12 مدل از بهترین چراغ خواب کودک و نوزاد [ارزان و شیک] 2023

بهترین چراخ خواب کودک و نوزاد
3.8/5 - (6 امتیاز)

چراغ خواب کودک و نوزاد چه کاربردی دارد؟ آیا کودک من در اتاق خواب به چراغ خواب نیاز دارد؟ استرس‌های روزمره، بار هیجانی و اتفاقاتی که کودک یا نوزاد در طول روز تجربه می‌کنند باعث می‌شود تا برخی از آن‌ها از تاریکی گریزان باشند. ترس از تاریکی معضلی است که اکثر کودکان با آن روبرو می‌شوند و همین موضوع خواب آسوده و آرام را از کودک و والدین سلب می‌کنند.

تجربه نشان داده استفاده از یک چراغ خواب کودک و نوزاد مناسب و روشن کردن فضا نقش مثبت و موثری در کاهش استرس کودکان دارد. از طرفی انواع چراغ خواب یک اکسسوری زیبا و تزئینی برای اتاق خواب کودک هستند که علاوه بر جنبه زیبایی شناختی حواس کودک را از تاریکی محیط اطراف منحرف می‌کنند.

نوزاد و کودک تا مدت‌ها مجذوب نور چراغ خواب می‌شوند و به واسطه یک چراغ خواب مناسب کودک خواب بهتر و ایمن‌تری را تجربه می‌کند. در راهنمای خرید امروز برخی از مدل‌های پرفروش، زیبا و کاربردی چراغ خواب کودک را مرور می‌کنیم که کمک می‌کند اتاق کودک را شب‌ها با آسودگی خاطر ترک کنید.

معرفی و بررسی چند مدل از بهترین چراغ خواب کودک و نوزاد

پیشنهاد ویژه

چراغ خواب رنگین کمانی کودک

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 9×14×23 سانتی متر
  • نوع روشنایی: 5 ال ای دی نورانی برای ایجاد رنگین کمان
  • منبع انرژی: چهار باتری نیم قلمی، USB

چراغ خواب رنگین کمانی کودک طیف نوری گسترده‌ و ملایمی در اتاق کودک فراهم می‌کند. این چراغ خواب علاوه بر این که محیط آرامش بخشی برای خواب کودک ایجاد می‌کند ابزاری دکوراتیو است که می‌توانید طیف نوری آن را در دو حالت مختلف قرار دهید. این محصول همزمان با باتری و از طریق USB و برق شهری کار می‌کند.

فانتزی

چراغ خواب کودک طرح ماه

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 12x8x8 سانتی متر
  • نوع روشنایی: ال ای دی نورانی
  • منبع انرژی: باتری

چراغ خواب مدل SH01 با طرح ماه و به صورت خلاقانه تولید شده که علاوه بر روشنایی مناسب در شب، ابزاری سرگرم کننده برای کودکان است. این چراغ خواب با باتری کار می‌کند و ابعاد کوچکی برای قرار گرفتن روی میز و کنار تخت کودک دارد.

فانتزی

آباژور کودک طرح یونیکورن (اسب تک شاخ)

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 30x20x20 سانتی متر
  • نوع روشنایی: رشته‌ای
  • منبع انرژی: برق شهری

اگر به دنبال چراغ خواب با روشنایی مناسب و بالا برای اتاق کودک هستید آباژور کودک با طرح یونیکورن پیشنهاد ما به شما است. جنس دور این آباژور از طلق و فلز است و داخل آن لامپ رشته‌ای قرار می‌گیرد. طراحی خاص بدنه این آباژور باعث پخش بهتر نور لامپ رشته‌ای و پخش بهتر آن می‌شود.

آباژور اتاق کودک طرح خرس نانان

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 30x30x50 سانتی متر
  • نوع روشنایی: لامپ LED
  • منبع انرژی: برق شهری

آباژور طرح خرس نانان یکی از جذاب‌ترین ابزارهای دکوراتیو برای طراحی داخلی اتاق کودک است. این آباژور با یک کلید کوچک روشن و خاموش می‌شود و علاوه بر روشن کردن محیط، زیبا و سرگرم کننده است. بدنه این آباژور از چوب ساخته شده و شید آن با طلق و مخمل پوشیده شده است.

فانتزی دخترانه

چراغ خواب رومیزی مدل دختر توت فرنگی

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 25x40x50 سانتی متر
  • نوع روشنایی: لامپ‌های کم مصرف تا 15 وات
  • منبع انرژی: برق شهری

چراغ خواب‌های رومیزی به سبب قابلیت تغییر موقعیت قرارگیری آن‌ها در اتاق کودک محبوبیت زیادی دارند. چراغ خواب دخترانه جیک جیک از انواع چراغ‌های رومیزی است که با اتصال مستقیم به برق شهری کار می‌کند. داخل این چراغ خواب را می‌توانید با لامپ‌های کم مصرفی 15 واتی پر کنید و از زیبایی روشنایی آن در شب لذت ببرید.

