کاهش لک و شفاف سازی پوست با بهترین انواع سرم ضد لک خارجی

5/5 - (1 امتیاز)

دوست داشته باشیم یا نه شفافیت پوست و داشتن پوستی عاری از لک و تیرگی یکی از معیارهای زیبایی در دنیای اطرافمان شناخته می‌شود. اما در دنیایی که غرق در استرس و جنب و جوش است یا در روند طبیعی کهنسالی ایجاد لکه نظیر چین و چروک‌های پوستی اجتناب ناپذیر است. شما از چه درمان اختصاصی برای رفع لکه‌های پوستی استفاده می‌کنید؟

محصولات مراقبت از پوست نظیر انواع سرم ضد لک خارجی اولین گزینه‌هایی هستند که برای خلاص شدن از سر لکه‌ها مطرح می‌شوند. البته که محو شدن این لکه‌های تیره مرموز نظیر روند شکل گیریشان تدریجی و آهسته است. اما برای درمان، کاهش و پیشگیری از پیشرفت این لکه‌ها قطعا به یک محصول تخصصی نیاز داریم که دیگران تجربه مثبتی از استفاده و استعمال روی پوست آن روی پوست داشته‌اند.

سرم‌های ضد لک با کرم روشن کننده و محصولاتی که ضد لک به عنوان عملکرد جانبی آن‌ها معرفی می‌شود فرق دارند. بعد از مطالعه راهنمای خرید امروز به نظر با دلایل ایجاد لک‌های پوستی تا راهکارها و محصولات موثر در رفع آن‌ها آشنا می‌شوید.

پیشنهاد خریداران

سرم ضد لک اریکه مدل Intense Whitening

سرم ضد لک اریکه مدل Intense Whitening با فرمولاسیون ویتامینه همان محصولی است که باید در رژیم پوستتان قرار بگیرد. فرقی نمی‌کند لکه‌های تیره و روشن خودشان را نشان داده باشند یا بخواهید از بروز آن‌ها پیشگیری کنید. بین یک تا سه ماه استفاده مداوم از این سرم به کمرنگ شدن لکه‌های پوستی کمک می‌کند.

سرم ضد لک و روشن کننده ژوت

سرم ضد لک و روشن کننده ژوت به صورت دو کاره برای رفع لکه‌ها و لایه برداری توام به روشن کردن پوستتان کمک می‌کند. عملکرد اصلی کرم‌های ضد لک لایه برداری است. بنابراین حتما باید همراه با این سرم از کرم ضد آفتاب مناسب برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب استفاده کنید.

سرم ضد لک سسدرما مدل آزلاک

ضد لک سسدرما سرم لیپو موزال با نفوذ قوی در لایه‌های پوست است. عملکرد اصلی این محصول دپیگمانتاسیون یا کمرنگ کردن لکه‌هایی است که بر اثر زایمان، سن و آفتاب روی پوست ظاهر می‌شوند. توصیه می‌کنیم همراه با این محصول از کرم ضد چروک مناسب استفاده کنید.

سرم ضد لک موناولیا مدل ML Glab

سرم ضد لک موناولیا مدل ML Glab با انواع مواد گیاهی که اثرات لایه برداری موثری در کنار هم یکدیگر دارند تولید شده است. فرمولاسیون این محصول بر پایه ویتامین سی، ای و نیاسین طراحی شده و در آن از عصاره گل شیرین بیان استفاده شده است.

بافت سبک و سریع این سرم به سرعت جذب پوست می‌شوند. فقط کافی است صبح و شب مقدار مناسبی از سرم را روی پوست قرار دهید و قبل از خروج از منزل حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

سرم ضد لک آیسیس فارما مدل نئوتون

فرمولاسیون سرم ضد لک آیسیس فارما مدل نئوتون حاوی شش ترکیب قوی ضد لک برای روشن کردن و جوانسازی پوست است. این محصول در کنار لایه برداری و از بین بردن لک‌های مزمن قدیمی به روشن سازی و جوانسازی پوست کمک می‌کند.

سرم ضد لک فیلورگا مدل پیگمنت پرفکت

سرم ضد لک فیلورگا مدل پیگمنت پرفکت ترکیبی کامل از هیدروکینون و سایر عناصر ضد لک است. این کرم را هر شب در تمامی نواحی صورت به جز دور چشم بمالید و دوره مصرف را حداقل تا یک ماه ادامه دهید.

سرم ضدلک آیسیس فارما مدل یونیتون 4

سرم ضدلک آیسیس فارما مدل یونیتون 4 اثرگذاری سریع و موثری روی لکه‌های پوستی دارد. فقط کافی است بانوانی که از لکه‌های دوران بارداری یا اثرات تابش نور خورشید رنج می‌برند از این محصول روزانه یک تا دو بار استفاده کنند. میزان AHA این سر 6 درصد است و برای تمام پوست‌های چرب، خشک و معمولی قابل استفاده خواهد بود.

از شکل گیری لکه‌های پوستی تا پیشگیری و درمان با سرم ضد لک خارجی

برای ایجاد لکه‌های پوستی هزار و یک دلیل وجود دارد. دلایلی که شاید به صورت کلاسیک مطرح شوند اما اگر در زندگی روزمره جستجو کنید هیچ یک از آن‌‌ها در شکل گیری لکه‌های روی صورت شما نقش نداشته باشند.

عامل اصلی لکه‌های پوستی قبل از رسیدن به سن بلوغ و بروز جوش‌های پوستی است. به مرور زمان و با افزایش سن این عامل با تابش مستقیم آفتاب جایگزین می‌شود. برخی از افراد به صورت ژنتیکی مستعد لک و جوش هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا حساسیت بیش‌تری به آفتاب داشته باشند و باید از کرم ضد آفتاب مناسب پوست استفاده کنند.

