محصول به لایه برداری مداوم و ظریف کمک می‌کند. یکی از خواص این محصول ترکیبات ضد UV است که باعث می‌شود کرم خاصیت ضد آفتاب داشته باشد.

نقاط قوت
  • لایه برداری ظریف زخم‌های قدیمی
  • خاصیت ضد آفتاب

کرم ترمیم کننده درماسیف مدل Cica_Derm

مشخصات محصول:

  • حاوی ویتامین E و سوکرالفیت
  • مناسب برای رفع آسیب های سطحی و عمقی، درمان التهاب ناشی از لیزر و اعمال زیبایی

کرم ترمیم کننده درماسیف مدل Cica_Derm حاوی سوکرالفیت و ترکیب معجزه آسا ویتامین E است. این دو ماده در ترمیم جای زخم و بهبود بخیه موثر هستند. کرم درماسیف را علاوه بر بدن و جای بخیه بعد از زایمان می‌توانید روی صورت و گردن نیز استعمال کنید.

کرم ترمیم کننده فیس دوکس

مشخصات محصول:

  • حاوی مگنولیا و ویتامینE
  • ماده موثر سلول های بنیادی گیاهی و کمپلکس ترمیم کننده لیپوزومال
  • مناسب برای ترمیم پوست پس از عمل جراحی

کرم ترمیم کننده درماسیف مدل Cica_Derm حاوی سوکرالفیت و ترکیب معجزه آسا ویتامین E است. این دو ماده در ترمیم جای زخم و بهبود بخیه موثر هستند. کرم درماسیف را علاوه بر بدن و جای بخیه بعد از زایمان می‌توانید روی صورت و گردن نیز استعمال کنید.

نقاط قوت
  • قابل استفاده روی زخم باز

کرم ترمیم کننده پوست بایودرما مدل Cicabio

مشخصات محصول:

  • فاقد عصاره و ویتامین
  • ماده موثر سوکرالفیت
  • قابل استفاده بر روی بخیه و ترمیم کننده قوی زخم غیر ترشحی

کرم ترمیم کننده پوست بایودرما مدل Cicabio برای لایه برداری سطحی و رفع سرخی و التهاب ناشی از بخیه‌ها موثر است. این محصول فرمولاسیون آبرسان و مرطوب کننده برای نواحی خشک پوست دارد. همین ویژگی روند ترمیمی را تسریع می‌کند.
برای بازسازی اپیدرم و مرطوب کردن نواحی دارای اسکار قدیمی از این کرم با عصاره سوکرالفیت استفاده کنید.

نقاط قوت
  • دارای SPF 50 با قابلیت محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید

کرم ترمیم کننده پوست لافار

مشخصات محصول:

  • حاوی عصاره آرنیکا و ویتامین E
  • ماده موثر سوکرالفیت
  • قابل استفاده برای ترمیم زخم و کاهش التهاب

کرم ترمیم کننده پوست لافارر مدل Sucranica محصولی ضد التهاب، ضد باکتری و ترمیم کننده است. این محصول برای کاهش التهاب و بهبودی سریع جای بخیه بعد از جراحی و زایمان مناسب خواهد بود.

کرم ترمیم کننده پوست دکتر ژیلا

کرم ترمیم کننده رینوزیت

کرم ترمیم کننده رژواسکین

انواع اسکار بعد از زایمان بر اساس محل

اسکار یا ضایعاتی که بعد از زایمان روی بدن ایجاد می‌شوند به صورت تدریجی و پیشرونده رخ می‌دهند. خیلی از بانوان متوجه روند تشکیل این اسکارها نمی‌شوند؛ چون اکثر آن‌ها در ناحیه شرمگاهی و زیر شکم رخ می‌دهند که دور از دید دائمی ما قرار دارند. اما به مرور زمان و با کاهش وزن، مادر متوجه ایجاد این ضایعات روی پوست می‌شود که از نظر زیبایی دغدغه آور هستند.

ضایعاتی که بعد از زایمان ایجاد می‌شوند فقط ناشی از زخم بخیه نیستند. خیلی از بانوان به دنبال رفع افتادگی و چین و چروک‌هایی هستند که بعد از کاهش وزن و به دنبال زایمان تجربه می‌کنند. همین موضوع اهمیت استفاده از کرم‌های ترمیم کننده پوست را بیش‌تر می‌کند.

انواع کرم‌های ترمیم کننده به شرط آن که توام با روند بهبود بخیه استفاده شوند و زخم مترشحه نباشد اثرات شگفت انگیزی به دنبال دارند؛ البته به شرط آن که از پماد ترمیمی مناسب و معتبر استفاده کنید.

مکانیسم کرم‌های ترمیمی روی پوست بعد از زایمان

بهترین زمان برای استفاده از محصولات ترمیم کننده بعد از اتمام بخیه و همزمان با آن است. البته ممنوعیت‌هایی هم در استفاده از این محصولات وجود دارد. به عنوان مثال اگر محصول دارای ترشحات بعد از بخیه باشد نباید با محصولات جانبی پوشانده شوند و فقط به شستشو نیاز دارد.

مهم‌ترین تاثیر کرم‌های ترمیمی بعد از زایمان در انواع کرم ترمیم کننده اون و محصولات مشابه می‌بینیم رگ زایی است. به این شکل که ساختار غیر چرب و سبک پماد روی پوست قرار می‌گیرد و با تحریک موضع می‌تواند خونرسانی را تقویت کند. بنابراین پوستی که هنوز روند ترمیمی خود را تکمیل نکرده با سرعت و به شکل بهتری ترمیم می‌یابد.