مدل ارزان

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 9x15x22 سانتی متر
  • نوع روشنایی: LED
  • منبع انرژی: برق شهری

چراغ اتاق کودک کیتی مدل Presentation نه فقط یک چراغ خواب، بلکه به عنوان یک چراغ مطالعه هم قابل استفاده است. این محصول دارای یک چراغ داخلی و یک چراغ روی گردنی متحرک است و همین باعث می‌شود تا روشنایی و پخش نور بیش‌تری داشته باشد. با توجه به رابط USB این محصول می‌توانید از پاوربانک و سایر لوازم دیجیتالی برای شارژ مستقیم چراغ خواب استفاده کنید.

فانتزی

آباژور اتاق کودک طرح اسب تک شاخ

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 42x30x30 سانتی متر
  • نوع روشنایی: LED
  • منبع انرژی: برق شهری

آباژور اتاق کودک طرح اسب تک شاخ یک چراغ خواب به همراه عروسک اسب تک شاخ بوده که برای فضای اتاق کودک تولید شده است. عروسک کنار چراغ خواب از مخمل نانو ضد حساسیت و قابل شست و شو دوخته شده و بدنه آباژور استیل است. این محصول در رنگ‌های مختلف تولید شده است.

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 9x9x4.5 سانتی متر
  • نوع روشنایی: LED
  • منبع انرژی: برق شهری

چراغ کودک مدل پاندا به صورت مستقیم از طریق دوشاخه به پریز متصل می‌شود و طرح کودکانه و زیبایی دارد. یکی از نقاط قوت این محصول استفاده از فتوسل برای مدیریت مصرف و افزایش عمر لامپ LED به کار رفته در محصول است. به این صورت که روشنایی لامپ به صورت خودکار و با روشن شدن هوا تنظیم می‌شود.

چراغ رومیزی دکوفان مدل پوکمون Pokemon

مشخصات محصول:

  • ابعاد: 13x13x24 سانتی متر
  • نوع روشنایی: لامپ کم مصرف 10 وات
  • منبع انرژی: برق شهری

چراغ رومیزی دکوفان مدل Pokemon 1 از انواع مدل‌های رومیزی سبک و کوچک برای اتاق خواب نوزاد است. نور این چراغ با یک لامپ پر نور 10 وات تامین می‌شود و بدنه پی وی سی زیبا به کار رفته دور آن به پخش بهتر روشنایی کمک می‌کند.

چراغ خواب کودکانه طرح گربه

میزان روشنایی اتاق خواب کودک در طول شب

به طور معمول چراغ خواب در کنار تخت خواب و روی یک پاتختی قرار می‌گیرد تا به کودک نزدیک‌تر باشد. با این حال مدل‌های متنوع و مختلف چراغ خواب این امکان را فراهم می‌کند تا حتی دورتر از نوزاد و کودک چراغ را وصل کنید.

اگر چراغ خواب را مستقیم کنار یا بالای تخت نوزاد قرار می‌دهید یک چراغ برای روشن کردن محدوده کافی خواهد بود. با این حال چراغ خواب گاهی بخشی از نورپردازی دکوراسیون اتاق خواب است و بنابراین باید به میزان روشنایی و انتشار نور آن دقت کنید.

برای ایجاد امنیت در اتاق خواب لازم است از نورهای طبیعی و ترجیحا ترکیبی استفاده کنید که نور را در حالت معتدل و میانه ثابت می‌کنند. برخی از چراغ خواب‌ها قابلیت تنظیم نوری دارند. بنابراین می‌توانید میزان روشنایی چراغ خواب را برای اوقات مختلف شب تنظیم کنید و لحظه خواب آن را به حداقل برسانید.

شدت و ترکیب نور چراغ خواب کودک

علاوه بر منبع نور، شدت نور چراغ خواب و ترکیب نوری آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.  به جز تاثیرات روانشناختی نور اتاق نقش مهمی در بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن آن دارد. خیلی از والدین با وجود چراغ یا لامپ سقفی از چراغ خواب یا آباژور برای روشنایی محیط اتاق کودک استفاده می‌کنند. بنابراین باید به شدت و ترکیب رنگ نوری آن نیز توجه کنند.

برخی از چراغ خواب‌ها به صورت سقفی تولید می‌شوند و قابلیت تنظیم شدت نوری دارند. بنابراین می‌توانید بسته به نیاز و روشنایی روز شدت آن را تنظیم کنید. از نظر ترکیب رنگ لازم است از هر دو رنگ آفتابی و مهتابی در محیط اتاق استفاده شود. نور زرد، سفید، آبی و مهتابی از رنگ‌های آرامش بخش برای استراحت کودک هستند.