عوامل دیگری که باعث ایجاد لک می‌شوند به صورت مستقیم بیماری‌های پوستی، آلرژی‌ها، اسکار پوستی و حتی عوامل نامحسوسی مثل استرس هستند. افزایش سن و پیری یکی دیگر از روندهای فیزیولوژیک است که می‌تواند در بروز این مهمان‌های ناخوانده نقش داشته باشد!

برای تمام این عوامل، پیشگیری از بروز لک تا درمان آن استفاده از سرم ضد لک خارجی و کرم ترمیم کننده پوست توصیه شده است. سرم‌ها به صورت مستقیم روی پوست قرار می‌گیرند و ترکیبات آن‌ها مختص لکه‌های پوستی است.

فرمولاسیون سرم ضد لک خارجی و تفاوت آن با محصولات مشابه

حتما در سایر محصولات بازار عبارت ضد لک یا روشن کنندگی را در کنار سایر اثرات نرم کنندگی یا سفتی پوست دیده‌اید. هیدروکینون ماده موثری است که در انواع سرم ضد لک استفاده می‌شود. این مقدار در سرم‌های تخصصی با غلظت‌های مختلف 2 تا 4 درصد استفاده می‌شود.

استفاده از هیدروکینون در کرم و سرم ضد لک محدودیت‌های مشخصی دارد. دو درصد غلظت رایجی است که در انواع سرم‌ها استفاده می‌شود. در سایر محصولات نظیر کرم‌های روشن کننده از غلظت پایین‌تری استفاده می‌شود و به همین دلیل ممکن است یک روشن کننده اثرگذاری سرم ضد لک مناسب را نداشته باشد.

یکی دیگر از ترکیبات موثری که در انواع سرم ضد لک استفاده می‌شود. رتین آ و رنوا است. این دو ترکیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید و رتینوئیک اسید هستند. ترکیباتی که بازسازی و لایه برداری پوست را تحریک می‌کنند و از این راه به رشد مجدد پوست و کمرنگ شدن لکه‌ها کمک خواهند کرد.

شمشیر دو لبه سرم‌های ضد لک برای پوست‌های حساس

شاید استفاده از انواع کرم روشن کننده یا کرم مرطوب کننده‌ای که حاوی مقادیر ناچیزی هیدروکینون باشد ایمن به نظر برسد. از نظر تجربی هم استفاده از این محصولات عوارض جانبی چشمگیری نداشته‌ است. اما اگر قرار باشد به صورت مداوم پوستتان را به سرم ضد لک عادت دهید لازم است چند فاکتور را زیر نظر داشته باشید:

  • سرم‌های ضد لک پوست را به مرور زمان خشک می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم همراه با یک سرم تخصصی از انواع کرم آبرسان پوست متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.
  • مصرف سرم‌های ضد لک ممکن است باعث قرمزی، التهاب و خارش پوست شوند. بنابراین حتی اگر پوستی معمولی دارید اگر مطابق با دستور مصرف عمل نکنید پوستتان حساس می‌شود.
  • سرم ضد لک لایه‌های بیرونی پوست را در برابر اشعه آفتاب آسیب پذیر می‌کند؛ چون اثرات لایه برداری قوی‌تری نسبت به سایر محصولات مشابه دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم در طول دوره درمان حتما در تمام روزها از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.

رژیم پیشنهادی برای استفاده از سرم ضد لک

برای شروع دوره درمانی با انواع محصولات مراقبتی لازم است رژیم پوستتان را از همان ابتدا مشخص کنید. ترمیم و لایه برداری پوست با سرم ضد لک باید با سایر ترکیبات ترمیم کننده و پشتیبان پوست همراه باشد.

توصیه می‌کنیم در طول درمان از انواع کرم ویتامین سی و یا کرم مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی استفاده کنید. برخی از ترکیبات نرم کننده حاوی بتاکاروتن هستند که به ترمیم لایه‌ها و رفع قرمزی پوست کمک می‌کنند. بهتر است در طول دوره درمان کم‌تر در معرض آفتاب قرار بگیرید و در استفاده روزانه از سرم ضد لک زیاده روی نکنید.

قیمت بهترین سرم ضد لک:

با توجه به ایرانی و خارجی بودن و مارک سرم و حجم آن قیمت نیز متفاوت است. انواع خارجی و گران قیمت آن قیمتی بالای یک تا دو میلیون دارند.

سخن آخر

افزایش سن، بارداری، جوش‌های دوران جوانی و … رد یا لکه‌های مختلفی از خود روی صورت بر جای می‌گذارند. استفاده از سرم ضد لک خارجی یکی از گزینه‌های موثر در لایه برداری پوست و کاهش لک‌های مزمن و قدیمی است.

یکی از رموز استفاده از سرم ضد لک و کسب نتیجه از آن استعمال مرتب و روزانه روی پوست است. ماده اصلی سرم‌های ضد لک هیدروکینون است و بهتر است قبل از استفاده از مواد لایه بردار نظیر ضد لک‌ها با پزشک مشورت کنید.

4 نظر

  1. سارا پاسخ

    خیلی مفید و کاربردی و کامل نوشتید
    واقعا سرم ضد لک خارجی هایی که معرفی کردید عالی هستن. هم مدل‌ها متنوع هستن و هم اینکه قیمت‌ها مناسبن. برای این موارد حساس باید یک محصول مطمئن خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.