البته آثار پماد های ترمیم کننده پوست فقط به رگ زایی محدود نمی‌شود. برخی از محصولات مثل کرم سیکالیفت درمالیفت حاوی کلاژن هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا بخیه سریع‌تر جوش بخورد. از طرف دیگر ممکن است در برخی از آن‌ها از عناصری نظیر سوکرالفیت استفاده شده باشد که به صورت نامرئی زخم را پانسمان می‌کنند.

تمام عناصر گیاهی و شیمیایی که در انواع پمادهای ترمیم کننده پوست می‌بینیم در مجموع به بهبود زخم و برطرف کردن جای آن‌ها بعد از زایمان کمک می‌کنند.

آشنایی با ترکیبات موثر انواع کرم ترمیم کننده پوست

اسکار ناشی از جراحی زایمان است و بنابراین بهتر است کمی به پوست برای شروع روند ترمیمی فرصت دهید. با این حال برخی از ترکیبات طبیعی به ترمیم سریع‌تر پوست کمک می‌کنند و در پمادهای ترمیم کننده می‌بینیم:

سیلیکون و تاثیر آن بر ترمیم پوست

سیلیکون یکی از ترکیباتی است که به صورت ژل یا پماد و به تنهایی روی پوست استفاده می‌شود. احتمالا این ماده موثر را در ترکیبات انواع کرم ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار دیده باشید. اکنون از این ماده غنی در تولید کرم سیکالیفت یا سیکا کیر به وفور استفاده می‌شود.

از سیلیکون به عنوان یک ماده ضد چروک هم در انواع کرم دور چشم استفاده می‌شود. بنابراین یکی از اهداف استفاده از سیلیکون ترمیم چروک و افتادگی پوست بعد از زایمان است. ما استفاده از کرم و پمادهای ترمیم کننده حاوی سیلیکون را به چند دلیل توصیه می‌کنیم:

  • سیلیکون پوست را آبرسانی می‌کند و از این طریق به رفع چروک و افتادگی پوست زیر شکم کمک می‌کند.
  • سیلیکون خواص آنتی باکتریال هم دارد و از عفونی شدن زخم‌های تازه‌تر که بلافاصله بعد از زایمان روی پوست ایجاد می‌شوند جلوگیری می‌کند.
  • سیلیکون کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کند.

عصاره عسل و ترکیبات غنی شده آن

از گذشته استفاده از عسل برای ترمیم زخم و سوختگی موثر بوده است. از عسل به عنوان ترکیبی طبیعی و غیر فرآوری شده هم در ترمیم زخم استفاده می‌شود؛ اما محصولاتی که از نظر اسیدیته و سایر ترکیبات با عسل تعدیل شده باشند اثرگذاری بهتری دارند.

تولیدکنندگان انواع بهترین پماد ترمیم کننده از عسل به عنوان یک آنتی باکتریال استفاده می‌کنند. همین تاثیر باعث بهبود سریع‌تر روند التهابی پوست بعد از زایمان می‌شود. اکثر انواع کرم‌های ترمیمی مدل سیکالیفت حاوی عصاره عسل هستند تا همین خواص را تامین کند.

ویتامین E، رتینول و دکسپانتنول

ویتامین E به عنوان یکی از مکمل‌های ایمنی موضعی می‌تواند آثار مثبتی در کنار مصرف خوراکی داشته باشد. این ترکیب در کنار رتینول روند بازسازی سلول‌ها را تسریع می‌کند. بنابراین اکثر کرم‌های ترمیمی پوست ویتامینه هستند.

سالیسیلیک اسید و هیالورونیک اسید

استفاده از این ترکیبات در پماد ترمیم کننده مستقیما پوست خشک و آسیب دیده را هدف قرار می‌دهد. این ترکیباتی باعث آبرسانی می‌شوند و کشسانی پوست را برای ترمیم سریع‌تر بهبود می‌بخشند. از طرف دیگر استفاده از هیالورونیک اسید خواص روشن کنندگی دارد و می‌تواند اسکار زیر شکم و ناحیه شرمگاهی را کمرنگ‌تر کند.

بهترین مارک کرم ترمیم کننده جای بخیه و پوست:

کزم ترمیم کننده لافارر، سی گل، دکتر ژیلا و هیدرودرم جزو مارک‌های خوب هستند که خاصیت ترمیم کنندگی و جوان سازی نیز دارند.

سخن آخر

استفاده ار انواع کرم ترمیم کننده پوست برای رفع جای بخیه تازه و اسکارهای قدیمی ناشی از جراحی زایمان توسط متخصصان توصیه می‌شود. ماده موثر این محصولات سکورالفیت است که در واقع یک نگهدارنده و پوشش برای سطح ملتهب یا اسکار روی پوست است. توصیه می‌کنیم از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر این ماده موثر حاوی کمپلکس گیاهی و ویتامین‌های موثر E و رتینول باشند. علاوه بر این برای جلوگیری از تشکیل ترک پوستی استفاده از لباس بارداری مناسب در دوران بارداری توصیه می‌شود.

4 نظر

  1. حمیده پاسخ

    من کرم ترمیم کننده پوست رژودرم رو امتحان کردم عالی بود.
    بهترین کرم ترمیم کننده پوست رژودرمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.