طراحی بدنه و قابلیت پخش موزیک

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های چراغ خواب کودکانه با بزرگسال طراحی بدنه و امکان اجرای موزیک است. نورپردازی برخی از چراغ خواب‌ها ترکیبی است تا جلوه‌های بصری مختلفی برای کودک ایجاد و حواس او از تاریکی محیط منحرف شود. در صورتی که چراغ خواب موزیکال را انتخاب می‌کنید بهتر است به قابلیت شارژ مستقیم آن از طریق برق شهری دقت کنید.

انواع چراغ خواب‌ کودک بر اساس طراحی و کاربرد

چراغ خواب‌های اتاق نوزاد و کودک در مدل‌های مخلتف سقفی، رومیزی و بدون پایه با قابلیت اتصال به پریز تولید می‌شوند. فکر می‌کنید کدام چراغ خواب برای روشن کردن فضای اتاق مناسب‌تر باشد؟ کدام چراغ خواب روشنایی کافی را برای خواب آرام و ایمن فرزندتان در طول شب فراهم می‌کند؟

چراغ خواب‌های طرح آباژور

مدل‌های آباژور و رومیزی بسیار متنوع و جذاب هستند و اگر در نزدیکی تخت و استراحتگاه کودک قرار گیرند فرزندتان جذب طراحی خاص آن می‌شود. آباژورهای اتاق نوزاد طراحی خلاقانه و مختلفی دارند. برخی از آباژورها در طرح گل، حیوانات و شخصیت‌های کارتونی تولید می‌شوند و موزیکال هستند. بدنه رنگارنگ آباژورها باعث می‌شود تا نور منعکس شده ترکیب رنگ متنوع‌تر و زیباتری داشته باشد.

مدل‌های آباژور و رومیزی بهترین انتخاب برای مادرانی است که نوزاد خود را در ساعات مختلف و به تناوب تغذیه می‌کنند. در این حالت یک چراغ خواب با نور ملایم می‌تواند به تامین آرامش بیش‌تر مادر و کودک در دوره شیرواری کمک کند.

چراغ خواب‌های سقفی

مدل‌های سقفی روشنایی بیش‌تری دارند و چون در مرکز اتاق نصب می‌شوند ممکن است بخش بیش‌تری از اتاق را روشن کنند. با برای این که نور محدودتری با مدل‌های سقفی داشته باشید از چراغ خواب‌هایی با پوشش لامپ بیش‌تری استفاده کنید. لایه پوشاننده دور لامپ علاوه بر این که شدت نور لامپ را کاهش می‌دهد به پخش بهتر آن در محیط کمک می‌کند.

چراغ خواب‌های دیواری و فوتوسل‌دار

یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای تامین روشنایی اتاق خواب کودک چراغ خواب‌های دیواری است. مدل‌های دیواری مستقیم به پریز نصب می‌شوند، LED های کوچکی دارند و معمولا از ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند. اخیرا مدل‌های فوتوسل دار هم عرضه شده که بهترین گزینه برای اتاق کودک به شمار می‌روند.

در چراغ خواب‌های فوتوسل دار روشنایی چراغ خواب با توجه به حد روشنایی محیط تنظیم می‌شود. بنابراین در اوج شب روشنایی چراغ به حداقل می‌رسد و با نزدیک شدن به صبح چراغ خواب خود به خود کم نور می‌شود.

قیمت چراغ خواب کودک:

چراغ خواب کودکانه شیک و زیبا قیمت بالایی ندارد. شما با هزینه کردن کمی می‌توانید برای اتاق خواب کودک دلبندتان یک چراغ خواب شیک و آویز تخت و ... بخرید.

انواع چراغ خواب کودک بر اساس جنسیت:

چراخ خواب کودکانه دخترانه:

طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی برای چراغ خواب دخترانه وجود دارد. طرح اسب تک شاخ، طرح کیتی، طرح‌های عروسکی زیبا و ... و رنگ های شاد مانند صورتی، سفید و ... برای اتاق کودک دختر مناسب است.

چراغ خواب کودکانه پسرانه:

برای پسر بچه‌ها نیز طرح و رنگ‌های مختلفی وجود دارد. طرح ماشین، حیوانات و رنگ آبی، سبز و ... مناسب اتاق کودک پسرانه است.

خرید اینترنتی چراغ خواب اتاق بچه گانه:

در خرید آنلاین چراغ خواب به سایز اصلی چراغ و جنس آن توجه کنید. با مقایسه قیمت بین سایت2های مختلف به راحتی می‌توانید محصول مورد نظر را انتخاب و خرید و درب منزل تحویل بگیرید.

در آخر:

استفاده از چراغ خواب کودک و نوزاد یکی از راه‌های تاریکی گریزی فرزندان در سنین ابتدایی زندگی است. یک چراغ خواب زیبا و کودکانه به طراحی داخلی دکوراسیون اتاق کودک کمک می‌کند و آن را زیباتر از همیشه جلوه می‌دهد. استفاده از چراغ خواب در طول شب به خواب ایمن و راحت کودک کمک می‌کند.

4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.